AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Har tenkt å bestille en time til gynekolog da jeg utelukkende har hatt negative EL-tester over flere måneder. Ønsker med andre ord å se om alt er som det skal eller om det er noe som tilsier at det stemmer at jeg ikke har EL. Er det noen som vet når i syklus man får mest ut av en slik time? Sånn i forhold til hva gynekologen klarer å se med ultralyd/blodprøver eller lignende. Anonymkode: 6238f...43a
AnonymBruker Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai Hvor lang er syklusen din? Hvis den er noenlunde stabil, så ville jeg satset på å prøvd å få time ca 12 dager før forventet menstruasjon. Fordi hvis du har en gjennomsnittlig luthealfase på 14 dager, vil de kunne se om du har hatt eggløsning eller ikke. Da ser de etter corpus lutheum (rester av en follikel). Eller om det er væske i fossa douglasi, hvis jeg husker det anatomiske navnet riktig (også tegn på at eggløsning har skjedd). De kan også måle slimhinnen din. Ville kanskje spurt gynekologen for best mulig info. De vet best! Blodprøver bør tas rundt syklusdag 3. *med forbehold om at jeg ikke er lege altså. Anonymkode: 592e2...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå