Gå til innhold

Hvordan hindre at forkjølelse bryter ut

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å få vondt i halsen. Har dere noen tips til å hindre at forkjølsen bryter fult ut?

Anonymkode: 3fc92...4e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La immunforsvaret jobbe i fred = ta det rolig både psykisk og fysisk. Frisk luft, Nok søvn!!

Immunforsvaret kan vinne mot det første angrepet, så det ikke blir full krig (forkjølelse.)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Masse c vitamin, ingefær, honning, hvitløk og litt hvile så kanskje det går over eller ikke blir så voldsomt.

Anonymkode: 8b0be...3c5

AnonymBruker
Skrevet

Fokjølelse varer i 14 dager hvis du gjør noe med den og 2 uker hvis du ikke gjør noe med den.

Anonymkode: 5834c...603

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg lurt på i 50 år, ikke funnet noe som kan stoppe det så langt. Merker også at immunforsvaret fikk seg en knekk etter isolasjonen under pandemien, er ofte syk i 2-3 uker der det var 5-6 dager før. 

Anonymkode: 4e8d8...db3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å legge meg ned og sove. Det hjelper litt. 

Anonymkode: 57736...992

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Begynner å få vondt i halsen. Har dere noen tips til å hindre at forkjølsen bryter fult ut?

Anonymkode: 3fc92...4e9

Hadde noen funnet en metode for å stoppe forkjølelser så hadde den personen vært mega rik. 

Anonymkode: adf4a...b23

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fokjølelse varer i 14 dager hvis du gjør noe med den og 2 uker hvis du ikke gjør noe med den.

Anonymkode: 5834c...603

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 71626...ba4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Masse c vitamin, ingefær, honning, hvitløk og litt hvile så kanskje det går over eller ikke blir så voldsomt.

Anonymkode: 8b0be...3c5

Ikke dokumentert. Vi får i oss nok c-vit med normalt kosthold og det er ikke noe som tyder på at det skjer noe bra i kroppen av å ta mer enn vi får i mat. Vi tisser det bare ut igjen. 

Honning skal ha en lindrende effekt, og det er honning i hostesaften de selger reseptfritt på apotek. Virket ikke i det hele tatt mot min hoste, men skader ikke å prøve. 

Anonymkode: a7122...f5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde noen funnet en metode for å stoppe forkjølelser så hadde den personen vært mega rik. 

Anonymkode: adf4a...b23

Ja, jeg alene hadde betalt en god slump. 

Anonymkode: 4e8d8...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...