AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Hei. Har noen tips til en ganske fin kommode man kan ha på et bad? Vanlig kommode man kjøper på bohus etc, tåler de å stå på bad? Trenger en smal kommode. Takk om du orker 💛 Anonymkode: 0e38f...f36
AnonymBruker Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai Helt vanlige møbler tåler å stå på bad, ja. Eller, for å formulerer meg på en annen måte: bad skal ha så god ventilering at vanlige møbler tåler å stå der. For dersom en kommode blir ødelagt? Da blir også selve rommet - vegger, tak etc ødelagt. Og da har du et relativt stort problem. Hva skal du ha i kommoden? Hvor stort er dette «noe» du skal oppbevare? Og hvor bred, høy og dyp er plassen du har til rådighet? Er «ting og tang» små nok og plassen liten nok så kan du bruke et skoskap e.l. Anonymkode: 4b840...a31 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #3 Skrevet 14. mai Det er stor forskjell på om det er ett eldre bad på 5 kvm, vegghengt varmeovn og dårlig avtrekk, eller ett 15 kvm nytt bad med varmekabler og moderne vifte... Anonymkode: 951e3...987 1 1
Krist1an Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai Sjekke nettsidene til de som selger baderomsmøbler. De skal ofte tåle litt mer. Men også ikea har: https://www.ikea.com/no/no/cat/baderomsinnredning-ba001/ 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #5 Skrevet 14. mai Vi har et bittelite bad på knappe 5 kvadrat fra 50-tallet, som ble pusset opp for 13 år siden (fikk blant annet varmekabler og en enkel avtrekksvifte). Jeg kjøpte et billig smalt skap med en skuff fra Europris, og det står der enda. Eneste skaden er nederst på føttene, da vi har hatt et par runder med litt "oversvømmelse" på gulvet (tett sluk i dusjkabinettet). Med mindre du har et skikkelig muggent fuktbad, så tåler de fleste møbler å stå der. Anonymkode: 662d5...781
AnonymBruker Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai Jeg har en kommode som har stått på minst to ulike bad og sikkert er brukt i minst 15 år (jeg overtok den etter forrige eiere av min forrige bolig), og den er helt fin. Den har ikke engang bein - den står rett på gulvet. Men det skal sies at den har stått i tørr sone hele tiden, altså ikke fått sprut/dråper på seg fra dusjen, det har vært tørt på gulvet osv. Ellers bør jo bad nå til dags ha ca samme luftfuktighet som andre rom, så det bør jo gå bra med vanlige møbler så lenge de ikke blir utsatt for mye direkte vann(søl). Anonymkode: 0d4cd...b13
AnonymBruker Skrevet 14. mai #7 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. Har noen tips til en ganske fin kommode man kan ha på et bad? Vanlig kommode man kjøper på bohus etc, tåler de å stå på bad? Trenger en smal kommode. Takk om du orker 💛 Anonymkode: 0e38f...f36 Kommoder er ment for å stå i tørre rom. De vil bli stygge ganske fort om de blir plassert på et vått og fuktig bad. Her bør du gå for et våtromsprodukt, noe du finner i alle prisklasser fra Megaflis, Obs bygg ol. Skal du ha en vanlig kommode hør med butikkene hva de kan anbefale. Anonymkode: 19b92...827
AnonymBruker Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en kommode som har stått på minst to ulike bad og sikkert er brukt i minst 15 år (jeg overtok den etter forrige eiere av min forrige bolig), og den er helt fin. Den har ikke engang bein - den står rett på gulvet. Men det skal sies at den har stått i tørr sone hele tiden, altså ikke fått sprut/dråper på seg fra dusjen, det har vært tørt på gulvet osv. Ellers bør jo bad nå til dags ha ca samme luftfuktighet som andre rom, så det bør jo gå bra med vanlige møbler så lenge de ikke blir utsatt for mye direkte vann(søl). Anonymkode: 0d4cd...b13 Å dekke til badegulv med varmekabler med en kommode uten bein, er brannfarlig. Dusør få bein påkommoden fortere enda. I gamle dager var sakkosekker noe folk slang inn på badegulv med varmekabler. De både smeltet og startet branner fordi de lå rett på gulv med varmekabler Anonymkode: 19b92...827
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai Jeg synes baderomsmøbler gjør seg bedre på bad, både i stil, og hvor praktisk det er. Disse er gjerne også vegghengt, for enkel rengjøring under. Anonymkode: 88aa4...910
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Vi har IKEA Malm kommode på badet, det har gått fint i mange, mange år. Du kan jo ta en titt på de, de kommer i flere ulike modeller. Anonymkode: ae3c9...29d
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Vi har også en Malm kommode på badet, ser like fin ut etter flere år. Anonymkode: bacd7...3e0
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 1.03): Å dekke til badegulv med varmekabler med en kommode uten bein, er brannfarlig. Dusør få bein påkommoden fortere enda. I gamle dager var sakkosekker noe folk slang inn på badegulv med varmekabler. De både smeltet og startet branner fordi de lå rett på gulv med varmekabler Anonymkode: 19b92...827 Har ikke varmekabler, men vannbåren varme, så bare slapp av, du. Anonymkode: 0d4cd...b13
AnonymBruker Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 7.08): Vi har IKEA Malm kommode på badet, det har gått fint i mange, mange år. Du kan jo ta en titt på de, de kommer i flere ulike modeller. Anonymkode: ae3c9...29d Ser flere skriver at det kan være farlig med kommode rett på gulvet når man har kabler…? Anonymkode: 0e38f...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå