Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betaler nå ca. 10.000 i året for en uførerente som vil gi 40.000 ekstra i året ved uføre . Den blir dyrere for hvert år, men sum for utbetaling blir det samme . Er det verdt det ? Burde spart de pengene alle disse årene, men nå er jo det for sent . Noen som har erfaring eller synspunkt ? 

Anonymkode: d8d87...3e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uførerente???

Anonymkode: aa91f...e91

• Liker 4
Skrevet

Forsikring du mener?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir mer som en uføreforsikring da :) men syns den koster mye i forhold til hva man får ! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

slike forsikringer er sjelden så lønnsomme for bruker som for selskapet hvis det ikke er en reel risiko for at du blir ufør.. 

Anonymkode: 19c80...344

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Blir mer som en uføreforsikring da :) men syns den koster mye i forhold til hva man får ! 

Hva får du hvis du IKKE blir ufør da en gang? Får du da tilbakebetalt pengene? 

Anonymkode: b3694...148

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei får ikke tilbake noen penger om jeg ikke blir ufør. Derfor jeg kjenner veldig på om det er verdt det . Hadde det vært en sparing liksom.
3000,- ekstra i måneden kommer jo godt med om det skjer. Sier jeg den opp blir jeg vel påkjørt dagen etter 😅 vil vel fort ta 5 år å bli ufør å. Så da har jeg alt betalt 50.000 til før jeg kanskje får brukt den.  Kjenner det er veldig lite for pengene samtidig som det kommer godt med .

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Betaler nå ca. 10.000 i året for en uførerente som vil gi 40.000 ekstra i året ved uføre . Den blir dyrere for hvert år, men sum for utbetaling blir det samme . Er det verdt det ? Burde spart de pengene alle disse årene, men nå er jo det for sent . Noen som har erfaring eller synspunkt ? 

Hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det en livslang årlig utbetaling?

Anonymkode: ec0d5...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Verdt det! Du vet aldri hva som skjer i fremtiden!

Hilsen høyt utdannet som ble syk og ufør og pga forsikringen har samme lønn som før. 

Anonymkode: 702ac...b8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva får du hvis du IKKE blir ufør da en gang? Får du da tilbakebetalt pengene? 

Anonymkode: b3694...148

Har du forstått konseptet forsikring?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det en livslang årlig utbetaling?

Anonymkode: ec0d5...cc4

Slike ytelser gis normalt frem til alderspensjon trer inn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir som med annen forsikring, lønner seg hvis uhellet er ute, lønner seg ikke i alle de andre tilfellene. Selv har jeg ikke uføreforsikring, da jeg er gammel nok til å klare meg fint om jeg brått ble pensjonist i morgen. Men ville feks ikke reist uten reiseforsikring, eller droppet innboforsikring. 

Anonymkode: 342e5...7d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 år. Jeg vil jo langt fra få det samme som nå da den bare gir 3000 ekstra i måneden.  Hadde den dekt mellomlegget fra ufør til dagens lønn hadde det jo vært selvsagt å beholde.  Jeg har nok valgt helt feil når jeg kjøpte for mange år siden . Den vil jo koste mer og mer per år også 

Skrevet

Uføre forsikring vil være billig når man er ung og lovende og dyrere når du er 45, synes dog at forsikringen virket svak i forhold til kostnad.  Muligens for seint nå som du er 45 å få noe bedre, du er ikke lenger så ønsket kunde som du var når du var yngre.

Jeg har en forsikring som gir 2 million cash + 115 000 i uførepensjon per år til min sønn, men de kaller det "barneforsikring" som koster meg 6000 ish i året.

Men det kan jo være at når han er 45 vil det koste betydelig mer å opprettholde.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har også kritisk sykdom og topp helseforsikring . Ja jeg får ikke ny uføreforsikring nå. Syns å det er en veldig dårlig deal 😅 men som sagt kjekt om uhellet er ute. Men den redder ikke økonomien heller på noe måte. Så om jeg setter inn de 10.000 i året på fond må vel det være like bra om jeg ikke blir ufør i morgen da 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg har også kritisk sykdom og topp helseforsikring . Ja jeg får ikke ny uføreforsikring nå. Syns å det er en veldig dårlig deal 😅 men som sagt kjekt om uhellet er ute. Men den redder ikke økonomien heller på noe måte. Så om jeg setter inn de 10.000 i året på fond må vel det være like bra om jeg ikke blir ufør i morgen da 

Det tar i snitt 7.5 år å bli ufør fra du blir syk.

Anonymkode: f971e...1e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok så da vil jeg betale ca. 75.000 til minst . Pluss de 75.000 jeg alt har betalt ! Huff tror jeg dropper den. De 3000 i måneden er ikke verdt den summen og risken. 

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg kreft, ms og lignende vil jeg få 750.000 på den andre forsikringen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...