AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Betaler nå ca. 10.000 i året for en uførerente som vil gi 40.000 ekstra i året ved uføre . Den blir dyrere for hvert år, men sum for utbetaling blir det samme . Er det verdt det ? Burde spart de pengene alle disse årene, men nå er jo det for sent . Noen som har erfaring eller synspunkt ? Anonymkode: d8d87...3e3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai Blir mer som en uføreforsikring da men syns den koster mye i forhold til hva man får ! Anonymkode: d8d87...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #5 Skrevet 14. mai slike forsikringer er sjelden så lønnsomme for bruker som for selskapet hvis det ikke er en reel risiko for at du blir ufør.. Anonymkode: 19c80...344 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Blir mer som en uføreforsikring da men syns den koster mye i forhold til hva man får ! Anonymkode: d8d87...3e3 Hva får du hvis du IKKE blir ufør da en gang? Får du da tilbakebetalt pengene? Anonymkode: b3694...148 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #7 Skrevet 14. mai Nei får ikke tilbake noen penger om jeg ikke blir ufør. Derfor jeg kjenner veldig på om det er verdt det . Hadde det vært en sparing liksom. 3000,- ekstra i måneden kommer jo godt med om det skjer. Sier jeg den opp blir jeg vel påkjørt dagen etter 😅 vil vel fort ta 5 år å bli ufør å. Så da har jeg alt betalt 50.000 til før jeg kanskje får brukt den. Kjenner det er veldig lite for pengene samtidig som det kommer godt med . Anonymkode: d8d87...3e3
Brunello Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Betaler nå ca. 10.000 i året for en uførerente som vil gi 40.000 ekstra i året ved uføre . Den blir dyrere for hvert år, men sum for utbetaling blir det samme . Er det verdt det ? Burde spart de pengene alle disse årene, men nå er jo det for sent . Noen som har erfaring eller synspunkt ? Anonymkode: d8d87...3e3 Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 14. mai #9 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Betaler nå ca. 10.000 i året for en uførerente som vil gi 40.000 ekstra i året ved uføre . Den blir dyrere for hvert år, men sum for utbetaling blir det samme . Er det verdt det ? Burde spart de pengene alle disse årene, men nå er jo det for sent . Noen som har erfaring eller synspunkt ? Anonymkode: d8d87...3e3 Er det en livslang årlig utbetaling? Anonymkode: ec0d5...cc4
AnonymBruker Skrevet 14. mai #10 Skrevet 14. mai Verdt det! Du vet aldri hva som skjer i fremtiden! Hilsen høyt utdannet som ble syk og ufør og pga forsikringen har samme lønn som før. Anonymkode: 702ac...b8f
Brunello Skrevet 14. mai #11 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva får du hvis du IKKE blir ufør da en gang? Får du da tilbakebetalt pengene? Anonymkode: b3694...148 Har du forstått konseptet forsikring? 1
Brunello Skrevet 14. mai #12 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det en livslang årlig utbetaling? Anonymkode: ec0d5...cc4 Slike ytelser gis normalt frem til alderspensjon trer inn. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #13 Skrevet 14. mai Det blir som med annen forsikring, lønner seg hvis uhellet er ute, lønner seg ikke i alle de andre tilfellene. Selv har jeg ikke uføreforsikring, da jeg er gammel nok til å klare meg fint om jeg brått ble pensjonist i morgen. Men ville feks ikke reist uten reiseforsikring, eller droppet innboforsikring. Anonymkode: 342e5...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #14 Skrevet 14. mai Jeg er 45 år. Jeg vil jo langt fra få det samme som nå da den bare gir 3000 ekstra i måneden. Hadde den dekt mellomlegget fra ufør til dagens lønn hadde det jo vært selvsagt å beholde. Jeg har nok valgt helt feil når jeg kjøpte for mange år siden . Den vil jo koste mer og mer per år også Anonymkode: d8d87...3e3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #15 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Uførerente??? Anonymkode: aa91f...e91 https://personskadesiden.no/begreper/uforerente Anonymkode: f971e...1e2
NakenPanda Skrevet 14. mai #16 Skrevet 14. mai Uføre forsikring vil være billig når man er ung og lovende og dyrere når du er 45, synes dog at forsikringen virket svak i forhold til kostnad. Muligens for seint nå som du er 45 å få noe bedre, du er ikke lenger så ønsket kunde som du var når du var yngre. Jeg har en forsikring som gir 2 million cash + 115 000 i uførepensjon per år til min sønn, men de kaller det "barneforsikring" som koster meg 6000 ish i året. Men det kan jo være at når han er 45 vil det koste betydelig mer å opprettholde.
AnonymBruker Skrevet 14. mai #17 Skrevet 14. mai Ja jeg har også kritisk sykdom og topp helseforsikring . Ja jeg får ikke ny uføreforsikring nå. Syns å det er en veldig dårlig deal 😅 men som sagt kjekt om uhellet er ute. Men den redder ikke økonomien heller på noe måte. Så om jeg setter inn de 10.000 i året på fond må vel det være like bra om jeg ikke blir ufør i morgen da Anonymkode: d8d87...3e3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #18 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg har også kritisk sykdom og topp helseforsikring . Ja jeg får ikke ny uføreforsikring nå. Syns å det er en veldig dårlig deal 😅 men som sagt kjekt om uhellet er ute. Men den redder ikke økonomien heller på noe måte. Så om jeg setter inn de 10.000 i året på fond må vel det være like bra om jeg ikke blir ufør i morgen da Anonymkode: d8d87...3e3 Det tar i snitt 7.5 år å bli ufør fra du blir syk. Anonymkode: f971e...1e2 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Skrevet 14. mai Ok så da vil jeg betale ca. 75.000 til minst . Pluss de 75.000 jeg alt har betalt ! Huff tror jeg dropper den. De 3000 i måneden er ikke verdt den summen og risken. Anonymkode: d8d87...3e3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #20 Skrevet 14. mai Får jeg kreft, ms og lignende vil jeg få 750.000 på den andre forsikringen. Anonymkode: d8d87...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå