Gå til innhold

Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer, dette kan man faktisk ikke skrive i en annonse...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker at man har null selvinnsikt når slike ting skrives, så husk at det kommer fra ledelsen som har utformet annonsen. Som svært sjelden kjenner til miljøet mellom ansatte, fotfolket.

Les stillingsannonser, det er jo stort bare bullshit man leser.

Anonymkode: 2c13b...8fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg slutta nylig i en jobb på grunn av ekstremt dårlig arbeidsmiljø og en ledelse under enhver kritikk. Og hva leser jeg i stillingsannonsen de la ut etter meg ... jepp, dere har gjetta det. 

🤨 

Anonymkode: 7b420...d52

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det kan man helt fint. Det er, som du sier, utbredt med bullshit i stillingsannonser. 

Men hva lønna er, gidder de ikke skrive..."etter kommunens avtaleverk" meg godt oppi fua.

Anonymkode: 56636...5a0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme at de skriver at en må være ‘utadvendt’. Jeg har løyet på sååååå mange søknader, og i intervjuer. Jeg finnes ikke utadvendt. Men som den autistiske introverten jeg er så ønsker jeg også å jobbe. 

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbannonse er som Tinderprofil. Du skriver ikke om impotens og arbeidskonflikt der. 

Tror alle som leser slike forstår at det ikke nødvendigvis er 100% sant

Anonymkode: 125e4...84d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på et jobbintervju i går. På eget initiativ tok sjefen opp hvilke utfordringer de har på jobben og hva de jobber med for å bli bedre (i tillegg til å fortelle om det positive, selvsagt). Jeg kom ut av intervjuet og tenkte "for et friskt pust av en sjef som kan innrømme høyt at de har noen ting de må jobbe med i stedet for å sugar code alt". Fikk et usedvanlig godt inntrykk av den arbeidsplassen pga det.

Anonymkode: d8c11...cff

• Liker 28
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenker at man har null selvinnsikt når slike ting skrives, så husk at det kommer fra ledelsen som har utformet annonsen. Som svært sjelden kjenner til miljøet mellom ansatte, fotfolket.

Les stillingsannonser, det er jo stort bare bullshit man leser.

Anonymkode: 2c13b...8fb

Ikke alle i ledelsen som har oversikt men noen har

Anonymkode: 40aac...144

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg slutta nylig i en jobb på grunn av ekstremt dårlig arbeidsmiljø og en ledelse under enhver kritikk. Og hva leser jeg i stillingsannonsen de la ut etter meg ... jepp, dere har gjetta det. 

🤨

hvor lenge holdt du ut? hva mener du var kilden til dårlig arbeidsmiljø, i ditt tilfelle hva var dårlig arbeidsmiljø? 

hvilken yrke jobbet du i der?

Anonymkode: fb4f9...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobbannonse er som Tinderprofil. Du skriver ikke om impotens og arbeidskonflikt der. 

jeg mener når ledelse antyder det er utfordring, er det ingen metoder å skjære det av? er det sorte får som får fritt rom til å formulere slik dem vil? og hva er endringsprosess i miljøet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg fikk jobb i Ikea en gang. De hadde et stort og omfattende kurs som alle nyansatte måtte gjennom, og der var det høyt fokus på "alle er like mye verdt", "vi elsker mangfold" og "uansett hvilken stilling du har, er DU like viktig som alle andre". Det var som et amerikansk tv-program hvor flosklene og klisjéene henger veldig høyt. 

Så kommer man ut på gulvet og ser med én gang at ingenting stemmer med idéen de selger.

Anonymkode: d8c11...cff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Abra skrev (7 minutter siden):

Samme at de skriver at en må være ‘utadvendt’. Jeg har løyet på sååååå mange søknader, og i intervjuer. Jeg finnes ikke utadvendt. Men som den autistiske introverten jeg er så ønsker jeg også å jobbe. 

Men det er skadelig for deg selv når du uttrykker løyet om deg selv. På hvilken måte fremstilles du i arbeidsmiljøet generelt? hvor mange jobbsøknader skriver du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så kommer man ut på gulvet og ser med én gang at ingenting stemmer med idéen de selger.

hadde de glemt filosofien og grunn verdiene til bedriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

for et friskt pust av en sjef som kan innrømme høyt at de har noen ting de må jobbe med i stedet for å sugar code alt

*det skrives sugarcoat (dekke med sukker)

https://www.merriam-webster.com/dictionary/sugarcoat

Anonymkode: ae28d...f88

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Abra skrev (16 minutter siden):

Ja ikke sant, det kunne like gjerne stått "innadvendte søkere oppfordres til å lyve". Og det er ikke måte på hvor mange ledere som synes det er viktig å være utadvendt på lageret, i arkivet eller på hjemmekontoret.

Når det gjelder det gode arbeidsmiljøet tror jeg de fleste tar det med en klype salt. Det er ikke få ledere som har fått seg en overraskelse når resultatene av arbeidsmiljøundersøkelser kommer inn. Og mange leier dessuten inn konsulenter til å utforme stillingsannonsene. Og selv hvis arbeidsmijløet er godt når annonsen skrives, skal det ofte ikke mer til en ett råttent eple for å forsure miljøet. 

Anonymkode: 13317...375

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har skrevet det i stillingsannonser, da vi HAR et sjeldent godt arbeidsmiljø. Folk slutter ikke hos oss (det skjer utrolig sjeldent), fordi det er høy takhøyde til å være seg selv, godt samhold, man hjelper hverandre og det er rett og slett skikkelig trivelig å komme inn dørene her. At surpomper som ts mener man ikke skal skrive det , eller tror at alle lyver får tas på egen kappe.

Jeg ER derimot enig i at man absolutt aldri skal skrive ting i en stillingsannonse som ikke er sant, uansett om det gjelder arbeidsmiljø, arbeidsoppgaver, muligheter eller annet.

Anonymkode: c9271...b8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha ja gud, de skriver bare hva som helst i de annonsene sine. Jeg startet nylig i en jobb der det er greit ordnede forhold og greit lønnsnivå, men langt fra konkurransedyktige vilkår ellers. De løy meg rett opp i ansiktet på jobbintervju, og jeg ser i en stillingsutlysning de har lagt ut nylig at de skryter av nettopp konkurransedyktige vilkår. Jeg kom rett fra en bedrift med faktisk konkurransedyktige vilkår og vet godt hvordan det kan være, så enten er de delusional eller så lyver de bevisst 🙄

Anonymkode: e1df9...de7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

🤨

Hadde vært artig om de fikk seg en dose sannhetsserum.

"Ledere under enhver kritikk søker erstatter etter vanskelig medarbeider, søk nå og bli en del av vårt ekstremt dårlige arbeidsmiljø!" 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her hvor jeg jobber, har vi et veldig godt arbeidsmiljø, så hvis leder skriver det i en jobbutlysning, så holder jeg med ham i det :)

Anonymkode: 82c73...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde vært artig om de fikk seg en dose sannhetsserum.

"Ledere under enhver kritikk søker erstatter etter vanskelig medarbeider, søk nå og bli en del av vårt ekstremt dårlige arbeidsmiljø!" 

He, he, jeg skjønner du er ironisk, men det hadde vært noe. Kanskje noen hadde sett på det som en utfordring, en oppgave liksom. 

Og så er det de arbeidsplassene som ikke trenger å annonsere noe sted fordi alle bare veit at det er stedet å jobbe. Som min nye arbeidsplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det er skadelig for deg selv når du uttrykker løyet om deg selv. På hvilken måte fremstilles du i arbeidsmiljøet generelt? hvor mange jobbsøknader skriver du egentlig?

Har nok skrevet hundrevis av jobbsøknader. Og vært på titalls intervju. Har hatt opp mot 30 forskjellige arbeidsforhold. Er ikke uten grunn at jeg nå er ufør. Jeg har virkelig et ønske om å jobbe, og jeg har forsøkt ‘alt’, men arbeidsmarkedet er ikke forenelig med de tilretteleggingsbehovene jeg har. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...