Gå til innhold

Sykt barn dag - hva gjør dere??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når ungen (småbarn) har hatt 39 og sånn på natta så skal man jo ikke levere i bhg, og min får gjerne feber midt på dagen etc, men så er det noen timer imellom hvor hen føler seg ok. Er det innafor å ta en tur ut med vogn da? Føles som om jeg gjør noe ulovlig siden jeg tar sykt barn dag, men ungen er jo syk og ser ingen grunn til å sitte inne hele dagen om det er 20 grader ute

Anonymkode: 4772b...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av de viktigste pilarene i livet er å ikke ta selvstendige beslutninger basert på egne refleksjoner eller meninger. 

Jeg synes du skal holde deg inne. Ikke lukk opp et vindu engang. 

Her er det forøvrig 3 grader og jeg fyrte nettopp opp i peisen. 

Anonymkode: f48e7...e44

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når ungen (småbarn) har hatt 39 og sånn på natta så skal man jo ikke levere i bhg, og min får gjerne feber midt på dagen etc, men så er det noen timer imellom hvor hen føler seg ok. Er det innafor å ta en tur ut med vogn da? Føles som om jeg gjør noe ulovlig siden jeg tar sykt barn dag, men ungen er jo syk og ser ingen grunn til å sitte inne hele dagen om det er 20 grader ute

Frisk luft er vel noe av det viktigste man kan få iløpet av dagen.

Det er ingen plass det står at man ikke kan bevege seg ut av utgangsdøren om man er hjemme med sykt barn. Men reiser dere i trampolineparken eller badeland, DA ville jeg reagert. 

Anonymkode: 8ff8f...cb7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du selv da? 

Anonymkode: 2b195...da7

Tenker det selvsagt er innafor men føles rart for koser meg jo ute - skal jo ikke være digg å ha sykt barn dag. Redd arbeidsgiver da tenker at jeg burde levert ungen i bhg. Men bhg ville jo bare sendt hen hjem igjen så absolutt ikke riktig å levere 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Frisk luft er vel noe av det viktigste man kan få iløpet av dagen.

Det er ingen plass det står at man ikke kan bevege seg ut av utgangsdøren om man er hjemme med sykt barn. Men reiser dere i trampolineparken eller badeland, DA ville jeg reagert. 

Anonymkode: 8ff8f...cb7

Nei kun trilling i vogn, men jeg kan finne frem å dra frem løpevogn og da koser jo jeg meg maks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange som triller for å få barn til å sove? Hvis sjefen selv har barn så vet han hvordan unger er når de er sjuke. Leker med biler og diverse selv med 38/39 i feber... 

Anonymkode: 5ae4d...5bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur ut skader ingen, det er bare godt for kropp og sjel, for alle parter. Er barnet i form til en luftetur, så tar dere en luftetur. Ta frem joggevogna også, om du vil det. Det er lov for barn og voksne å gjøre annet enn å sløve på sofaen den tida de føler seg ok og har lyst til å gjøre noe annet, av selvsagt passende aktivitet med tanke på at man er syk (ta det rolig osv.). 

Hadde vært noe helt annet, som noen sa, om dere drar på badeland ol. 

Anonymkode: 2ed37...38a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

En tur ut skader ingen, det er bare godt for kropp og sjel, for alle parter. Er barnet i form til en luftetur, så tar dere en luftetur. Ta frem joggevogna også, om du vil det. Det er lov for barn og voksne å gjøre annet enn å sløve på sofaen den tida de føler seg ok og har lyst til å gjøre noe annet, av selvsagt passende aktivitet med tanke på at man er syk (ta det rolig osv.). 

Hadde vært noe helt annet, som noen sa, om dere drar på badeland ol. 

Anonymkode: 2ed37...38a

Ja ungen er jo i ro og får hvilt/sovet uansett selvom jeg koser meg med løpetur 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet mitt bare hadde hatt feber og vært litt pjusk, og ikke helt utrøstelig (som han kan være noen ganger) så hadde jeg absolutt tatt en tur ut med vognen. Det er bare godt for begge to🙂

Anonymkode: 81a7a...f0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei kun trilling i vogn, men jeg kan finne frem å dra frem løpevogn og da koser jo jeg meg maks!!

Løping med sykt barn høres kanskje litt voldsomt ut. Det bør vel få slappe av selv om man er ute og går tur.

Anonymkode: fcb6b...33b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom barnet mitt bare hadde hatt feber og vært litt pjusk, og ikke helt utrøstelig (som han kan være noen ganger) så hadde jeg absolutt tatt en tur ut med vognen. Det er bare godt for begge to🙂

Anonymkode: 81a7a...f0b

Ja min kan liksom ha 39-40 på natta, så våkne opp med 37,5 og ha lett feber frem til ut på dagen der den stiger igjen og går litt opp ned. Og så tilbake til 39. Så er noen timer der hen tilsynelatende ikke er helt borte og synes det er kjedelig å bare sitte inne. Ikke sånn at vi må på lekeplass, men en luftetur blir hen glad for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja min kan liksom ha 39-40 på natta, så våkne opp med 37,5 og ha lett feber frem til ut på dagen der den stiger igjen og går litt opp ned. Og så tilbake til 39. Så er noen timer der hen tilsynelatende ikke er helt borte og synes det er kjedelig å bare sitte inne. Ikke sånn at vi må på lekeplass, men en luftetur blir hen glad for. 

Det er bare det at det føles nesten ulovlig siden JEG koser meg sånn - får jo inn treningsøkt samtidig når jeg løper med vogn 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trille en tur er selvfølgelig greit, lekeplass er ikke.

Anonymkode: 0c054...bb5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal ikke du kunne kose seg selv om barnet ditt er for pjusk til barnehage? 

Du er hjemme fra jobb for å ta deg av ditt syke barn, og så lenge du ivaretar barnets behov på en god måte, så har ingen, heller ikke arbeidsgiver, noe med hvilke følelser det gir deg? 

Det er ok å løpe på mølla mens ungen sover eller ser på film. 
Det er ok å løpe en rolig tur i sola mens ungen hviler i vognen. 
Det er ok å kose seg under teppet på sofaen og hente inn litt søvn mens ungen hviler ved siden av.

Alt sånt er ok, så lenge ungen faktisk er for syk til å være i bhg og blir ivaretatt av den som er hjemme.

Som leder/arbeudsgiver heier jeg høylytt på alle foreldre som er bevisst på å benytte alle anledninger som passer til å ivareta seg selv og bygge opp energilagrene når muligheten byr seg. Det skaper mer robuste foreldre/mennesker/arbeidstakere som har mer å gi når det trengs 😊

Anonymkode: 615b0...f26

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenker det selvsagt er innafor men føles rart for koser meg jo ute - skal jo ikke være digg å ha sykt barn dag. Redd arbeidsgiver da tenker at jeg burde levert ungen i bhg. Men bhg ville jo bare sendt hen hjem igjen så absolutt ikke riktig å levere 

Hvordan tenker du arbeidsgiver skulle ha oppdaget at du er ute med barnet på trille- eller løpetur med vogn, egentlig?

Selvfølgelig er det helt i orden å gå eller løpe tur med vogn mens du er hjemme med sykt barn.

Anonymkode: 01a36...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette kan jo ikke være en ekte tråd, sitter noen virkelig og tenker sånt? Tror ikke på deg.

Anonymkode: 58940...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har hatt barn skjønner at «for sykt til barnehage» ikke nødvendigvis betyr sengeliggende barn, ofte betyr det 39 i feber kvelden før og hæla i taket dagen etter.

Har til og med tatt med ungen på lekeplassen flere ganger på sykt barn-dag da allmenntilstanden gjerne er god hjemme og vi kan ta det på barnets premisser. 

Anonymkode: e973b...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...