AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #1 Skrevet 14. mai 2025 Første time på DPS, hvordan fungerer den? Kun kartlegging? Har fått time for første gang, og ser det er to behandlere jeg skal til. Føler det blir ekstra tøft når de sitter to stk der, men det går vel fint. Hvordan var ditt førsteinntrykk av dps? Anonymkode: 84787...d49
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #2 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Første time på DPS, hvordan fungerer den? Kun kartlegging? Har fått time for første gang, og ser det er to behandlere jeg skal til. Føler det blir ekstra tøft når de sitter to stk der, men det går vel fint. Hvordan var ditt førsteinntrykk av dps? Anonymkode: 84787...d49 Aldri opplevd 2 stk. Hvorfor ble du henvist? Anonymkode: bae1a...717
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #3 Skrevet 14. mai 2025 Det første er en inntakssamtale med to stykker. De vurderer kjapt om du har rett til videre behandling, om det er alvorlig nok. Så får du mest sannsynlig ny behandler, eller team, som skal utrede deg for det du eventuelt plages av. Det går mot diagnose, som så skal forsøkes behandles. Noen har fått god hjelp, andre ikke. Det foregår mye debatt på området for tiden sånn overordnet og innen miljøet fordi samfunnsnytten / kostandseffekten av hjelpen er liten, dvs. at det kan lett gå mot aap og uføre. Ha et bevisst forhold til det, sett deg mål for hva du vil oppnå med behandlingen, og ikke hvil deg på sykemelding, og kjenn rettighetene dine, selv om jeg vet at det ikke er så lett i en sårbar livssituasjon. Lykke til. Anonymkode: 36370...b55 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #4 Skrevet 14. mai 2025 Takk for svar! Depresjon, sier fastlegen.. jeg syns til og med det er vanskelig å skrive det, da jeg aldri har snakket om meg selv høyt noen gang før. Men jeg prøver å innse at han har rett, jeg er jo ikke frisk, og fungerer dårlig akkurat nå. Alt i meg skriker at jeg må avbestille timen, fordi jeg er for frisk og noen andre trenger den mer enn meg. Jeg er også helt sikker på at de bare avslutter meg med en gang. Samtidig klarer jeg jo ikke å være en god mor for mine barn, klarer ikke jobb for øyeblikket, er fryktelig langt nede med skumle tanker Anonymkode: 84787...d49 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #5 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for svar! Depresjon, sier fastlegen.. jeg syns til og med det er vanskelig å skrive det, da jeg aldri har snakket om meg selv høyt noen gang før. Men jeg prøver å innse at han har rett, jeg er jo ikke frisk, og fungerer dårlig akkurat nå. Alt i meg skriker at jeg må avbestille timen, fordi jeg er for frisk og noen andre trenger den mer enn meg. Jeg er også helt sikker på at de bare avslutter meg med en gang. Samtidig klarer jeg jo ikke å være en god mor for mine barn, klarer ikke jobb for øyeblikket, er fryktelig langt nede med skumle tanker Anonymkode: 84787...d49 Det er heldigvis ikke din oppgave eller dit ansvar å vurdere om du skal prioriteres for behandling. Møt opp, prøv å svare åpent og ærlig på det de spør om. Det vil mest sannsynlig gå helt fint. Anonymkode: 2ed49...bd4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #6 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Takk for svar! Depresjon, sier fastlegen.. jeg syns til og med det er vanskelig å skrive det, da jeg aldri har snakket om meg selv høyt noen gang før. Men jeg prøver å innse at han har rett, jeg er jo ikke frisk, og fungerer dårlig akkurat nå. Alt i meg skriker at jeg må avbestille timen, fordi jeg er for frisk og noen andre trenger den mer enn meg. Jeg er også helt sikker på at de bare avslutter meg med en gang. Samtidig klarer jeg jo ikke å være en god mor for mine barn, klarer ikke jobb for øyeblikket, er fryktelig langt nede med skumle tanker Anonymkode: 84787...d49 Jeg følte mye det samme når jeg startet opp hos psykolog. Var sikker på hele tiden at han snart ville avslutte meg, for jeg var sytete og andre trengte dette mer enn meg. Men så klarte jeg å snu på det og tenkte hva om jeg ikke får hjelp og blir bedre. Da følte jeg stor fortvilelse og så veldig behovet for at jeg faktisk tenger dette. Anonymkode: bb3a6...4e5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #7 Skrevet 14. mai 2025 Da jeg var på akutt-teamet hos DPS var det 2 behandlere hos meg den første timen. En psykolog og en sykepleier. Etter første time så tok de en diskusjon privat for å se om de hadde fått samme inntrykk av meg. Regner med det er noe lignende for deg. At de bruker 2 personer som en slags kvalitetskontroll for å øke sjansene for at de tar riktig vurdering av situasjonen. Anonymkode: 0972a...232
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #8 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Første time på DPS, hvordan fungerer den? Kun kartlegging? Har fått time for første gang, og ser det er to behandlere jeg skal til. Føler det blir ekstra tøft når de sitter to stk der, men det går vel fint. Hvordan var ditt førsteinntrykk av dps? Anonymkode: 84787...d49 Det kommer som du sier trolig til å gå bra. Det er jobben deres å gjøre det best mulig for deg å snakke til dem. Anonymkode: 0972a...232
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #9 Skrevet 14. mai 2025 Det er kartlegging i begynnelsen, utredning for å finne ut hva som er problemet/diagnosering. Behandling kommer etter det. Du er ikke frisk hvis du har blitt tatt inn hos DPS, tvert i mot. Så du må legge vekk den holdningen med en gang. Anonymkode: cb9cc...061
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #10 Skrevet 14. mai 2025 Jeg har kun møtt én behandler på DPS, også første gang, som var en samtale om hvorfor jeg var der, og hva som var mitt mål og ønske for utredningen. Alt har gått veldig fint, men som nevnt er jeg under utredning og ikke behandling, og jeg ser nok for meg at det hadde være vanskeligere og mer sårbart med behandling. Og det er klart du skal møte opp til timen din. Det er opp til andre å vurdere hvorvidt de vil bruke tiden og ressursene sine på deg. Lykke til!!! Anonymkode: b8681...3c8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #11 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar! Depresjon, sier fastlegen.. jeg syns til og med det er vanskelig å skrive det, da jeg aldri har snakket om meg selv høyt noen gang før. Men jeg prøver å innse at han har rett, jeg er jo ikke frisk, og fungerer dårlig akkurat nå. Alt i meg skriker at jeg må avbestille timen, fordi jeg er for frisk og noen andre trenger den mer enn meg. Jeg er også helt sikker på at de bare avslutter meg med en gang. Samtidig klarer jeg jo ikke å være en god mor for mine barn, klarer ikke jobb for øyeblikket, er fryktelig langt nede med skumle tanker Anonymkode: 84787...d49 Du er ikke for frisk når fastlegen har henvist deg og du har fått time. Alt tyder på at det beste for deg og helsen din nå er å møte opp til timen din og være helt ærlig. Gjør det for barna dine, hvis du ikke greier å gjøre det for deg selv. De fortjener en mamma som tar helsen sin på alvor og gjør det hun kan for å bli frisk. ❤️ Anonymkode: 01f73...b92
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #12 Skrevet 14. mai 2025 Takk for gode svar! ❤️ Prøver å innse at jeg ikke er et enestående tilfelle, og at de jobber med dette hver dag:) Anonymkode: 84787...d49 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå