Gå til innhold

Totalt tilbakestående på intervju til lederjobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I går var jeg på intervju til en mellomlederstilling. Og jeg var virkelig helt Dust under mesteparten av intervjuet. Fikk jernteppe og sa helt meningsløse og tomme setninger. Må nesten le når jeg tenker på hvordan de som intervjuet meg må ha brutt ut i latter eller felles øyehimling idet jeg logget av Teams.

Heldigvis skal jeg snart på et intervju til en annen lignende stilling jeg har mer lyst på. Så jeg får på en måte en ny sjanse.
Men hvordan unngår jeg at dette skjer igjen? Jeg hadde forberedt meg, og fikk flere av spørsmålene jeg hadde forventet, men likevel ante jeg ikke hvordan jeg skulle svare på den.

Jeg er ellers veldig oppegående, men på jobbintervju er jeg som en femåring 🫣🫣😥

Anonymkode: 63bc0...200

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje det hjelper å spise kake, noen gode boller fra BIT og ta en stor kaffe før intervjuet? Fore hjernen litt kanskje. 

Anonymkode: 83151...1e0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trøst deg med at hvis du oppførte deg som en dust, ville du fått lederstillingen hos oss 😄

Anonymkode: 9e6ff...f76

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får trøste deg med at jeg på intervju har klart å si at jeg er humørsyk, noe jeg absolutt ikke er engang.

Anonymkode: 19595...dce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er du sikker på at det virkelig er så ille? Jeg får alltid lignende tanker etter jobbintervjuer. Føler jeg svarer uintelligent. At jeg gjentar meg selv hele tiden. At jeg fremstår som en idiot. Men jeg har jo fått veldig mange jobbtilbud, så jeg har konkludert med at så ille kan det umulig være.. 

Anonymkode: 3529b...ab2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er du sikker på at det virkelig er så ille? Jeg får alltid lignende tanker etter jobbintervjuer. Føler jeg svarer uintelligent. At jeg gjentar meg selv hele tiden. At jeg fremstår som en idiot. Men jeg har jo fått veldig mange jobbtilbud, så jeg har konkludert med at så ille kan det umulig være.. 

Anonymkode: 3529b...ab2

Ja, jeg er hundre prosent sikker. Jeg har også hatt intervjuer der jeg har følt meg dum etterpå men så har jeg likevel kommet videre til andregangsintervju, men denne gangen var det helt annerledes. 
Mye mye dummere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja, jeg er hundre prosent sikker. Jeg har også hatt intervjuer der jeg har følt meg dum etterpå men så har jeg likevel kommet videre til andregangsintervju, men denne gangen var det helt annerledes. 
Mye mye dummere

…faktisk litt sånn som Donald Trump ofte snakker, i rare setninger som ikke gir mening 😂🫣 Begynte på setninger uten å vite hvor jeg ville med dem, og så fisket de ut i merkelige og forvirrede utsagn. Herregud, jeg gremmes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

…faktisk litt sånn som Donald Trump ofte snakker, i rare setninger som ikke gir mening 😂🫣 Begynte på setninger uten å vite hvor jeg ville med dem, og så fisket de ut i merkelige og forvirrede utsagn. Herregud, jeg gremmes. 

Haha, da må det ha vært ille 🙈

Et nytt lavmål på prestasjonsskalaen:
"Hvordan gikk intervjuet?"
"Æh, jeg Trumpet det" 😂

Lykke til på neste! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er noen trøst, er du ikke den eneste som sitter å gremmes etter et intervju. Venninna mi var på et fysisk intervju en gang og da leder tok henne i hånda og presenterte seg selv sa venninna mi "Tusen takk". Jeg var på intervju over Teams en gang og da vi skulle si hade og logge av sa jeg "God helg". Det var tirsdag. 

Dette er noen år siden og det gjør vondt enda. 

Likte forslaget over om å få i deg litt karbohydrater før neste intervju, det er næring for hjernen. Utenom det har jeg ikke noen råd, jeg er selv min verste fiende og lar nervene ta rotta på meg enkelte ganger - desverre - uansett hvor godt forberedt jeg er. 

Anonymkode: e3698...9de

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trøst deg med at hvis du oppførte deg som en dust, ville du fått lederstillingen hos oss 😄

Anonymkode: 9e6ff...f76

Hos oss også, spesielt hvis du i tillegg kan vise til totalt irrelevant utdanning, og erfaring fra yrker som absolutt ikke har noen sammenheng med det vi driver med.

Anonymkode: c0cca...531

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I intervjuet til min nåværende stilling gikk ting så skeis at jeg bare ristet på hodet og tenkte det var bra jeg hadde jobb i utgangspunktet og ikke var avhengig av å få den. Virkelig ille, hadde lyst  å synke i jorden 🤯 4 dager etter ringte de, og jeg tenkte jo jaja, høflig å gi avslaget over tlf heller enn mail da. De presenterte seg, sa "vi vil gjerne tilby deg stillingen" og mitt svar ble helt spontant " tuller du! Jeg har aldri opplevd makan til dårlig intervju" 🤐De fikk seg en god latter og jeg fikk jobb 😂

Det har sikkert gått bedre enn du tror også 🦾

Anonymkode: 5425b...067

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...