AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Det er en relativt ny familie her og den ene datteren går i klassen til min datter (begge 12 år) og hun har vært en del på besøk der hjemme. Jeg har fortsatt tilgode å møte moren og stefaren, de har heller ikke deltatt på foreldremøter etc. Men i går fikk jeg vite fra en veldig troverdig person (nabo til denne familien) at det har vært mye bråk og politiet var der i helgen etter det ble ringt etter mye bråk og skriking. Naboen har også hatt ubehagelige opplevelser med stefar hvor han har vært full og pågående verbalt. Hun fikk også bekreftet fra en annen nabo at politiet har vært der flere ganger i vår. Min datter har ikke fortalt om noen situasjoner men kjenner nå jeg ikke vil at hun skal på besøk dit, det har også vært snakk overnatting der før skoleferien. Vi bor på en liten plass så jeg er alltid obs på hva som er bygdesladder og reelt. Men denne naboen er en veldig pålitelig dame så jeg tror henne. Det var også mange vitner til at to politibiler var utenfor huset i helgen. Anonymkode: e182d...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #3 Skrevet 14. mai Forstår deg godt. Mitt barn på 12 får ikke besøke en i klassen som har storebrødre som er regelrett grusomme, feks. Anonymkode: 7b53f...16f 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai Kommer det to politibiler er det ofte mer alvorlig som husransaking Anonymkode: 15ab2...b70 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #5 Skrevet 14. mai Politiet har vel plikt til å melde til barnevernet i slike saker de kommer opp i. Anonymkode: cee61...707 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai Få heller venninnen hennes på overnatting hos dere. Prøv å bli godt kjent mrd barnet, prat med henne, kanskje hun åpner seg opp Anonymkode: 8a28e...ca3 20 4 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai #7 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Få heller venninnen hennes på overnatting hos dere. Prøv å bli godt kjent mrd barnet, prat med henne, kanskje hun åpner seg opp Anonymkode: 8a28e...ca3 👆 Anonymkode: c51e2...8ed 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai Hadde ikke sendt barnet dit nei. Foregår nok mye mer enn naboen ser. Hilsen en mamma der barnets venner ikke vil hjem til barnet mitt sin far… Anonymkode: f5c9b...00b 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai #9 Skrevet 14. mai Hadde heler prøvd å invitere denne jenta til dere. Da kansje ho føler hvis det er uroligheter hjemme, at er et fristed. Vi endte som avlastning hjem 1 gang i mnd for en venn av sønnen da han gikk i 7 klasse, siden gutten selv spurte om det. Vi ble da kaldt inn i et møtte av bv der personer rundt familien ble kaldt inn om spørsmål om hva vi rundt kunne hjelpe til med, og gutten hadde da spurt om vi kunne bli invitert. Så ble da 1 gang i mnd og at han kunne ringe oss hvis han ikke nådde bussen til skolen. Der og var det mye rart som skjedde. Anonymkode: 95a50...c5b 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai #10 Skrevet 14. mai denne venninnen til barnet ditt har kanskje behov for venner hvis det er ugreit hjemme, kanskje er det venner som gjør hverdagen til dette barnet levelig og så vil du TS ta det fra henne fordi det er episoder på kvelden osv? HVa med å heller oppmuntre datteren din til å ta med denne vennen hjem til dere? Anonymkode: 35db4...9ae 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #11 Skrevet 14. mai Opplevde det samme når datter min var ca 8-9 år. Moren ble sint og ringte meg og lurte på hvorfor min datter ikke fikk komme lenger. Jeg nevnte hennes samboer, og sa at hennes datter selvfølgelig var velkommen til å besøke oss. Anonymkode: 8152c...e2c 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #12 Skrevet 14. mai Unnskyld, men er det ikke galskap å ikke ha truffet foreldrene i et hjem hvor datter er endel - og hvor det vurderes overnatting?! Aldri i livet om jeg hadde tatt den risken. Jeg må treffe folk og føle på magefølelsen... Anonymkode: 1f372...b96 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #13 Skrevet 14. mai Eeeh.... Det beste er vel at dere faktisk inviterer den stakkars jenta hjem til dere Det å fjerne de gode relasjonene (altså din datter) til den stakkars jenta er jo stygt gjort.... Hallo i luken.... Jeg har ikke barn en gang, og skal aldri ha, men dette ble jeg oppriktig lei meg av å lese Anonymkode: c920a...9c6 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai #14 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde ikke sendt barnet dit nei. Foregår nok mye mer enn naboen ser. Hilsen en mamma der barnets venner ikke vil hjem til barnet mitt sin far… Anonymkode: f5c9b...00b Hvorfor vil de ikke hjem til ditt barns far? Anonymkode: 1f372...b96
AnonymBruker Skrevet 14. mai #15 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): …så vil du TS ta det fra henne fordi det er episoder på kvelden osv? Anonymkode: 35db4...9ae Denne stefaren jobber visst på platform så han er hjemme på dagtid i perioder også. Det har også vært besøk i helgene. Anonymkode: e182d...c6b
AnonymBruker Skrevet 14. mai #16 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne stefaren jobber visst på platform så han er hjemme på dagtid i perioder også. Det har også vært besøk i helgene. Anonymkode: e182d...c6b men "bråket" det vises til skjer jo ikke på dagtid slik TS beskrev det? Anonymkode: 35db4...9ae
AnonymBruker Skrevet 14. mai #17 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det å fjerne de gode relasjonene (altså din datter) til den stakkars jenta er jo stygt gjort.... Hallo i luken.... Jeg har ikke barn en gang, og skal aldri ha, men dette ble jeg oppriktig lei meg av å lese Anonymkode: c920a...9c6 Jeg har jo ikke sagt det? Jeg vil bare ikke at mitt barn skal hjem dit om det er slike situasjoner? Vårt hjem er naturlig åpent til denne jenta og synes forslaget om å invitere på overnatting her er fint. Men moren har jo heller ikke møtt oss. Anonymkode: e182d...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #18 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): men "bråket" det vises til skjer jo ikke på dagtid slik TS beskrev det? Anonymkode: 35db4...9ae Sist episode skjedde på dagtid i følge den som fortalte meg. Anonymkode: e182d...c6b
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Unnskyld, men er det ikke galskap å ikke ha truffet foreldrene i et hjem hvor datter er endel - og hvor det vurderes overnatting?! Aldri i livet om jeg hadde tatt den risken. Jeg må treffe folk og føle på magefølelsen... Anonymkode: 1f372...b96 De har jo ikke akkurat vært sosiale eller på tilbuds siden sosialt heller da. Anonymkode: e182d...c6b
AnonymBruker Skrevet 14. mai #20 Skrevet 14. mai Når jeg var barn så prøvde jeg å flytte volden hjemme til kjøkkenet, så nabofamilien skulle se og da varsle. Det skjedde ikke. Det som derimot skjedde var at nabojenta ikke fikk komme til oss, men de åpnet også hjemmet sitt mer for meg. De var aldri formelt noe avlastningshjem, men jeg hadde i en periode egen tannbørste hos dem, og var der mye. Her har du som jeg ser ikke noe grunn til å varsle, men du kan åpne hjemmet ditt for denne jenta. Jeg hadde uavhengig av hva denne naboen har fortalt, ikke latt mitt barn overnatte hos noen jeg ikke hadde møtt foreldrene til. Noen er jo ikke så nøye på det, så mulig de lar henne overnatte hos dere likevel, så jeg hadde invitert henne til dere. Det var mye vold hjemme hos oss, men det hadde ikke vært fare for det om jeg hadde overnatting, så ikke sikkert det er et problem her heller. I første omgang så hadde jeg latt jenta komme og gå hos dere, og prøvd å få møtt foreldrene. Det kan gjøres enkelt med at dere henter datteren deres litt før på et venninnebesøk og ringer på døren deres. Forhåpentligvis er de da hjemme og du kan si det hadde vært koselig å treffe foreldrene bare litt i døren. Det er helt normalt at en har hilst på foreldrene til barn til venner når de kun er 12år. Anonymkode: 2d1dc...2fd 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå