Gå til innhold

Bidrag til særlige utgifter/brilleabonnement

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med abonnement? Tar nav hensyn til det eller blir det avslått?
Er en ekstremt kranglete far jeg har og gjøre med og han betaler ikke en krone mer enn han må.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva abonnement på briller innebærer. Men det som skal deles er absolutt nødvendige utgifter til briller, så hvis abb. er noe dyrere pga andre fordeler så tviler jeg på at NAV krever det inn fra bidragsbetaler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (41 minutter siden):

Nå vet jeg ikke helt hva abonnement på briller innebærer. Men det som skal deles er absolutt nødvendige utgifter til briller, så hvis abb. er noe dyrere pga andre fordeler så tviler jeg på at NAV krever det inn fra bidragsbetaler.

Nav gjør ikke det

Anonymkode: 3a910...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke til abonnement nei. Kun til kjøp

Anonymkode: 076f0...bfc

• Liker 1
Skrevet

Var det jeg frykta… Typisk 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymaaaa skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor abonnement?  Her ble det dyrere en et sett med vanlige glass og et sett solbriller.  Fikk ny hvert år, som nav betalte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor abonnement?  Her ble det dyrere en et sett med vanlige glass og et sett solbriller.  Fikk ny hvert år, som nav betalte 

Er under grensen på synsfeil på hva nav betaler dessverre, og måtte ha tre briller… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymaaaa skrev (11 minutter siden):

Er under grensen på synsfeil på hva nav betaler dessverre, og måtte ha tre briller… 

Hva var styrken da? Nav har grense på 1 i brytningsfeil, under det er det vel strengt tatt lite behov for briller.. 

Anonymkode: 9970d...eea

Skrevet

Hva, er den så lav! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nav gjør ikke det

Anonymkode: 3a910...3a7

Jo, Nav kan kreve inn særlige utgifter på vegne av bidragsmottaker. Jeg tror du blander inn såkalt brillestøtte.

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet
Anonymaaaa skrev (8 timer siden):

Ingen må ha tre briller, spesielt ikke når styrken er så lav at man ikke får støtte.

Anonymkode: 6930d...5ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen må ha tre briller, spesielt ikke når styrken er så lav at man ikke får støtte.

Hvis man bryr seg om barnet sitt og får beskjed om fra optiker om at barnet bør har briller så trenger barnet briller. Kan være enig i at barnet ikke trenger tre par, men må ha et vanlig par og et par med solbriller, det er et minimum. Og alt etter alder så er det lurt med et ekstra par om det vanlige blir ødelagt. 

Anonymkode: 090a8...3ad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På Specsavers får man alltid to for en, kjøper briller til guttungen der. 

Anonymkode: 657dd...c47

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

På Specsavers får man alltid to for en, kjøper briller til guttungen der. 

Anonymkode: 657dd...c47

Det er det vi har gjort og.

Fikk og dekt nye briller da de ble i knekt på skolen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan være andre grunner en styrke til at barn/ungdom trenger briller. Ser her ene har styrke - 0,25 og -0,35. Men må bruke briller linser pga skjeve hornhinner og at ene øye sklir ut ved å ikke bruke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan være andre grunner en styrke til at barn/ungdom trenger briller. Ser her ene har styrke - 0,25 og -0,35. Men må bruke briller linser pga skjeve hornhinner og at ene øye sklir ut ved å ikke bruke.

Ja og hvis man ikke bruker briller så kan det ende opp med å blir verre.

Men etter det nye systemet så er jo disse satsene latterlig lave men det er en annen diskusjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man bryr seg om barnet sitt og får beskjed om fra optiker om at barnet bør har briller så trenger barnet briller. Kan være enig i at barnet ikke trenger tre par, men må ha et vanlig par og et par med solbriller, det er et minimum. Og alt etter alder så er det lurt med et ekstra par om det vanlige blir ødelagt. 

Sønnen min har brukt briller siden 2-3 års alderen. Vi kjøpte aldri flere briller av gangen. Har aldri brukt solbriller heller.

Ja dem går i stykker. Men ofte er det bare innfatningen, så da har vi bare byttet den. Gått helt fint i 10 år.

Anonymkode: ab65c...0df

AnonymBruker
Skrevet
Anonymaaaa skrev (14 timer siden):

Det er ikke noe annet typisk enn at du har gått i salgsfella til butikken. Abonnement og tre biller er totalt overkill. 

Kjøp briller på vanlig måte, få kvittering og send inn krav om å få dekket bidragspliktige sin andel. Ikke verre enn som så. 

Anonymkode: e60c8...082

AnonymBruker
Skrevet

Abonnement er kun lønnsomt for butikken, hvis ikke ville de ikke tilbudt det. De driver butikk, ikke veldedighet, 

Anonymkode: 4b892...a30

• Liker 1
Skrevet

Lesebriller hjemme (leser veldig mye) , progressive briller på skolen og solbriller. (Vi er mye på fjellet og sjøen)
Skjeve hornhinner og så ikke tavla på skolen. Urolig. Satt jo nesten oppi TV-en hjemme. Barnet er veldig fornøyd nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...