Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor i storbyer, oppsøker dere sentrum for å se på tog på 17.mai i år? Er jo så mye snakk om en nært forestående krig i Norge, og nå mener mange at man bør holde seg hjemme. Har alltid dratt til sentrum, men nå er jeg skeptisk. 

Anonymkode: af7ed...c47

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem sier dette?

Anonymkode: ecb73...09a

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Norge har ikke luftvern så i en krig er du ikke trygg noe sted uansett. Bare å kose seg nå før det eventuelt tar slutt!

Anonymkode: 07d7a...83a

• Nyttig 1
Skrevet

Er det kommet ut en offentlig anbefaling om å holde seg hjemme? 

Hvis ikke så ser jeg ikke noe hold i det du kommer med her. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er disse "mange"? 

Hva sier myndighetene?

Har ikke hørt at det er "nært forestående".

Anonymkode: c337d...419

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar til sentrum som alltid, og jeg kjenner meg helt trygg ❤️ Det er ingenting å bekymre seg for – Norge er et av verdens tryggeste land, og 17. mai er en gledens dag. Politiet har full kontroll, og det er ingen fare. Ingen grunn til å holde seg hjemme.

Hvis du kjenner litt på uro likevel, ta med en mann du stoler på – en bror, samboer eller god venn. Bare det å ha noen ved siden av seg kan gi ekstra trygghet og ro i kroppen.

Gled deg til feiring, ta på deg bunaden og kjenn på fellesskapet og gleden! Du er trygg, du er ikke alene, og det kommer til å gå helt fint ❤️ Stor klem!

Anonymkode: db46f...513

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere som bor i storbyer, oppsøker dere sentrum for å se på tog på 17.mai i år? Er jo så mye snakk om en nært forestående krig i Norge, og nå mener mange at man bør holde seg hjemme. Har alltid dratt til sentrum, men nå er jeg skeptisk. 

Hvem er disse mange som sier dette? 

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du holder deg borte fordi du tror det kan bryte ut krig på 17.mai? I en form som vil være til umiddelbar fare for deg? 

Det er jo helt søkt.

Frykt for terrorangrep er en vesentlig mer realistisk greie, men den risikoen er ikke vesentlig økt i år sammenlignet med tidligere år. 

Anonymkode: 982b6...2d4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor ser du det snakket? 🤔 

Anonymkode: ccaed...101

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herre min, selvsagt er man ute med titusenvis av folk 😅 Er over hode ikke redd for krig, men om en torrorist kan komme vet man jo aldri. Bryr meg overhode ikke, det går som det går 😂

Anonymkode: 87f72...115

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Norge har ikke luftvern så i en krig er du ikke trygg noe sted uansett. Bare å kose seg nå før det eventuelt tar slutt!

Jeg koser meg helt til jeg eventuelt får en bombe i hodet 😂 Finnes ikke redd for slikt 👍

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Finnes ikke redd for krig, Skjer det så skjer det, har intet beredskapslager eller noe. Det får gå som det går, nytter ikke å engste seg på forhånd. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mer redd for terror enn krig på 17.mai.

Anonymkode: 889c3...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Mye snakk om en nært forestående krig i Norge"??

Verden er urolig, ja, men noe nært forestående angrep på Norge har jeg ikke hørt noe om.

Har du tre kilder fra de siste to ukene som omhandler konkrete trusler mot Norge?

Anonymkode: d755d...500

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er jo så mye snakk om en nært forestående krig i Norge, og nå mener mange at man bør holde seg hjemme.

Der er ingen som snakker om nært forestående krig i Norge, og ingen som hevder man skal holde seg hjemme.

Vi har tatt et sted nærmere verdenskrig. Det er ikke mer. Vi er kommet dit at alliansebyggingen og den aggresive interessen har sedimentert seg.  Vi har vanskeligere for å løse konflikten diplomatisk, fordi det ikke lenger er enkle interesser, men komplekse sammenhenger.

Det betyr at vi kommer til å se at konflikter i verden vil bety mere for hverdagen til Nordmenn.  Det er ekstremt langt til dette ender i noe som kan ligne krigshandlinger i Norge som truer mennesklig sikkerhet.

våkn opp!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Mye snakk om en nært forestående krig i Norge"??

Verden er urolig, ja, men noe nært forestående angrep på Norge har jeg ikke hørt noe om.

Har du tre kilder fra de siste to ukene som omhandler konkrete trusler mot Norge?

Anonymkode: d755d...500

Statsministeten vår gikk vel ut senest i går(?) og ba oss forberede oss på krig, så det er jo ikke en idé noen har dratt rett ut av sin egen rumpe. Men at det blir noe angrep på Norge til helga tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for. 

Anonymkode: 32753...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen krig starter med å bombe titusenvis av sivile på nasjonaldagen. Det er helt søkt

Anonymkode: 366f5...f30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De paranoide tror kanskje på krig, men selv de ekstremt paranoide tror vel ikke det skjer innen lørdag. Mulig du har lest noen aviser fra 2020 eller en tweet fra Nakstad hvis du tror mange mener man bør holde seg hjemme fra 17. mai. 

Anonymkode: 64ac1...9a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Statsministeten vår gikk vel ut senest i går(?) og ba oss forberede oss på krig, så det er jo ikke en idé noen har dratt rett ut av sin egen rumpe. Men at det blir noe angrep på Norge til helga tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for. 

Anonymkode: 32753...99a

Han er nødt til å si det, i situasjonen som er nå. Men skal love deg at alle land sier det. Føre var. De har et ansvar. Det betyr da for Fader ikke at det skjer. 

Anonymkode: 7d21a...86a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 23.15):

Aldri hørt om noe av dette så da bryr jeg meg ikke og drar til byen som vanlig. Hvor er det folk plukker opp sånt tull?! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...