Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner dere noen godt voksne som leier leilighet? 

Hva tenker utleier hvis noen i 40 årene vil leie leilighet av deg? Er det ett rødt flagg? 

Anonymkode: 24adb...516

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja kjenner flere, det er ikke alle som har mulighet til å kjøpe.

Anonymkode: f09c2...437

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier ut til et par i midten av/slutten av 50-årene. De er i jobb og er hyggelige og pliktoppfyllende. 
Jeg synes ikke det er et rødt flagg som du skriver, men jeg synes litt synd i dem som ikke har fått til å kjøpe noe ennå (for jeg vet de har lyst på eget hus). Men samtidig har de kanskje litt rare prioriteringer som nettopp gjør at de må fortsette å leie (sydenturer, nye biler, motorsykkel osv). 

Anonymkode: 43212...f20

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Inge problem det vel? :) 

Anonymkode: bc103...6b4

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som utleier tar jeg heller en stabil 40-50 åring eller en gammel enke som har tatt et valg om å leve uten forpliktelser til boligvedlikehold, enn studenter og unge voksne. 

Som privatperson undrer jeg meg litt over prioriteringene til leietakere i arbeidsfør alder som ikke er på leiemarkedet i påvente av flytting til annen by eller liknende. 

Anonymkode: 84f50...1d6

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La nå folk få leie da, herregud. Dritt nok å føle seg for fattig for den gjennomsnittlige nordmann, innmari slitsomt at noen alltid skal påpeke og undre seg over hvorfor noen er nødt til å leie.

Anonymkode: 2b378...301

• Liker 32
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Rent matematisk er det ikke mer lønnsomt å eie enn å leie.

Grunnen til at de som eier som regel ender med større formue over tid er at de som leier ikke utnytter fordelene med å leie til å øke sin formue på alternativ måte. De mangler rett og slett kunnskap og disiplin. Mens de som eier gjerne gjør det gjennom boligglån og sånn sett er tvunget inn i et spor som øker formuen over tid.

Anonymkode: b3873...968

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker utleier hvis noen i 40 årene vil leie leilighet av deg? Er det ett rødt flagg? 

Vi har bare norske flagg, ingen røde flagg til å flagge med. 
Leier folk i både 40 og 50 åra, så er spørsmålet hvorfor. 
Brenner noens hus ned, så må de nesten leie før de får frigitt kapital eller på annen måte får kjøpt seg ny bolig. 
Blir noen separert så må de gjerne leie før de får frigitt kapital og kan investere i ny bolig. 

Men leier noen fordi de har vært særs dårlig på økonomistyring, da spørs det om dette er mennesker det er heldig å pleie vennskap med, eller om dette er en familie våre barn skal ha kontakt med. 

Anonymkode: 1ee99...517

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare her i Norge alle MÅ eie sin egen bolig, og man blir uglesett hvis man har passert 40 og leier.

Jeg leier fordi jeg ønsker å bo midt i indrefileten av sentrum, og her koster en toroms på drøyt 50 kvm 4 000 000, og jeg betaler 13 000,-- for å leie, men får aldri så mye i lån til å kjøpe.

Min nabo leier også og hun er professor på Universitet og tjener veldig bra.

Min tredje nabo er intensivsykepleier og leier.

Min fjerde nabo er gartner

Min femte nabo er barnevernpedagog.

Vi er helt normale mennesker i en alder fra 32-68 år.

Anonymkode: 700c8...2cb

• Liker 26
  • Hjerte 6
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par med barn i slutten av 30 årene.Vi leier og er fornøyde med det 

Anonymkode: bcb5f...e26

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du at alle over 40 eier egen bolig?

Anonymkode: 1d38b...a4e

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40-årene og skal på leiemarkedet. Da fordi jeg skal bare bo i den byen i 3-4 år før vi skal videre. På så kort tid er det sjeldent lønnsomt å leie uendret pga kostnadene er ved å kjøpe og selge. 

Anonymkode: d5b53...6a0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle det være et rødt flagg? Ikke alle har kapital til å kjøpe seg bolig. Eller får lån i banken 😊

Jeg er snart 46 og leier leilighet. Det samme gjør eksen min på 54. I tillegg kjenner jeg flere på min alder og eldre som leier bolig. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Leier for ca 14.000 i Oslo. Leiligheten ville koster ca 6 mill ny så det har lønt seg. Bare felleskostnader er 5.000 i mnd som vi slipper unna.

Anonymkode: 8e451...77e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja så lenge det er hus eller leilighet de leier, altså ikke leilighet med huseier som sokkel og kjeller....det er litt low.

Anonymkode: cd62e...32c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gud hjelpe meg. Dette må være den mest "norske" tråden jeg har lest på lenge. Norge er unikt når det gjelder at det er så vanlig å eie egen bolig. I resten av verden er de aller fleste leietakere, men her så blir man navlebeskuet om man leier? Veldig pussig.

Anonymkode: 63f61...f96

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kjenner mange. 

Mange ønsker ikke å eie pga utgifter, vedlikehold, stort lån, mye ansvar osv.

Anonymkode: 58bee...aac

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det rart med folk som leier. Man har alltid hørt man bør eie. Og at man sikter mot det ved å jobbe mye. Det har jeg gjort og alle jeg kjenner. Hvem er det som ikke ønsker å eie egen bolig? 

Anonymkode: 2adfc...da6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For meg er det rart med folk som leier. Man har alltid hørt man bør eie. Og at man sikter mot det ved å jobbe mye. Det har jeg gjort og alle jeg kjenner. Hvem er det som ikke ønsker å eie egen bolig? 

Les noen av svarene i denne tråden (b.l.a mitt), så får du svar på spørsmålet ditt 😊

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner ingen i 40 årene som leier. Man gjør det i studietiden, bor ofte i kollektiv. Men når man er ferdig utdannet og fått jobb er egen bolig neste ønske. Det skjer gjerne i 20-30 årene. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...