Gå til innhold

Leie ut til noen som røyker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde leid ut til noen som røyker - KUN om de røyker helt ute. Ikke i vindusposten, døren eller under vifte/peis.  Det er stor forskjell på det. De hadde ikke trengt å opplyse om det en gang. Også tillatt dyr, men de måtte ikke vært til sjenanse. De måtte hatt jobb eller studert. Ikke nav. 

Anonymkode: f6f14...746

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelmesett skrev (På 14.5.2025 den 8.52):

Det var voldsomt. Hysteri. 
Hva med å spasere rundt i byer med alle slags utslipp. 

Nettopp, ingen reagerer på det. 

AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 10.30):

Ønsker leieboere med en viss intelligens, Å røyke gir umiddelbart stryk på det. 

Dessutten stinker det inne selv om de kun røyker ute. Lukt dras inn med klærne, og så er det alle unntakene med drittvær hvor de står i døråpningen eller under kjøkken vifta. 

Anonymkode: 397cf...4fe

Man henger jo jakka i gangen, har jobbet et sted der de som røyket måtte henge ute-tøyet i egen korridor, men der var alle lungesyke. Og det er vel ikke du? 

Ja, jeg hadde leid ut til en røyker. Som røyker utendørs. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jytte skrev (5 minutter siden):

Nettopp, ingen reagerer på det. 

Man henger jo jakka i gangen, har jobbet et sted der de som røyket måtte henge ute-tøyet i egen korridor, men der var alle lungesyke. Og det er vel ikke du? 

Ja, jeg hadde leid ut til en røyker. Som røyker utendørs. 

Selv er jeg bare veldig allergisk, men har en lungesyk far. Aldri røkt selv, bare utsatt for mye passiv røyking. Hadde ikke leid ut til en som røyker nei. Jeg merker når noen røyker nede på veien, vil ikke ha dem på min tomt eller jakka deres innendørs. 

jo, jeg utsettes jo for røyk og alt slags utslipp når jeg spaserer rundt i byen som du siterer på, og jo det er noen som reagerer på det og, men det er jo forskjell på og bli utsatt for en som står og røyker når man rusler rundt i byen, og å ha det på egen tomt og utenfor eget vindu. 

Anonymkode: cd974...c08

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 22.21):

Jeg har en 2 mannsbolig. Jeg bor i 1 etg og skal leie ut 2 etg. Venninne sa at jeg må passe på å ikke leie ut til en som røyker, selv om den personen røyker ute. Hadde du gjort det?

Anonymkode: a7ba0...5cb

Jeg lurer på hvordan du tenker å håndheve det? Folk er ikke pliktig til å oppgi at de liker å røyke, og det er vel ingen som kan nekte folk å stå ute og røyke?

Anonymkode: 61154...ef1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da burde dere lese litt om alle sakene med folk som bor i blokk og blir plaget vettet av av naboer som røyker ute. Det har til og med vært kjørt rettssaker for å prøve å forby røyking utendørs i borettslag og sameier fordi det er til så enorm sjensel for naboene. 

Anonymkode: 07c00...f56

Men de har ikke lykkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og nettopp derfor bør man luke ut røykere før man skriver kontrakt...

Anonymkode: 343bd...23b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ja, jeg bodde et sted hvor jeg orket og bruke verandaen min pga røyking fra naboer , og nei vi lyktes ikke i og få regler for det. Så nå bor jeg i hus på egen tomt, og her lykkes jeg . Ingen røkere skal inn her. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan du tenker å håndheve det? Folk er ikke pliktig til å oppgi at de liker å røyke, og det er vel ingen som kan nekte folk å stå ute og røyke?

Kan man ikke nekte folk og røyke på sin tomt? Hvor skal allergikere og lungesyke gjøre av seg? Og leie ut er risikosport for helsen skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...