Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 2 mannsbolig. Jeg bor i 1 etg og skal leie ut 2 etg. Venninne sa at jeg må passe på å ikke leie ut til en som røyker, selv om den personen røyker ute. Hadde du gjort det?

Anonymkode: a7ba0...5cb

Skrevet

Nope! Røyk setter lukt selv om man røyker ute. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei. Hadde aldri leid ut til en røyker. 

Mamma røyker og er som regel flink på å røyke ute men f.eks nå i vinter så stod hun i verandadøra å røyka liksom!

Andre jeg vet om røyker under ventilatoren til komfyren(når den er påskudd). Dette gjelder flere jeg vet om. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har en 2 mannsbolig. Jeg bor i 1 etg og skal leie ut 2 etg. 

Er det veranda i andre etasje?

Jeg røyker selv (utendørs) men aldri i verden om jeg hadde leid ut deler av egen bolig til en røyker med mindre det har vært en fin plass utendørs som er rett utenfor stua og enkel å komme seg til og i ly for alt vær.

Anonymkode: 01d0d...a4b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri leid ut til en røyker eller tillatt røyk på eiendommen. 

Anonymkode: b43fa...9a9

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke røykere eller kjæledyr. Skaper vesentlig mer vedlikehold.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte røykere tror at å røyke under kjøkkenvifta er det samme som å røyke ute. 

Styr unna røykere er mitt råd. 

Anonymkode: 158e5...7d2

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Røyker ikke selv, men nå må folk roe seg litt. Om leietaker ikke røyker inne, har det noe å si da? 
Ser virkelig ikke problemet.. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det finnes en uteplass og det er konkretisert i kontrakt at røyking innendørs ikke er tillatt så er vel ikke det noe problem?

Anonymkode: 8356f...8be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge det finnes en uteplass og det er konkretisert i kontrakt at røyking innendørs ikke er tillatt så er vel ikke det noe problem?

Anonymkode: 8356f...8be

Selv om du kanskje kjenner lukten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en 2 mannsbolig. Jeg bor i 1 etg og skal leie ut 2 etg. Venninne sa at jeg må passe på å ikke leie ut til en som røyker, selv om den personen røyker ute. Hadde du gjort det?

Hvis røykelukt og nikotingule vegger og ta ikke gjør deg noe, og du skal pusse opp før ny leieboer kommer så kan du leie ut til en utendørs røyker. Ikke verre med røyk enn med katt i utleiebolig. Begge deler sette allergier i huset som ikke kan vaskes ut. 

Anonymkode: 05b5c...72b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hjelmesett skrev (1 time siden):

Røyker ikke selv, men nå må folk roe seg litt. Om leietaker ikke røyker inne, har det noe å si da? 

Samme seier eg! 

Eg røyker heller ikkje, men så lenge personen berre røyker ute, så er det vel ikkje noko problem. 

Anonymkode: f3b2d...0d6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Samme seier eg! 

Eg røyker heller ikkje, men så lenge personen berre røyker ute, så er det vel ikkje noko problem. 

Anonymkode: f3b2d...0d6

Da skal du prøve å besøke en røyker som bare røyker ute. Så får du kjenne hvor mye det stinker av klærne, inne. 

Anonymkode: 05b5c...72b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hjelmesett skrev (2 timer siden):

Det lukter. 

Er du klar over at røykere ikke bør samsove med sine barn? De "gasser" når de sover. De er rett og slett giftige. 

Anonymkode: ec969...fa4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring (ikke utleieerfaring) så ser jeg at røykere er dårlige til å plukke opp sneipen og bare slenger den fra seg der det passer dem. Jeg har hatt besøk av mange røykere som hiver røyken rett på bakken og bare tråkker på den for å slokke den. De fleste gjør dette. Jeg har spurt dem om det er greit at jeg kaster søppel på bakken i hagen og tunet deres, men det er visst ikke det samme i følge dem. Forstå det den som kan.

Når de står ute og røyker, så vil det jo bli lukt ned til deg. Og ja, på vinteren står de ofte i verandadøra og mye av røyken kommer inn. Jeg hadde aldri leid ut til noen som røyker.

Anonymkode: 343bd...23b

• Liker 4
  • Nyttig 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv om du kanskje kjenner lukten?

Dette. Derfor mange ikke leier ut til våre nye landsmenn heller. Man får aldri lukta ut av leiligheten etterpå

Anonymkode: 70a65...9fb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Den røyklukten setter seg overalt, når man først har tillatt røyking innendørs 🤢 

Jeg snakker av erfaring, da min første eks røyka inne i leiligheten han leide 🤢

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller leid ut til noen som røyker ute og tar hensyn. Fremfor en familie som plutselig er 20 stykker som boltrer seg i egen og din hage og lager mat som sitter i veggene for alltid.

Anonymkode: f6f14...746

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor nå hadde jeg ikke gjort det, men det er fordi jeg bor i en leilighet hvor jeg vet det er barnerom ikke langt fra verandaen i etasjen over.

har selv røyket i mange år (sluttet for noen år siden), og har flere venner som røyker eller har røkt. Dette med å røyke under kjøkkenvifta er det ingen som har gjort på årevis.... De aller fleste røykere har respekt for andres eiendom, og det er svært få røykere som faktisk har lyst røyke inne...

Anonymkode: 2ad01...aa9

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er tidligere røyker selv, men sluttet for omtrent 15 år siden. Ville aldri tillatt eller godtatt en røyker som leide av meg. Ikke om de røyker ute heller, for røyklukten kommer sivende og forpester hele området. Siver inn gjennom vinduer og dører om man har åpent for lufting. Og røyker de inne uten at det er lov, så setter røykstanken seg i vegger og alt. Umulig å få vekk.

Jeg har kommet gående hjem og mange meter unna, før jeg kan engang se inngangsdøren, kunne jeg kjenne røyklukt og at "her er det en som røyker i nærheten". Da visste jeg at det var vaktmesteren som satt og hadde røykepause på benken utenfor oppgangen vår... lenge før jeg kunne SE ham, kunne jeg lukte ham. 

Har en nabo som røyker på balkongen sin. Det kan jeg jo ikke nekte de, men når han fyrer opp røyken der ute, må jeg bare gå og stenge min balkongdør på en finværsdag, for ellers driver røyklukten rett inn i stuen min. Det orker jeg ikke. 

Folk må gjerne holde på den ufyselige og illeluktende vanen om de absolutt vil, men da får de bare innse at de vil være uønsket som leieboere hos mange og ha det vanskeligere på leiemarkedet.

Endret av Million
stavefeil rettet
  • Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...