Gå til innhold

Er det jeg som overdriver i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine er skilt, pappa bor desverre på sykehjem fast. Mor er alene. Jeg bor ca 2 rimer hjemmefra, broren min i utlandet. Når pappa bodde hjemme kunne jeg komme når jeg ville, og hvis jeg ville bli noen dager var det aldri noe i veien med det. Jeg kom jo ikke hele tiden, men ble ofte 2-3- 4 dager når jeg først reiste dit. Nå som han bor på sykehjem sover jeg hos min mor. Jeg skal dit fredag ettermiddag for å feire 17 mai med henne. Jeg tenkte jeg kunne bli til mandag, men da jeg snakket med henne nå sa hun at det var ikke aktuelt.. hun sa bor du ikke et annet sted? Jeg må få bo alene, jeg ville aldri kommet til deg og bare blitt der.. 

Mens når broren min kommer vil hun han skal være så lenge som mulig. Ja han bor i utlandet, men det er vanskelig å ikke føle på forskjellsbehandling. Hvis jeg og han er på hjemstedet samtidig er det alltid han hun vil skal overnatte, ikke jeg. Hun sier til han, kan du ikke være mer hos meg? 

Overdriver jeg? Syns dette ble veldig vondt, jeg føler nesten jeg ikke er ønsket der.. at det er mer stas med han.. i starten når hun ble pensjonist ville hun gjerne jeg skulle komme ofte. Jeg sa til henne at dette var litt uvant for hun har ikke sagt det før på den måten.. så sier hun det er dårlig gjort av meg å tvinge henne til å si det, jeg sårer henne.. 

Altså gjorde jeg noe galt her? Jeg sitter nå og er egentlig bare lei meg.. 

Anonymkode: ec13e...c9f

• Hjerte 23
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du ble lei det. Dette handler om henne og ikke deg 

Anonymkode: e426e...351

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reagert jeg og. 

Anonymkode: 16409...b7a

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du ble lei deg. Men på den andre siden, hvor ofte er din bror på besøk fra utlandet? Hvor mange netter har hver av dere overnatteg det siste halvåret?

Anonymkode: f759a...c4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at du ble lei deg. Men på den andre siden, hvor ofte er din bror på besøk fra utlandet? Hvor mange netter har hver av dere overnatteg det siste halvåret?

Anonymkode: f759a...c4e

Veldig forskjellig hvor ofte han er hjemme. Nå kommer han om 1 måned og er i 3 uker. Varierer veldig hvor ofte egentlig.. han har ikke vært her siden februar, men mamma var med han 1 uke i april der han bor.

AnonymBruker
Skrevet

2 timer er jo ikke langt, de fleste bruker lengre tid på å reise på hytten. Hvorfor reiser du ikke hyppigere på dagsbesøk/en overnatting fremfor å bli lenge? Forstår din mor jeg faktisk, jeg syns også det er slitsom med besøk som bare tar seg til rette og blir i dagevis.

Anonymkode: d023d...45d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt ts. Jeg hadde blitt veeeeldig lei meg og såret. 😞 

Anonymkode: 7cfd1...36c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min mor vil helst at jeg kjører hjem igjen samme dag, eventuelt på formiddagen dagen etterpå hvis vi tar vin. Jeg forstår henne godt. 

Anonymkode: 10956...19a

Skrevet

Det er klart det er krevende å ha besøk over flere dager i en liten leilighet.

Men jeg må si at om mine barn ønsker å overnatte hos meg når de er voksne så hadde det skulle mye til for at jeg hadde sagt at det ikke passet. Jeg forstår godt at du er lei deg over dette. 

Jeg har selv besøkt min mor frem til jeg var 30 og ofte da bodd der i noen uker i strekk, det har aldri vært annet enn glede over å få besøk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg. Hadde droppet å besøke henne på 17.mai

Anonymkode: da0e0...70a

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (12 minutter siden):

Det er klart det er krevende å ha besøk over flere dager i en liten leilighet.

Men jeg må si at om mine barn ønsker å overnatte hos meg når de er voksne så hadde det skulle mye til for at jeg hadde sagt at det ikke passet. Jeg forstår godt at du er lei deg over dette. 

Jeg har selv besøkt min mor frem til jeg var 30 og ofte da bodd der i noen uker i strekk, det har aldri vært annet enn glede over å få besøk.

Hun har ikke en liten leilighet. Bor i rekkehus, men har jo plass .. hun kan være sånn, veldig hard, sier ting som egentlig er ganske sårende. Så blir jeg lei meg men hun vrir det om så det er min feil.. jeg føler veldig på den forskjells behandlingen i forhold til broren min.. at han kan bli så lenge han vil, mens jeg ikke skal få lov, og at hun spør, har du ikke et eget hjem? Et eget liv? Syns det er litt nedverdigende.. og veldig sårende.

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forstår deg. Hadde droppet å besøke henne på 17.mai

Jeg vurderte det faktisk, men så vil jeg besøke pappa 17 mai.. men det var oppe til vurdering..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg. 

moren din er ei kjerring, og hun bruker broren din mot deg. 

Finn deg bedre folk å feire med. 

klem! 

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun har ikke en liten leilighet. Bor i rekkehus, men har jo plass .. hun kan være sånn, veldig hard, sier ting som egentlig er ganske sårende. Så blir jeg lei meg men hun vrir det om så det er min feil.. jeg føler veldig på den forskjells behandlingen i forhold til broren min.. at han kan bli så lenge han vil, mens jeg ikke skal få lov, og at hun spør, har du ikke et eget hjem? Et eget liv? Syns det er litt nedverdigende.. og veldig sårende.

Moren din høres ut som en håndfull(😔) og jeg skjønner godt at du blir lei deg.

Hun tar nok deg litt for gitt vet du, mens broren din som bor langt unna, han må dulles med.

Endret av fru Alving
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg føler veldig på den forskjells behandlingen i forhold til broren min.. at han kan bli så lenge han vil, mens jeg ikke skal få lov, og at hun spør, har du ikke et eget hjem? Et eget liv? Syns det er litt nedverdigende.. og veldig sårende.

Du har bolig ikke langt unna. Han er avhengig av fly. Det er en forskjell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vurderte det faktisk, men så vil jeg besøke pappa 17 mai.. men det var oppe til vurdering..

Han kan du besøke på søndag❤️

Anonymkode: e80b6...61b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke når han får bli i tre uker, og hun så vidt ei natt..

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts beskriver ganske heftig forskjellsbehandling, og den har absolutt ingenting med hvor bror bor å gjøre. 

Mor er slem mot datteren sin, og bruker broren mot henne for å gni salt i såret. 

Jeg er vokst opp i samme dysfunksjonelle familie. It is a living hell. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreldrene mine er skilt, pappa bor desverre på sykehjem fast. Mor er alene. Jeg bor ca 2 rimer hjemmefra, broren min i utlandet. Når pappa bodde hjemme kunne jeg komme når jeg ville, og hvis jeg ville bli noen dager var det aldri noe i veien med det. Jeg kom jo ikke hele tiden, men ble ofte 2-3- 4 dager når jeg først reiste dit. Nå som han bor på sykehjem sover jeg hos min mor. Jeg skal dit fredag ettermiddag for å feire 17 mai med henne. Jeg tenkte jeg kunne bli til mandag, men da jeg snakket med henne nå sa hun at det var ikke aktuelt.. hun sa bor du ikke et annet sted? Jeg må få bo alene, jeg ville aldri kommet til deg og bare blitt der.. 

Mens når broren min kommer vil hun han skal være så lenge som mulig. Ja han bor i utlandet, men det er vanskelig å ikke føle på forskjellsbehandling. Hvis jeg og han er på hjemstedet samtidig er det alltid han hun vil skal overnatte, ikke jeg. Hun sier til han, kan du ikke være mer hos meg? 

Overdriver jeg? Syns dette ble veldig vondt, jeg føler nesten jeg ikke er ønsket der.. at det er mer stas med han.. i starten når hun ble pensjonist ville hun gjerne jeg skulle komme ofte. Jeg sa til henne at dette var litt uvant for hun har ikke sagt det før på den måten.. så sier hun det er dårlig gjort av meg å tvinge henne til å si det, jeg sårer henne.. 

Altså gjorde jeg noe galt her? Jeg sitter nå og er egentlig bare lei meg.. 

Her ser jeg to bilder. 1. hun kan være begynnende dement, 2. hun kan ha fått en ny mann i livet sitt. 3. ønsker hun kanskje å være alene, uten noen forklaring? 
Du får prøve samme avvisende metode, si på kvelden 17. mai at nå kjører du hjem. Eller si at du ikke kommer? 
Om hun ikke forstår at hun opptrer sårendenså må du kanskje påpeke nettopp det?

Anonymkode: 5cc7f...069

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når hun ikke vil gi sin egen datter husly for ei natt eller to når hun kommer på besøk, da fortjener ikke moren besøk. Fly eller ikke, moren er egoistisk

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...