AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Hva er greit å bruke? Tenker svart eller grå litt pen jakke som også kan brukes til diverse anledninger senere, eller gjerne en som kan brukes til hverdags også. Men utvalget her er ikke så stort, og rekker ikke å få tilsendt noe fra nettbutikk. Har bare tilgang til cubus, kapp ahl, hm og diverse sportsbutikker. Det var meldt varmt og sol. Men nå er det plutselig snø i lufta og hver gang jeg sjekker værmld så ser d mer og mer overskya og kaldt ut. Anonymkode: 547c4...247
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Dem har kapper til festdrakt på Obs og Sparkjøp. Ulltøy og vanter, så holder det kanskje? Anonymkode: 55615...782
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dem har kapper til festdrakt på Obs og Sparkjøp. Ulltøy og vanter, så holder det kanskje? Anonymkode: 55615...782 Bor dessverre langt fra de butikkene👎 Anonymkode: 547c4...247 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai På barn går det fint med en enkel sort eller blå cardigan som passer til bunaden. Ingen som reagerer på det til et barn. Anonymkode: bca47...336
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Alle jakker passer. Det er én dag. Anonymkode: e445e...0f5 1
Josephine Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er greit å bruke? Tenker svart eller grå litt pen jakke som også kan brukes til diverse anledninger senere, eller gjerne en som kan brukes til hverdags også. Men utvalget her er ikke så stort, og rekker ikke å få tilsendt noe fra nettbutikk. Har bare tilgang til cubus, kapp ahl, hm og diverse sportsbutikker. Det var meldt varmt og sol. Men nå er det plutselig snø i lufta og hver gang jeg sjekker værmld så ser d mer og mer overskya og kaldt ut. Anonymkode: 547c4...247 Jeg har ofte gått for en enkel, hvit cardigan. Endret 14. mai av Josephine
AnonymBruker Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai Cardigan eller strikkejakke blir nok for kaldt. Det er meldt 7 grader og vind🥶 Takk for tips om ulltøy under, det trengs ja! Anonymkode: 547c4...247
atropos Skrevet 14. mai #9 Skrevet 14. mai Ulltøy under og vanlig jakke. Det er barn og urimelig å forvente at folk skal kjøpe jakke til kun denne ene dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Ikke tenk at du skal bruke mye penger på det. Du kan jo se om du finner en jakke i en nøytral farge som du tenker hun kan få brukt til hverdags også. Jeg tenker det er unødvendig med en hastekjøpt penjakke som blir brukt kanskje 3 ganger før den blir for liten, men en ny jakke i en nøytral farge vil kanskje se finere ut enn en godt brukt fargesprakende. Men! Jeg ville ikke leet et øyebryn av å se et barn kledd for været, uansett hva du putter utenpå festdrakten. Selv elska jeg å gå i bunad, og husker fremdeles den 17. mai der det oss ned og jeg måtte ha den røde og blå regnjakke over når vi gikk i tog. Jeg hata det! Men ser jo nå i ettertid at det var nødvendig. Anonymkode: 373d2...726 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Tenker det viktigste er at barna er varme. Ingen, verken barn eller voksne får en fin dag, hvis den består i å fryse. Ekstra kjedelig å ende opp med feber i etterkant. Bor i Finnmark, og det er helt normalt å se barn med vinterjakke eller allværsjakke til festdrakten. Jeg har bunad med sjal og cape. Ofte dropper jeg sjalet på 17.mai slik at jeg kan ha ulljakke under capen. Da holder jeg meg passe varm. På fingrene har jeg ullvotter. Har enkelte ganger også droppet bunadskoene og gått for svarte sneackers, slik at det er plass til ullsokker. Anonymkode: 26f99...01a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå