Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder IT utdanning. Er det høst perioden jeg burde søke, eller i nyåret? 

Anonymkode: b146a...b2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

avhenger jo helt av hva INNEN IT..

IT er mangt, ikke bare programmering...........

Anonymkode: 7d3b8...b6b

Skrevet

Du kan starte når som helst 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

avhenger jo helt av hva INNEN IT..

IT er mangt, ikke bare programmering...........

Anonymkode: 7d3b8...b6b

Utvikler

AnonymBruker
Skrevet
Ginny skrev (Akkurat nå):

Du kan starte når som helst 😊

Jeg er mest sannsynlig ferdig utdannet våren 2026. Blir høst for tidlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er mest sannsynlig ferdig utdannet våren 2026. Blir høst for tidlig?

Aldri for tidlig å søke, hvis du er den rette kandidaten vil firma ansette deg selv om du ikke er ferdig før neste år. Samtidig er det mange nyutdannede der ute, så håper du har en god github eller tilsvarende for å vise hva du kan 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ginny skrev (Akkurat nå):

Aldri for tidlig å søke, hvis du er den rette kandidaten vil firma ansette deg selv om du ikke er ferdig før neste år. Samtidig er det mange nyutdannede der ute, så håper du har en god github eller tilsvarende for å vise hva du kan 😊

Jeg har allerede lagt ut et fullstack-prosjekt på GitHub, utviklet med C# og MVC-struktur. Nå planlegger jeg å bygge et nytt og mer omfattende prosjekt med React i sommer.

Skrevet

Konsulenthusene liker ofte å begynne tidlig. Andre kan du vente med 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk jobb ved oppstart siste året. Jobb klar 8 md før oppstart.

Anonymkode: 7baa4...2e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Utvikler

Hva slags utvikler?

Uansett, det vil selvfølgelig variere etter behov, kunnskap, erfaring og mer til. Søk på høsten vil gi deg lengre tid, men er liten vits om du har gode forutsetninger for å få jobb og ikke ønsker å begynne før endt studie. Selv fikk jeg jobb på siste semesteret, i februar. Byttet da fra å fokusere fullt på studier til å jobbe fulltid og ta det som sto igjen på fritiden. Gikk muligens noe utover karakterene, men igjen, ambisjoner, evne og mer til vil være avgjørende.

Anonymkode: ca5dc...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Tar du bachelor eller master, TS?

Ikke for å være demotiverende, men jeg har selv søkt helt siden jeg ble uteksaminert med bachelor i 2023... tar nå en master og søker fortsatt uten napp😅 

Itillegg til B snitt på studiene, så har jeg flere prosjekter på GitHub. Har ikke særlig stort nettverk, så det er kanskje problemet mitt da.

Anonymkode: cb580...588

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ideelt sett burde du ha startet i fjor høst med å søke sommerjobb nå, slik at du hadde fått kontakter, referanser og en fot innenfor.

Anonymkode: 8c0d5...15a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke for å være demotiverende, men jeg har selv søkt helt siden jeg ble uteksaminert med bachelor i 2023... tar nå en master og søker fortsatt uten napp😅 

Itillegg til B snitt på studiene, så har jeg flere prosjekter på GitHub. Har ikke særlig stort nettverk, så det er kanskje problemet mitt da.

Hvor er det du har søkt? Overalt? eller bare et spesifikt sted

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 17.48):

Problemet er at du ikke kan teknologien og heller ikke har erfaringen etterspurt i markedet akkurat nå.

En master endrer ikke sannheten.

Akkurat nå ansetter vi heller lærlinger fra VGS fordi de er like gode programmerere samtidig som de koster mye mindre i lønn.

Hadde du godtatt lærlinglønn?

B i snitt sier ingen ting. Kan du AOP med spring og AMQP med rabbit, i tillegg kunnskap om GIT og kanskje sertifisert scrum master, så snakker vi, bare for å nevne ett av eksemplene.

Tydeliggjør din pipeline på CV og søk deretter.

Anonymkode: e4bab...f33

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 13.5.2025 den 23.48):

Konsulenthusene liker ofte å begynne tidlig. Andre kan du vente med 

Stemmer.

Jeg fikk jobb 12 måneder før jeg startet, halvveis i masteren. 

Anonymkode: 139e5...cad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...