Gå til innhold

Vallergan

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I går kveld ga jeg ungen min vallergan for første gang.

Jeg lurer på om noen har erfaringer å komme med; hvor mange dager i strekk er det lurt å gi vallergan?

Har du erfart at den har mistet virkningen på ungens søvn etter noen dager?

Hvor lang tid har du brukt det på ungen din, hvor lang tid gikk det før en god søvnrutine var etablert?

Vil bare ha erfaringer som gjelder dette.

Meninger om vallergan er bra eller ikke hører ikke med i denne tråden. opprett en ny tråd dersom du vil diskutere det! :)

Er lei av folk som uttaler seg og svarer på ting jeg ikke spør om!

For øvrig kan jeg fortelle at jeg ga det til ungen halv sju i går kveld(1-2 ml sto det, ga han 1,7 ml i sprøyte i munnen, gikk helt ok), han sovna halv 8, og sov til halv 9 i morrest!!!!

For første gang i sitt liv!

Var i kjempehumør da han våknet!

Var veldig skeptisk til om jeg skulle gi han det. Fikk resept for 1 md siden, og har drøyet det til nå;- etter at han har vært syk en uke og sovet ekstra dårlig, og vi begge var utslitt av for lite søvn. (I tillegg til de 17 md med dårlig søvn fra før=()

Har sjøl prøvd vallergan, og ble fullstendig sløv og døsig, og klarte ikke våkne skikkelig dagen etter; så, jeg var som sagt skeptisk til hvordan sønnen min ville reagere. Men det viste seg å være positivt. Og det er jo viktig at både han og jeg får sove godt for å fungere. Vallergan er tross alt en allergimedisin, og ikke et sovemiddel.

Men; det var tips om hvor lenge jeg ville ha; så det er fint om du deler erfaringer med meg, hvis du har :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Hvis du har fått vallergan til ungen av legen så må vel h*n ha sagt noe om hvordan den skal brukes?

Endret av Bellatrix
Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Vallergan er tross alt en allergimedisin, og ikke et sovemiddel.

Vallergan er BÅDE en allergimedisin og et sovemiddel, effekten avhenger av dose.

Forøvrig kan du lese i Felleskatalogen under forsiktighetsregler.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar!

Trenger ikke slike kommentarer som "legen må vel ha sagt noe om hvordan det skal brukes", og sånne barnslige og usaklige synsinger...Ellers takk!

Spørsmålet er til de som har gitt det til ungene sine, og har erfaringer med det!

Legen sa ikke noe spesielt; jeg fikk gi han det når jeg syntes han trengte det. Det er jo ikke noen spesiell oppskrift, etter det jeg forstår.

Har lest om folk som har gitt det til ungene et par netter, og ungene har fått bedre søvnmønster, og har lest at noen av ungene har fått det 10 dager i strekk og blitt immun, mens andre har fått det 3 uker i strekk og sovet godt mens de fikk det, mens de har sovet dårlig igjen med en gang de sluttet.

Husker ikke hvor jeg har lest det, så jeg ville bare ha litt erfaringer og tips om hva som er lurt; slutte etter to dager, bruke det en uke i strekk etc.

Ville bare ha litt erfaringer ang bruk fra de som har erfaring.

Som sagt så synes jeg folk blander seg litt for mye; svarer helt usaklig og kommer med meninger og synsinger, når det er erfaringer jeg er ute etter.

Tror nok det er endel her som bruker litt for mye tid her inne,- som heller burde brukt litt mer av tiden sin på å lese litt nyttigere litteratur, -og kanskje gå til legen og få litt antidepressiva,- istedenfor å komme med sure og spydige kommentarer her..

Fint om dere holder dere til saken, og respekterer at man ikke ønsker kommentarer, men svar på det man spør om. Har du ikke et fornuftig svar kan du la vær å svare.

Takk :)

Gjest Gjest
Skrevet
:) Forresten, takk Salsera, leste fra linken du oppga, der en lege svarte. Det sto at mange barn fikk etablert et bedre søvnmønster etter 2-3 uker. Får vel bare prøve meg fram da, er vanskelig å finne noe entydig svar på hvor lenge. Men fint å høre hvilke erfaringer andre har gjort seg :)
Gjest Bellatrix
Skrevet

Som sagt så synes jeg folk blander seg litt for mye; svarer helt usaklig og kommer med meninger og synsinger, når det er erfaringer jeg er ute etter.

Tror nok det er endel her som bruker litt for mye tid her inne,- som heller burde brukt litt mer av tiden sin på å lese litt nyttigere litteratur, -og kanskje gå til legen og få litt antidepressiva,- istedenfor å komme med sure og spydige kommentarer her..

Fint om dere holder dere til saken, og respekterer at man ikke ønsker kommentarer, men svar på det man spør om. Har du ikke et fornuftig svar kan du la vær å svare.

Var den til meg? Jeg bruker akkurat så mye tid her inne som jeg føler for. Og medisinering til meg kan legen min ta seg av. Jeg mente ikke å være frekk, men mener at legen burda ha sagt noe. Når han sier at du skal prøve deg litt fram så vil jeg tro du kan gi han det 2 netter på rad.

Gjest LoisLane
Skrevet

Trenger ikke slike kommentarer som "legen må vel ha sagt noe om hvordan det skal brukes", og sånne barnslige og usaklige synsinger...Ellers takk!

Du fikk denne usaklige kommentaren her:

Ja,ærlig talt.

Ellers synes jeg du har fått greie svar. Det må da være lov å spørre om legen ikke har gitt deg noen anvisninger - det er jo vanlig at man får når det gjelder medisinbruk?

Synes du drar den vel langt når du anbefaler nyttig litteratur og antidepressiva fordi du har fått en dustekommentar!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Har lest om folk som har gitt det til ungene et par netter, og ungene har fått bedre søvnmønster, og har lest at noen av ungene har fått det 10 dager i strekk og blitt immun, mens andre har fått det 3 uker i strekk og sovet godt mens de fikk det, mens de har sovet dårlig igjen med en gang de sluttet.

Husker ikke hvor jeg har lest det, så jeg ville bare ha litt erfaringer og tips om hva som er lurt; slutte etter to dager, bruke det en uke i strekk etc.

Du må nesten bare prøve deg fram. Det står i felleskatalogen at toleranseutvikling kan oppstå etter få dagers bruk og at forbigående søvnløshet kan oppstå etter seponering og at dette ikke bør behandles medikamentelt. Ved langvarig bruk skal seponering skje gradvis.

Så det er tydeligvis individuelt, du må bare prøve deg fram med ditt barn. Som du ser selv så fikk du overheng av medikamentet, mens barnet ditt var i bra form.

Gjest Gjest
Skrevet

Sannsynligvis tok du for stor dose og du ga barnet ditt en perfekt dose. Forsøk en ukes tid og se om søvnmønsteret da et etablert. Hvis ikke må du vel prøve litt lenger, eventuelt spørre legen om råd.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg brukte Vallergan til min datter for ca 1 år siden. Og som du var jeg litt skeptisk til å gi henne dette. Jeg prøvde meg bare frem, ved å gi henne dette tre fire kvelder, for så å ikke gi henne det er par netter. Bare for å se om hun sovnet uten. Og så vidt jeg kan huske gikk det ikke mange nettene før hun sovnet uten medisinen. Så LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...