Gå til innhold

Superrask frukost som metter til 12?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er dere en familie på 12 som skal ha en rask hverdagsfrokost, eller er det en spesiell anledning der gjester skal serveres litt god frokost? Tror du må spesifisere litt hva du ønsker tips til 😄.

Anonymkode: 81807...a5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha frokost med en gang?  Hva med å heller spise rundt 9?

Frokost er mye vane. For de fleste i ikke-fysisk arbeid er det ikke nødvendig med mat rett etter å ha stått opp 

Anonymkode: 73143...370

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dere en familie på 12 som skal ha en rask hverdagsfrokost, eller er det en spesiell anledning der gjester skal serveres litt god frokost? Tror du må spesifisere litt hva du ønsker tips til 😄.

Aha, nå skjønte jeg det 😄. Frokost som metter til kl 12 var det vel du mente?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Aha, nå skjønte jeg det 😄. Frokost som metter til kl 12 var det vel du mente?

Jeg trodde også vedkommene mente til 12 pers. Men om det er frokost som skal mette til kl. 12 ville jeg gått for havregrøt, lagd på h-melk. Gjerne ha et egg eller gresk yoghurt i. 

Jeg er også glad i cottage cheese pizzaboller. Da lager jeg en stor røre som jeg steker opp, oppbevarer dem i kjøleskapet og varmer de opp i airfryeren. Jeg syns de metter godt.

Anonymkode: bdf6d...45b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å spise To egg og en ørretfilet som kan stekes i stekepanne (samtidig). En halv middels stor avokado på siden og en ss fermentert gulrot evt pesto. Metter ekstremt lenge! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du i dag, som ikke holder?

Havregrøt pleier ofte mette lenge.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan klarer du forstå "står opp 06.30 og er sulten før 11" til å bli en familie på 12 stk? Jeg har virkelig ingen problemer med å forstå at det handler om klokkeslett når man sier når man våkner, og at man blir sulten før 11, selv om det ikke er spesifisert "våkner kl 06.30, og sulten før kl 11"

Anonymkode: 1b934...720

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Står opp 6.30 og er sulten lenge før 11.

Anonymkode: 87d88...1f8

Jeg står opp ca 5.15 hver dag. De dagene jeg vasker håret spiser jeg ca 6.30. De andre dagene ca kl 06. Spiser 2 knekkebrød med ost. Kjører til jobb 7.30, lunsj 11.30. Har aldri problemer med å ikke klare meg til lunsjen? Om jeg blir uutholdelig sulten tar jeg en neve nøtter før lunsjen. Hvor sulten blir du før lunsj da, er det virkelig så ille at du ikke klarer å stå i det? Man skal jo normalt være sulten når det er tid for måltider, uansett om det er frokost eller kvelds. 

Anonymkode: 6feaa...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg står opp ca 5.15 hver dag. De dagene jeg vasker håret spiser jeg ca 6.30. De andre dagene ca kl 06. Spiser 2 knekkebrød med ost. Kjører til jobb 7.30, lunsj 11.30. Har aldri problemer med å ikke klare meg til lunsjen? Om jeg blir uutholdelig sulten tar jeg en neve nøtter før lunsjen. Hvor sulten blir du før lunsj da, er det virkelig så ille at du ikke klarer å stå i det? Man skal jo normalt være sulten når det er tid for måltider, uansett om det er frokost eller kvelds. 

Anonymkode: 6feaa...740

Det er litt greit å forstå at vi alle er forskjellig, også når det komme til måltider og sultfølelse☺️ Det er ikke noe som er normalt eller ikke normalt, som du påstår. Det kommer helt an på flere aspekt, for eksempel hvor mye man spiser gjennom en dag, stressnivå, søvnkvalitet, aktivitetsnivå, alder, syklus, for lite eller ubalansert frokost osv. 

Du motsier forresten deg selv når du skriver at du aldri har problemer med å holde deg til lunsjen, men samtidig skriver at om du blir utholdelig sulten så tar du deg en neve nøtter. 

Anonymkode: bdf6d...45b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havregrøt, rundstykker med egg, omelett på skive, yoghurt med nøtter. 

Ta med nøtter, Wasa knekkebrød med fyll, bananer, lapper, polarbrød og skinkeost.

Selv hadde jeg spist et knekkebrød med eggerøre og fenalår/laks, og noen biter frukt. 

Anonymkode: a9af8...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes en skikkelig skive dansk rugbrød metter lenge. Du kan jo også ha med en banan som du spiser mellom frokost og lunsj, om det blir for lenge for deg.

Anonymkode: 6afac...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

2-3 egg og 150g bacon.

Fokusér på fett og proteiner. Karbohydrater har kort metthet. Neon blir stappmette der og da og så fort sultne igjen. For andre, så blir man knapt mett i det hele tatt. 

Anonymkode: bb4a0...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...