AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:22 #1 Del Skrevet tirsdag kl 18:22 Jeg har slitt med lav selvfølelse siden jeg var i et samboerforhold med psykisk vold. Alle gangene samboeren min fortalte meg at jeg ikke er verdt en dritt og at ingen liker meg, har satt dype spor. Jeg fikk seks timer på DPS, men de timene er brukt opp så jeg må jobbe på egen hånd. Jeg jobber med å si positive ting til meg selv hver dag, og jeg er på et bedre sted nå enn for et par år siden. På søndag stakk en kollega innom meg uventet og ga meg en plante til å ha på balkongen til 17. mai fordi jeg sa i fjor at hun hadde det så pent på sin balkong. Det er bare så innmari snilt av henne. Jeg begynte å gråte på søndag, og klarer ikke slutte. Det at hun har gått et helt år og husket på hva jeg sa i fjor, er overveldende. Eksen min sa gang på gang at ingen orker å høre på hva jeg sier, og ingen i verden kan bry seg om meg fordi jeg er en ubetydelig dritt. Men så husker kollegaen min på en liten ting jeg sa for et helt år siden. Det betyr så mye for meg. Så jeg setter veldig stor pris på det. Men, samtidig lurer de negative tankene i bakhodet. Jeg føler meg ikke verdig en sånn oppmerksomhet. Jeg fortjener det ikke. Merkelig nok er den lave selvfølelsen enda lavere nå. Jeg føler meg falsk og slem som tok i mot planten, for jeg fortjener den ikke. Er det noen som har noen tips som kan hjelpe meg med å tenke sunnere og håndtere dette på en bedre måte? Jeg lurer også på om jeg burde gi noe tilbake til kollegaen min? Jeg sa tusen takk mange ganger på søndag, men jeg vet ikke om det er nok? Hun har fri fra jobben denne uken og er på ferie, så jeg har en uke på meg. Anonymkode: 5cb38...e4e 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:27 #2 Del Skrevet tirsdag kl 18:27 Har du råd til privat psykolog? Anonymkode: 5da79...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet tirsdag kl 18:38 #3 Del Skrevet tirsdag kl 18:38 Kollegaen din er et godt menneske, tenk på det i stedet for at du ikke fortjener det. Er ikke akkurat som du tvang henne! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:15 #4 Del Skrevet tirsdag kl 21:15 Det gleder andre å gjøre noen glad. Hun setter sikkert pris på deg, og ville gi denne lille gesten. Ikke ødelegg det med å ta det opp. Bare la det gå. Du har takket masse allerede. Hvis du tar det opp nå, så skyver du henne unna. Og så hvis anledningen byr seg senere, så kan du gi en flaske vin i vertinnegave hvis du blir invitert på noe. For eksempel. Anonymkode: 6c2b1...f06 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:23 #5 Del Skrevet tirsdag kl 21:23 Du hadde aldri fått den planten hvis kollegaen din mente du ikke fortjente det! Vær så snill å ta det til deg! 🤗🥰 Anonymkode: 35be6...7cf 8 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet tirsdag kl 21:29 #6 Del Skrevet tirsdag kl 21:29 Du fortjener planten. Hun husket det fordi du er viktig. Ikke tro på gamle løgner fra eksen, han tok helt feil. Gråten din betyr bare at du kjenner på ekte varme. Du er ikke falsk, bare sårbar og modig. Takk var nok. Vil du gi noe, gjør det enkelt med en lapp, et smil, en liten gest. Du er mer enn god nok som du er ❤️ 8 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet tirsdag kl 21:35 #7 Del Skrevet tirsdag kl 21:35 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har slitt med lav selvfølelse siden jeg var i et samboerforhold med psykisk vold. Alle gangene samboeren min fortalte meg at jeg ikke er verdt en dritt og at ingen liker meg, har satt dype spor. Jeg fikk seks timer på DPS, men de timene er brukt opp så jeg må jobbe på egen hånd. Jeg jobber med å si positive ting til meg selv hver dag, og jeg er på et bedre sted nå enn for et par år siden. På søndag stakk en kollega innom meg uventet og ga meg en plante til å ha på balkongen til 17. mai fordi jeg sa i fjor at hun hadde det så pent på sin balkong. Det er bare så innmari snilt av henne. Jeg begynte å gråte på søndag, og klarer ikke slutte. Det at hun har gått et helt år og husket på hva jeg sa i fjor, er overveldende. Eksen min sa gang på gang at ingen orker å høre på hva jeg sier, og ingen i verden kan bry seg om meg fordi jeg er en ubetydelig dritt. Men så husker kollegaen min på en liten ting jeg sa for et helt år siden. Det betyr så mye for meg. Så jeg setter veldig stor pris på det. Men, samtidig lurer de negative tankene i bakhodet. Jeg føler meg ikke verdig en sånn oppmerksomhet. Jeg fortjener det ikke. Merkelig nok er den lave selvfølelsen enda lavere nå. Jeg føler meg falsk og slem som tok i mot planten, for jeg fortjener den ikke. Er det noen som har noen tips som kan hjelpe meg med å tenke sunnere og håndtere dette på en bedre måte? Jeg lurer også på om jeg burde gi noe tilbake til kollegaen min? Jeg sa tusen takk mange ganger på søndag, men jeg vet ikke om det er nok? Hun har fri fra jobben denne uken og er på ferie, så jeg har en uke på meg. Anonymkode: 5cb38...e4e Kjære deg. Du er like mye verd som alle andre mennesker. Ta godt vare på deg selv, vær snill/raus med deg selv. Kos deg med plantene, de fortjener du! Synes ikke du skal ‘’hive deg rundt’’med en gang å gjøre noe til gjengjeld. La det gå noe tid, så kan du se det an om det på et tidspunkt er ok å gjøre noe tilbake. 🤗 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet onsdag kl 17:11 #8 Del Skrevet onsdag kl 17:11 Går du på antidepressiva? På tide å begynne? Det er ikke normalt å grine en hel dag fordi en venn gjør noe fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:17 #9 Del Skrevet onsdag kl 17:17 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har slitt med lav selvfølelse siden jeg var i et samboerforhold med psykisk vold. Alle gangene samboeren min fortalte meg at jeg ikke er verdt en dritt og at ingen liker meg, har satt dype spor. Jeg fikk seks timer på DPS, men de timene er brukt opp så jeg må jobbe på egen hånd. Jeg jobber med å si positive ting til meg selv hver dag, og jeg er på et bedre sted nå enn for et par år siden. På søndag stakk en kollega innom meg uventet og ga meg en plante til å ha på balkongen til 17. mai fordi jeg sa i fjor at hun hadde det så pent på sin balkong. Det er bare så innmari snilt av henne. Jeg begynte å gråte på søndag, og klarer ikke slutte. Det at hun har gått et helt år og husket på hva jeg sa i fjor, er overveldende. Eksen min sa gang på gang at ingen orker å høre på hva jeg sier, og ingen i verden kan bry seg om meg fordi jeg er en ubetydelig dritt. Men så husker kollegaen min på en liten ting jeg sa for et helt år siden. Det betyr så mye for meg. Så jeg setter veldig stor pris på det. Men, samtidig lurer de negative tankene i bakhodet. Jeg føler meg ikke verdig en sånn oppmerksomhet. Jeg fortjener det ikke. Merkelig nok er den lave selvfølelsen enda lavere nå. Jeg føler meg falsk og slem som tok i mot planten, for jeg fortjener den ikke. Er det noen som har noen tips som kan hjelpe meg med å tenke sunnere og håndtere dette på en bedre måte? Jeg lurer også på om jeg burde gi noe tilbake til kollegaen min? Jeg sa tusen takk mange ganger på søndag, men jeg vet ikke om det er nok? Hun har fri fra jobben denne uken og er på ferie, så jeg har en uke på meg. Anonymkode: 5cb38...e4e Selvfølgelig fortjener du det! Jeg er sikker på at kollegaen din ser hvilket godt menneske du er, og hadde lyst til å gi deg en oppmerksomhet. Man kan bli veldig overveldet om man ikke er vant til at andre gjør noe så hyggelig som hun gjorde. Har opplevd tilsvarende selv. Å gråte er en naturlig reaksjon. Jeg forstår at du føler du må gi henne noe tilbake. Hva med favorittsjokoladen hennes på en fredag, og ønsk henne god helg? Det må ikke være like stort. Tanken som teller. Anonymkode: 8341a...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:08 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:08 snillOnkel skrev (2 timer siden): Går du på antidepressiva? På tide å begynne? Det er ikke normalt å grine en hel dag fordi en venn gjør noe fint. Kutt ut Anonymkode: fe1c4...7df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet torsdag kl 14:21 #11 Del Skrevet torsdag kl 14:21 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kutt ut Anonymkode: fe1c4...7df Kutt ut? Så du mener hun ikke trenger hjelp hvis hun er deprimert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:33 #12 Del Skrevet torsdag kl 14:33 Jeg kunne tatt med en gave til en kollega etter ett år sånn som din gjorde. Jeg hadde bare gjort det til kollegaer jeg satte pris på og var glad og takknemlig for å jobbe sammen med. Har dessverre ikke så mange konkrete råd, men hun liker deg! Og du er verdt blomsten❤️ Anonymkode: fc0e6...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå