AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:22 #1 Del Skrevet tirsdag kl 18:22 Er det mulig å ta angstdempende medisiner og ikke merke noen effekt?! Hva kan isåfall grunnen være? Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:33 #2 Del Skrevet tirsdag kl 19:33 Den mest sannsynlige grunnen vil være at dosen er for lav i forhold til graden av angst. Det spørs også litt hva man mener med at man ikke merker effekt. Man kan ha effekt og fremdeles kjenne på en god del uro, men mye mindre uro enn man ville hatt ellers. Så er det noen mennesker som beroligende ikke virker særlig godt på, men dette er veldig sjeldent. Anonymkode: 597b9...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:35 #3 Del Skrevet tirsdag kl 19:35 Hvilken effekt forventet du? Anonymkode: 715df...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:39 #4 Del Skrevet tirsdag kl 19:39 Da har du ikke angst da. Er ikke noe annen forklaring Anonymkode: d6992...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:42 #5 Del Skrevet tirsdag kl 19:42 Det virket ikke på meg, det som tilslutt fungerte på meg var truxal Anonymkode: cfbdc...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:57 #6 Del Skrevet tirsdag kl 19:57 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvilken effekt forventet du? Anonymkode: 715df...e3c Ts: Reduksjon av engstlighet slik at man ikke fortsetter en unnvikende adferd. Er barnet mitt som har fått angstdempende av legen. Merker ingen endring i adferd og barnet sier selv at det ikke merker noe effekt. Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:00 #7 Del Skrevet tirsdag kl 20:00 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da har du ikke angst da. Er ikke noe annen forklaring Anonymkode: d6992...cc9 Ts: Det er ikke jeg som har angst det er barnet mitt. Så jeg kjenner jo ikke virkningen, men jeg har snakket med andre som har tatt samme type og samme dose. Og de merker god effekt. Syns det er veldig rart at det ikke er noen effekt. Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:14 #8 Del Skrevet tirsdag kl 20:14 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts: Det er ikke jeg som har angst det er barnet mitt. Så jeg kjenner jo ikke virkningen, men jeg har snakket med andre som har tatt samme type og samme dose. Og de merker god effekt. Syns det er veldig rart at det ikke er noen effekt. Anonymkode: 8c916...be1 hvor gammel er dette barnet da? Anonymkode: d6992...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:06 #9 Del Skrevet i går, 13:06 AnonymBruker skrev (16 timer siden): hvor gammel er dette barnet da? Anonymkode: d6992...cc9 Ts: Går på mellomtrinnet. Vil ikke utbrodere så mye, men barnet har opplevd noe veldig traumatisk og klarer ikke komme seg ut av en veldig negativ tankespiral. Derfor er dette et ledd i behandlingen for å stoppe katastrofe tanker. Satt langt inne å faktisk si ja til antidepressiva til et barn, men alt mulig annet er prøvd. Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #10 Del Skrevet i går, 13:27 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det mulig å ta angstdempende medisiner og ikke merke noen effekt?! Hva kan isåfall grunnen være? Anonymkode: 8c916...be1 Det åpenbare for meg, som selv det med angst lenge. Er at sannsynligheten da er stor for at du enten har noe i livet ditt som gir deg mye angst. og da skal du IKKE medisinere det bort. Du skal fjerne og endre situasjonen din. Hva er roten til angsten? Hva bunner det i? Man kan medisinere bort angst men vær klar over at mange av disse medisinene har angst som bivirkning. Altså angstmedisiner..Mange som ikke er klar over det. Hvor lenge har du slitt?Det høres litt ut som om du vil ha en quick fix, da du oppgir altfor lite om hvorfor du har angst og hvordan den oppsto. Dette er jo veldig viktig for oss å vite om før vi gir noen råd. Anonymkode: c6c1f...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #11 Del Skrevet i går, 13:32 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det åpenbare for meg, som selv det med angst lenge. Er at sannsynligheten da er stor for at du enten har noe i livet ditt som gir deg mye angst. og da skal du IKKE medisinere det bort. Du skal fjerne og endre situasjonen din. Hva er roten til angsten? Hva bunner det i? Man kan medisinere bort angst men vær klar over at mange av disse medisinene har angst som bivirkning. Altså angstmedisiner..Mange som ikke er klar over det. Hvor lenge har du slitt?Det høres litt ut som om du vil ha en quick fix, da du oppgir altfor lite om hvorfor du har angst og hvordan den oppsto. Dette er jo veldig viktig for oss å vite om før vi gir noen råd. Anonymkode: c6c1f...7fa Fjerne traumatisk hendelse ja, hadde det vært så lett så hadde vi vil ikke vært syke og trengt medisiner noen av oss… Anonymkode: 6e0b0...7f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #12 Del Skrevet i går, 13:32 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts: Går på mellomtrinnet. Vil ikke utbrodere så mye, men barnet har opplevd noe veldig traumatisk og klarer ikke komme seg ut av en veldig negativ tankespiral. Derfor er dette et ledd i behandlingen for å stoppe katastrofe tanker. Satt langt inne å faktisk si ja til antidepressiva til et barn, men alt mulig annet er prøvd. Anonymkode: 8c916...be1 Hva er prøvd i forkant av oppstart ? Terapi og div behandlinger? Det skal mye til for å sette et barn på beroligende. Jeg håper du har lest det nøye opp både på nett og på f.eks Relis på medikamentet barnet ditt får. De kan ikke kun gi barnet ditt angstmedisiner og ingen terapi eller form for annen hjelp. Isåfall hadde jeg byttet fastlege asap. Anonymkode: c6c1f...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet i går, 13:33 #13 Del Skrevet i går, 13:33 Kanskje be om å ta en CYP test? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:33 #14 Del Skrevet i går, 13:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fjerne traumatisk hendelse ja, hadde det vært så lett så hadde vi vil ikke vært syke og trengt medisiner noen av oss… Anonymkode: 6e0b0...7f8 Ser nå det er barnet ditt det dreier seg om. Får barnet psykolog og annen hjelp? Anonymkode: c6c1f...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #15 Del Skrevet i går, 14:16 Er det angstdempende eller antidepressiva barnet har startet på? Det er stor forskjell mellom de ulike typene medisiner, noen kan bruke flere uker for å komme opp i full effekt. Noen trenger også større doser enn andre. Anonymkode: 9ddac...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:18 #16 Del Skrevet i går, 14:18 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva er prøvd i forkant av oppstart ? Terapi og div behandlinger? Det skal mye til for å sette et barn på beroligende. Jeg håper du har lest det nøye opp både på nett og på f.eks Relis på medikamentet barnet ditt får. De kan ikke kun gi barnet ditt angstmedisiner og ingen terapi eller form for annen hjelp. Isåfall hadde jeg byttet fastlege asap. Anonymkode: c6c1f...7fa Ts: Terapi er forsøkt ja uten hell. Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:19 #17 Del Skrevet i går, 14:19 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ser nå det er barnet ditt det dreier seg om. Får barnet psykolog og annen hjelp? Anonymkode: c6c1f...7fa Ts: Ja og det har ikke hjulpet. Så medisiner er et ledd i en lang rekke andre forsøk. Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #18 Del Skrevet i går, 14:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det angstdempende eller antidepressiva barnet har startet på? Det er stor forskjell mellom de ulike typene medisiner, noen kan bruke flere uker for å komme opp i full effekt. Noen trenger også større doser enn andre. Anonymkode: 9ddac...774 Ts: Vet ikke om det er lov til å skrive type medisiner her, men det er en medisintype som starter på Benz… Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #19 Del Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Fjerne traumatisk hendelse ja, hadde det vært så lett så hadde vi vil ikke vært syke og trengt medisiner noen av oss… Anonymkode: 6e0b0...7f8 Ts: Handler ikke om å fjerne en hendelse, men å faktisk klare å stå i ubehag som gjør at en ikke kommer seg videre i livet. Anonymkode: 8c916...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:48 #20 Del Skrevet i går, 14:48 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Den mest sannsynlige grunnen vil være at dosen er for lav i forhold til graden av angst. Det spørs også litt hva man mener med at man ikke merker effekt. Man kan ha effekt og fremdeles kjenne på en god del uro, men mye mindre uro enn man ville hatt ellers. Så er det noen mennesker som beroligende ikke virker særlig godt på, men dette er veldig sjeldent. Anonymkode: 597b9...562 Dette er så feil at jeg blir provosert. Når noen uttaler seg om et så viktig emne som ts spør om, så bør en forvente litt kunnskap, ellers så svarer du ikke. Jeg har gått på skyhøye doser med angst medisin i 20 år nå. Begynte selvfølgelig forsiktig å trappe opp til høyeste dose, i samsvar med psykiatere. Det er absolutt ikke sjeldent at angst og antidepressiva medikamenter ikke virker. Det er antatt at de virker for ca 60% av befolkningen som lider av disse sykdommene. 40% er ikke « veldig sjeldent » som du sier. Dette er selvfølgelig årsaken til at forskere hele tiden leter etter medikamenter for oss ikke får hjelp av de tradisjonelle medisinene for blant annet angst og depresjon. Ketamin klinikker, og nyere behandling som MDMA, (strenge regler rundt dette, ofte en anestesilege eller en annen erfaren lege på feltet i tillegg til psykiater eller psykolog i tillegg på disse klinikkene, eller eventuelt sykehuset i Østfold, og sykepleiere på disse klinikkene) er noe av det som utprøves i dag. Selv trapper jeg ned antidepressiva/angst medisiner i disse dager fordi jeg aldri har merket noen bedring når jeg har gått på disse medisinene. Etter forslag fra fastlege og psykiater, er jeg nå klar for å prøve Ketamin. Det er alt for lang venteliste på sykehuset i Østfold, så jeg betaler selv for å få behandling ved en profesjonell klinikk. Vil også tilføye at jeg til tider har brukt forskjellige benzodiazepiner, men jeg må alltid slutte med disse etter et par uker, for du blir veldig fort tilvent disse medikamentene, og legene vil selvfølgelig ikke at du skal bli avhengig, og dessuten så fungerer de bare for en kort periode, siden som sagt når du blir tilvent, så fungerer de ikke lenger. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Da har du ikke angst da. Er ikke noe annen forklaring Anonymkode: d6992...cc9 Huff. Ikke svar når du ikke har kunnskap om emnet. 🙄 Anonymkode: 8b1db...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå