AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Hva er vanlig hos dere? Er lærerne med i barnetoget eller ikke? Anonymkode: e0a8c...9cd
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Her i Tromsø har ikke lærerne gått i tog de siste 15 årene. Anonymkode: 87d77...420
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Det er foreldrestyrt, men mange lærere (som ikke har små barn) går i toget sammen med skolen. Både store og små syns det er litt stas å vinne «beste skolerop» og miljøet er fantastisk. Anonymkode: d6eba...72a 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Lærer går med toget her. I noen få klasser er det foreldre. barna må også sjekkes inn og ut av toget via lærer/kontaktperson og foresatt Anonymkode: db5cf...19c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Foreldrestyrt, har vært det i alle de 20 årene vi har hatt barn på skolen. Anonymkode: ec99c...9e7
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Jeg er lærer og går ikke med klassen min, men med klassen til barna mine på en annen skole. Så i kommunene vår er det vanlig at det er foreldre som går med klassene, som jeg mener det burde være😊 Anonymkode: 1e9fd...f0e 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Lærerne har pleid å gå i tog hvis de selv har ønsket det, men foreldrene har styrt. Nå er kommunen bankerott, så nå får ikke lenger lærerne gå i toget. Anonymkode: 7aa5f...750
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai Her har lærerne aldri gått i toget med barna. Er foreldre fra klassen som følger. Anonymkode: 791dc...a70
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Lærerne pluss noen foreldre. Ikke alle lærere, men minst én pr klasse. Anonymkode: 157d0...53b 1
Gaia Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai Det er foreldrestyrt her, men noen lærere går i toget, selv om de ikke får betalt for det. Har lest et sted der de avlyser å gå i tog fordi lærerne ikke er med. Foreldrene evner altså ikke å ha koll på egne barn når læreren ikke er til stede. For eksempel har Fjære barneskole og Eide skole i Grimstad besluttet å ikke gå i barnetoget i byen, men heller arrangere et lokalt tog i nærområdet. Begrunnelsen er bekymring for hvordan elevene blir ivaretatt dersom foreldre, og ikke lærere, har ansvaret for toget. WTF? 6 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Foreldrestyrt, klassekontaktene har ansvar (evt delegerer). Har funket fint her i alle år. Har stor forståelse for at lærere vil ha fri eller gå i tog med egne barn. Anonymkode: df1e3...664 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai Jeg er lærer, og går alltid med mine elever. Synes det er koselig. Foreldre er også velkomne såklart, men jeg jobber i ungdomsskolen. Ungdommene foretrekker at vi går i stedet for foreldrene 😅 På min skole har alltid lærerne gått når de kan, så stiller foreldrekontakten hvis lærerne ikke kan. Anonymkode: 9729d...cb7 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai Jeg er lærer og har aldri gått i tog med elevene mine. Nasjonaldagen vil jeg helst tilbringe sammen med barna mine og resten av familien. Barnetoget har alltid vært foreldrestyrt på skolen jeg jobber på. Anonymkode: 3bfcc...227 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai Nei, jeg har fri den dagen. Jeg bruker tid på andres barn mange timer om dagen. På 17.mai vil jeg være med mine egne barn På skolen til mine barn er det også foreldrestyrt. Anonymkode: 1645d...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Skrevet 14. mai Gaia skrev (15 timer siden): Det er foreldrestyrt her, men noen lærere går i toget, selv om de ikke får betalt for det. Har lest et sted der de avlyser å gå i tog fordi lærerne ikke er med. Foreldrene evner altså ikke å ha koll på egne barn når læreren ikke er til stede. For eksempel har Fjære barneskole og Eide skole i Grimstad besluttet å ikke gå i barnetoget i byen, men heller arrangere et lokalt tog i nærområdet. Begrunnelsen er bekymring for hvordan elevene blir ivaretatt dersom foreldre, og ikke lærere, har ansvaret for toget. WTF? Det du uthever her er jo et prakteksempel på at dagens foreldre ikke takler å ta ansvar for egne barn. Det er litt skremmende i seg selv at vi er på vei dit som ett samfunn 🙈 Anonymkode: 3bfcc...227 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå