AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Skattemeldingen kom i mars-april en gang, jeg så over og gjorde endringer, og leverte med en gang. Det stod "levert" og alt så bra ut. Har ikke tenkt mer over det før jeg skulle inn å sjekke nå - og da står det "skattemeldingen levert 07.05.25 ved hjelp av skatteetaten". Hva betyr det? Jeg leverte lenge før 07.05, og har ikke bedt om/fått noe hjelp? Anonymkode: 651af...352
Gogglebox Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Det står det samme hos meg. Hadde ingen endringer selv, men mannen min hadde det og vi blir lignet sammen. Kanskje oppgjøret kommer i morgen 🤞
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skattemeldingen kom i mars-april en gang, jeg så over og gjorde endringer, og leverte med en gang. Det stod "levert" og alt så bra ut. Har ikke tenkt mer over det før jeg skulle inn å sjekke nå - og da står det "skattemeldingen levert 07.05.25 ved hjelp av skatteetaten". Hva betyr det? Jeg leverte lenge før 07.05, og har ikke bedt om/fått noe hjelp? Anonymkode: 651af...352 Sannsynligvis har du ikke levert «skikkelig». Gå og se om endringene dine er registrert eller om det er de opprinnelige tallene som er gått til beregning. Anonymkode: 93183...5b9
Gogglebox Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sannsynligvis har du ikke levert «skikkelig». Gå og se om endringene dine er registrert eller om det er de opprinnelige tallene som er gått til beregning. Anonymkode: 93183...5b9 Jeg fikk kvittering for innsendt skattemelding på altinn i mars, så min er i hvert fall blitt levert "skikkelig". Tipper jeg kanskje har blitt tatt ut i tilfeldig kontroll eller noe.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Jeg fikk det på min. Jeg hadde fylt ut noe feil på huset og da hadde Skatteetaten selv gått inn å rettet det opp Anonymkode: 4f7f6...0da
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Det betyr at skatteetaten har levert skattemeldingen på vegne av deg - slik jeg tolker det. Anonymkode: 36516...091
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Gogglebox skrev (1 time siden): Jeg fikk kvittering for innsendt skattemelding på altinn i mars, så min er i hvert fall blitt levert "skikkelig". Tipper jeg kanskje har blitt tatt ut i tilfeldig kontroll eller noe. Ja jeg har også fått kvittering der! Jeg ser nå når jeg er inne og ser på de ulike versjonene at de har gjort en marginal endring så jeg får 100kr mer igjen 😅 men ellers er alt likt! Håper oppgjøret kommer snart... Anonymkode: 651af...352
Filifjonkamor Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Akkurat det samme står hos meg og det er ingen endringen som er blitt gjort
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai Da burde du få utbetalingen i morgen Anonymkode: a8d8a...a7c
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai Det har stått på min side i snart to uker uten at det har skjedd noe særlig på mine krav og utbetalinger... Så regner med at det ikke betyr så veldig mye mer enn at Skatteetaten har vært inne og rettet opp noe Anonymkode: 45a29...b4f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har stått på min side i snart to uker uten at det har skjedd noe særlig på mine krav og utbetalinger... Så regner med at det ikke betyr så veldig mye mer enn at Skatteetaten har vært inne og rettet opp noe Anonymkode: 45a29...b4f Kommer det opp på krav og utbetalinger samme uke som skatteoppgjøret kommer? Anonymkode: 61f1e...915
AnonymBruker Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai Det står det hos meg også. For min del er det fordi jeg har fått etterbetalt trygd/pensjon fra tidligere år, og da går de manuelt inn og sjekker om det er mest lønnsomt at jeg skattes for dette i skatteåret 2024, eller om det lønner seg å omberegne for tidligere år som etterbetalingen gjelder. Anonymkode: 0b1da...459
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Det betyr at skatteetaten manuelt har behandlet skattemeldingen din, enten fordi du har gjort endringer som de må gå gjennom eller fordi du har vært tatt ut til kontroll. Man får inne noen egen beskjed om dette. Når skatteetaten er ferdig med behandlingen så "blir den levert ved hjelp av skatteetaten". Anonymkode: 7e5df...cbf
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det betyr at skatteetaten manuelt har behandlet skattemeldingen din, enten fordi du har gjort endringer som de må gå gjennom eller fordi du har vært tatt ut til kontroll. Man får inne noen egen beskjed om dette. Når skatteetaten er ferdig med behandlingen så "blir den levert ved hjelp av skatteetaten". Anonymkode: 7e5df...cbf Ikke ts, men lurer på i slike tilfeller om den evt tilgodebeløp da også blir justert/synlig på siden? Eller kommer en evt korrigering av dette først i oppgjøret man får tilsendt? Anonymkode: 8af29...d4a
AnonymBruker Skrevet 14. mai #15 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ikke ts, men lurer på i slike tilfeller om den evt tilgodebeløp da også blir justert/synlig på siden? Eller kommer en evt korrigering av dette først i oppgjøret man får tilsendt? Anonymkode: 8af29...d4a Når du har fått opp tilgodebeløpet under utbetalinger, så er det det beløpet du får utbetalt. Anonymkode: 7e5df...cbf
AnonymBruker Skrevet 14. mai #16 Skrevet 14. mai Det er at skatteetaten måtte gjøre manuelle endringer eller at du er tatt ut til kontroll. Anonymkode: 49001...cba
AnonymBruker Skrevet 14. mai #17 Skrevet 14. mai Det står til meg også, men får igjen 1000kr mer så det er helt greit Anonymkode: 783d9...547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå