Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Hva gjør man da?? Gjør det slutt og flytter ut? Kan følelsene plutselig bare komme tilbake etter en stund?? Noen som har erfaring med dette dilemmaet? og alt dette snakket med å finne seg selv, hvorfor ikke heller fokusere på å finne oss?? Blir gal.....
Susan Sto Helit Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Kanskje kan man finne tilbake til følelsene. Snakk med en samlivtreapaut kanskje?
Abr@xas Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Man må finne ut om det er en "dødperiode", eller om følelsene virkelig er forsvunnet. Med litt jobbing kan den komme tilbake (for noen). Det finnes ingen fasit å forholde seg til her.
Nabodama Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Alle forhold vil oppleves grå og kjedelige hvis en ikke jobber for å holde gløden vedlike. Merker en tendensen, må en gjøre en innsats, prøve å fokusere på den andre og parforholdet, gjenoppdage den andre, prøve å se med nye øyne at partneren er attraktiv og spennende. Se igjen de sidene ved partneren som gjorde at en falt for ham/henne i begynnelsen. De er ikke borte, men kanskje vanskeligere å få øye på. Slutte å fokusere på det som irriterer, huske at begge har like stort ansvar for å få det til å fungere. Hvis man i utgangspunktet har det bra ellers, og det kun er følelsene som mangler litt.
Gjest lizzi (ikke innlogget) Skrevet 16. mars 2006 #5 Skrevet 16. mars 2006 I perioder synes jeg sambo oppfører seg kaldt mot meg, og da merker jeg at følelsene mine for han faktisk kjølner betraktelig. Det blir mer og mer tydelig for hver gang. Men samtidig er jeg jo glad i han, kjenner det når alt er bra. Likevell er det greser for hvor mye man tåler før ting er nok. Blir på en måte mer og mer distansert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå