AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Er i en mat og helse-gruppe, der noen ikke visste dette. De skjønner ikke hvorfor det er mer toksiner i hai, sverdfisk og tunfisk enn i torsk og sei, makrell, sardiner...så jeg måtte linke til en artikkel som forklarer det. Jeg trodde alle visste dette, er det ikke helt grunnleggende kunnskap? Anonymkode: bb94f...e63
Midgard Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er i en mat og helse-gruppe, der noen ikke visste dette. De skjønner ikke hvorfor det er mer toksiner i hai, sverdfisk og tunfisk enn i torsk og sei, makrell, sardiner...så jeg måtte linke til en artikkel som forklarer det. Jeg trodde alle visste dette, er det ikke helt grunnleggende kunnskap? Anonymkode: bb94f...e63 Enig, Det burde være grunnleggende og intuitivt logisk. Ikke bare det at de på toppen av kjeden får i seg toksiner fra de under seg. Men også at de på toppen lever vanligvis betydelig lengre og på den måte akkumulere disse giftstoffene over mye lengre tid. Endret 14. mai av Midgard 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå