AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:36 #21 Del Skrevet tirsdag kl 18:36 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke egentlig å være egoistisk, det er å være kortsynt. Når avlingene svikter så får ingen mat. Tror du matmangel hører fortiden til? Ikke med det været vi har nå. Og kulderekorder og evig regn er det heller ingen som ønsker seg, og det ødelegger også avlingene. TS Anonymkode: 9f526...39e Nei, ikke kortsynt😂😂. Det er ikke vi som bestemmer om det regner eller ikke, så hvorfor skal jeg da ikke glede meg over fint vær😂? Anonymkode: c0591...937 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:42 #22 Del Skrevet tirsdag kl 18:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som bonde har jeg kontakt med et prosjekt som forsøker å varsle været langt framover, men selv med tilgang til superdatamaskiner og all verdens klimadata og værsatelitter, blir prognosene usikre lengre fram enn noen dager. Tror ikke det er lett å få noe mer konkret enn det Yr kommer med. Jeg kunne også tenke meg regn snart. Hver dag uten regn nå koster meg masse penger i tapte avlinger. Avlingstapet kan reduseres med vanning, men vanning koster flere hundre kroner i timen pr. vanningsmaskin i tillegg til at det koster mye arbeid. For meg går det fort 6-10 timer om dagen i arbeid for å holde fem vanningsmaskiner i gang og flytte dem rundt på jordene. Lite annet å få gjort, da. Anonymkode: 1f424...5e8 Tipper du er evig takksam for vatningsmaskinene dine, iallfall. Tenk om du dreiv som bonde for 100 år sidan Anonymkode: cce8e...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:43 #23 Del Skrevet tirsdag kl 18:43 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke egentlig å være egoistisk, det er å være kortsynt. Når avlingene svikter så får ingen mat. Tror du matmangel hører fortiden til? Ikke med det været vi har nå. Og kulderekorder og evig regn er det heller ingen som ønsker seg, og det ødelegger også avlingene. TS Anonymkode: 9f526...39e Mitt håp og ønske skaper ingen matmangel, gi deg nå. Det nytter ikke å klandre meg for at du ikke får det været du ønsker deg, jeg er ingen værgud så jeg kan fint ha mitt håp og ønske for været på samme måte som du har det. Det er det klimaet vi har i vente samme hva du mener om meg og hvilke dårlige personkarakteristiske egenskaper du gir meg basert på mine håp og ønsker. https://www.nettavisen.no/nyheter/sommeren-2018-var-en-forsmak-pa-framtidens-somre/s/12-95-3423528981 Å ilegge noen så mye dårlige egenskaper bare fordi de ønsker seg et annet vær enn deg er bare latterlig. Anonymkode: ac8df...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:26 #24 Del Skrevet i går, 04:26 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mitt håp og ønske skaper ingen matmangel, gi deg nå. Det nytter ikke å klandre meg for at du ikke får det været du ønsker deg, jeg er ingen værgud så jeg kan fint ha mitt håp og ønske for været på samme måte som du har det. Det er det klimaet vi har i vente samme hva du mener om meg og hvilke dårlige personkarakteristiske egenskaper du gir meg basert på mine håp og ønsker. https://www.nettavisen.no/nyheter/sommeren-2018-var-en-forsmak-pa-framtidens-somre/s/12-95-3423528981 Å ilegge noen så mye dårlige egenskaper bare fordi de ønsker seg et annet vær enn deg er bare latterlig. Anonymkode: ac8df...0cc Det er klart at langvarig tørke/sol (som er ditt og flere andre sitt ønske) skaper matmangel. Det ser man jo i mange land. Alle er avhengige av vann, og det beste været er når det er litt av hvert. Jeg orker ikke en slik varme over lenger tid, og synes det er godt når det regner innimellom og naturen (skog, planter og dyr) får vann. Lufta blir lettere å puste i og støv blir skyldt av. Anonymkode: 07613...ba6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:49 #25 Del Skrevet i går, 04:49 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Egoistiske😂😂😂😂. Ovenfor noe vi kan gjøre 0 med😂😂😂😂 Anonymkode: c0591...937 Ønsket ditt er egoistisk. Farlig. Korttenkt. Og ganske inkompetent… at du ikke ser faren ved langvarig tørke (som er ønsket ditt) fordi du vil ha litt sol og varme er DU en del av problemet. Anonymkode: c0838...4c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet i går, 05:27 #26 Del Skrevet i går, 05:27 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg bor på Hedmark, og her er det så tørt nå, at jeg lengter etter regn. Ser på 21-dagers varselet på Yr at den høyeste sannsynligheten for nedbør til og med 3. Juni, er 40%, som ikke er mye å skryte av. Er det noen som vet om et bedre langtidsvarsel enn på Yr, eller om noen metereologer har kommet med prognoser i en artikkel eller noe? I artiklene på Yr er det ikke noen langtidsprognoser, og alle sakene handler om temperatur... Anonymkode: 9f526...39e Blir nok ikke mer regn av å bytte værvarsler. Synes met.no/yr treffer bra. Er tørt ja, har begynt å vanne med spreder på steder i hagen som er litt utsatt. Det er tidlig, men gjorde det i mai i fjor også (noen uker senere) og det ble med mai. Resten av sommeren kom det av seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:11 #27 Del Skrevet i går, 08:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er klart at langvarig tørke/sol (som er ditt og flere andre sitt ønske) skaper matmangel. Det ser man jo i mange land. Alle er avhengige av vann, og det beste været er når det er litt av hvert. Jeg orker ikke en slik varme over lenger tid, og synes det er godt når det regner innimellom og naturen (skog, planter og dyr) får vann. Lufta blir lettere å puste i og støv blir skyldt av. Anonymkode: 07613...ba6 Men jeg orker så du får fint leve med at folk er ulike og ønsker ulikt vær. Verken jeg eller deg er værguder uansett så du må lære deg til at folk liker ulike ting uten å bli så provosert og rasende av det. Anonymkode: ac8df...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:17 #28 Del Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg orker så du får fint leve med at folk er ulike og ønsker ulikt vær. Verken jeg eller deg er værguder uansett så du må lære deg til at folk liker ulike ting uten å bli så provosert og rasende av det. Anonymkode: ac8df...0cc Nei men dette blir for dumme argumenterer altså. Vi kan ikke godta at foreldre banker barna sine, bare fordi voldsutøverne liker det. På samme måte trenger vi ikke akseptere at du liker tørke. Jeg kan dog forstå ønsket ditt- det er jo deilig med sol og varme… Men ønsket ditt er som å tisse i buksen for å holde varmen. Og nå reagerer du så kraftig når vi forteller deg at akkurat det er en enormt kontra-produktiv metode. Pipen får nok en annen lyd raskt når huset ditt blir tatt av skogbrannene, når du ikke lenger får tak i mat, når du innser at solen blir så sterk at det er farlig for oss å oppholde oss ute i den ubeskyttet.. Deilig med sol og varme… Mmmmm. Vanskelig å reise til utlandet på ferier når ferieøyene ligger under havet, og alle de hundretalls millionene mennesker er på flukt… Aaah, så deilig med sol og varme. Anonymkode: c0838...4c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:20 #29 Del Skrevet i går, 08:20 Storm.no melder bittelitt nedbør 27.mai i den delen av Innlandet jeg bor i. Men det er så lite at det ikke vil gjøre noe forskjell og jeg har heller ikke troa på at de klarer å melde så langt i forveien. Folk får bare belage seg på høye matvarepriser fremover. Anonymkode: c4637...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:33 #30 Del Skrevet i går, 11:33 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei men dette blir for dumme argumenterer altså. Vi kan ikke godta at foreldre banker barna sine, bare fordi voldsutøverne liker det. På samme måte trenger vi ikke akseptere at du liker tørke. Jeg kan dog forstå ønsket ditt- det er jo deilig med sol og varme… Men ønsket ditt er som å tisse i buksen for å holde varmen. Og nå reagerer du så kraftig når vi forteller deg at akkurat det er en enormt kontra-produktiv metode. Pipen får nok en annen lyd raskt når huset ditt blir tatt av skogbrannene, når du ikke lenger får tak i mat, når du innser at solen blir så sterk at det er farlig for oss å oppholde oss ute i den ubeskyttet.. Deilig med sol og varme… Mmmmm. Vanskelig å reise til utlandet på ferier når ferieøyene ligger under havet, og alle de hundretalls millionene mennesker er på flukt… Aaah, så deilig med sol og varme. Anonymkode: c0838...4c7 Det er ikke mindre enn hysterisk morsomt at du ilegger mine ønsker og håp så mye mening 🤣 Som at du personlig blir forbanna på meg for at det et fint vær eller for klimaendringer. Newsflash: jeg har ingenting med at det er tørke hos deg! Jeg styrer verken vann, vind eller sol. Jeg må da få ønske meg et annet vær enn deg uten at du går fullstendig i frø og mister all bakkekontakt. Jeg nøt sommeren 2018 uten at verken huset mitt brant ned eller at jeg gjekk sulten på noen som helst måte. At du blir så personlig fornærmet på meg for at det ikke regner hos deg er bare latterlig, snakk om idioti her. Anonymkode: ac8df...0cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #31 Del Skrevet i går, 14:05 Dere skulle hørt hylekoret jeg får når jeg sier jeg ønsker meg som i mai når jeg har ferie og regn i juli når de fleste andre har ferie! Jeg har begynt å le av de for det er kronisk dumt! 😅 Anonymkode: 29866...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #32 Del Skrevet i går, 14:10 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mitt håp og ønske skaper ingen matmangel, gi deg nå. Det nytter ikke å klandre meg for at du ikke får det været du ønsker deg, jeg er ingen værgud så jeg kan fint ha mitt håp og ønske for været på samme måte som du har det. Men la oss si du faktisk kunne bestemme da, ville du hatt sommeren 2018 om igjen? Om du kunne manipulere været (som de jo gjør nå), hva hadde du gjort, hva ville du gitt oss? TS Anonymkode: 9f526...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:15 #33 Del Skrevet i går, 14:15 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kunne ikke brydd meg mindre om det er egoistisk. 25 grader fra nå til august/ September hadde vært herlig. Anonymkode: 1650a...1cc der er ikke egoistisk, det er selvutslettende, hvor kommer maten fra? Anonymkode: 648b8...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:18 #34 Del Skrevet i går, 14:18 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Storm.no melder bittelitt nedbør 27.mai i den delen av Innlandet jeg bor i. Men det er så lite at det ikke vil gjøre noe forskjell og jeg har heller ikke troa på at de klarer å melde så langt i forveien. Folk får bare belage seg på høye matvarepriser fremover. Anonymkode: c4637...ff6 Finnes storm.no ennå? Trodde det var blitt til TV2 vær. Yr melder også høyest sannsynlighet for regn den 27.-28., og sannsynligheten har gått opp til 45% nå, så håper det slår til. TS Anonymkode: 9f526...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:48 #35 Del Skrevet i går, 14:48 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men la oss si du faktisk kunne bestemme da, ville du hatt sommeren 2018 om igjen? Om du kunne manipulere været (som de jo gjør nå), hva hadde du gjort, hva ville du gitt oss? TS Anonymkode: 9f526...39e Det har jeg jo allerede svart deg på. I fjor var det veldig kaldt store deler av landet på sommeren https://www.aftenposten.no/norge/i/B0W26l/meteorolog-en-uvanlig-kald-sommer-hittil-i-juli andre år er det varmt og jeg hadde ikke hatt noe i mot en varm og tør sommer igjen, det er tross alt ikke så ofte vi er velsignet med det. Det er alltid noen som er misfornøyd og noen som er fornøyd uansett hvilket vær vi har. Ingen av oss kan gjøre alle til lags, vi tar det været vi får og håper på det været vi ønsker oss og alle blir like misfornøyd eller like fornøyd over den gjevne linjen uansett. Men å bli steik forbanna til den grad at en går på personangrep for av at noen av oss koser oss, ønsker oss, liker og trives i et gjevnt stabilt høytrykk som gjør at det er mulig å planlegge og gjennomføre uteaktiviteter mer enn to dager på rad er bare idioti. Som at jeg skulle bli forbanna for at noen liker regn bedre enn sol. Nei ingen har noen grunn til det. Anonymkode: ac8df...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #36 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har jeg jo allerede svart deg på. I fjor var det veldig kaldt store deler av landet på sommeren https://www.aftenposten.no/norge/i/B0W26l/meteorolog-en-uvanlig-kald-sommer-hittil-i-juli andre år er det varmt og jeg hadde ikke hatt noe i mot en varm og tør sommer igjen, det er tross alt ikke så ofte vi er velsignet med det. Det er alltid noen som er misfornøyd og noen som er fornøyd uansett hvilket vær vi har. Ingen av oss kan gjøre alle til lags, vi tar det været vi får og håper på det været vi ønsker oss og alle blir like misfornøyd eller like fornøyd over den gjevne linjen uansett. Men å bli steik forbanna til den grad at en går på personangrep for av at noen av oss koser oss, ønsker oss, liker og trives i et gjevnt stabilt høytrykk som gjør at det er mulig å planlegge og gjennomføre uteaktiviteter mer enn to dager på rad er bare idioti. Som at jeg skulle bli forbanna for at noen liker regn bedre enn sol. Nei ingen har noen grunn til det. Anonymkode: ac8df...0cc Så du hadde bestemt sommeren 2018 om igjen altså, med massive svikt i avlinger. Da vet vi det. TS Anonymkode: 9f526...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #37 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så du hadde bestemt sommeren 2018 om igjen altså, med massive svikt i avlinger. Da vet vi det. TS Anonymkode: 9f526...39e Snakk om å være treig AnonymBruker skrev (22 timer siden): Håper på 2018 sommer igjen, det var helt nydelig. Og jeg gir pokker i at det er egoistisk. Det har bøttet ned de siste sommerene, vært kulderekorder og bare drit så om vi får en fantastisk sommer innimellom alt det våte så er det oss "egoistiske" vel unt. Anonymkode: ac8df...0cc Anonymkode: ac8df...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 22 timer siden #38 Del Skrevet 22 timer siden Om man ser på 21-dagersvarsel på yr.no, så er det en gradvis økende sannsynlighet for nedbør fra neste uke på Østlandet, dvs. etter 17. mai. Håper vi får litt nå, og med all vinden som er for tiden, så tørker det enda mer opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #39 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du hadde bestemt sommeren 2018 om igjen altså, med massive svikt i avlinger. Da vet vi det. TS Anonymkode: 9f526...39e Jeg tar sommeren 2018 igjen når som helst. Helst hele året egentlig. Anonymkode: 1650a...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #40 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ønsket ditt er egoistisk. Farlig. Korttenkt. Og ganske inkompetent… at du ikke ser faren ved langvarig tørke (som er ønsket ditt) fordi du vil ha litt sol og varme er DU en del av problemet. Anonymkode: c0838...4c7 Du misforstår fullstendig og med vilje😂😂😂. Jeg liker fint vær og gleder meg over det. Det gjør ikke til at regnet blir forsinket😂😂😂. Men jeg er en del av problemet😂😂. Jeg dauer😂 Anonymkode: c0591...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå