AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Jeg bor på Hedmark, og her er det så tørt nå, at jeg lengter etter regn. Ser på 21-dagers varselet på Yr at den høyeste sannsynligheten for nedbør til og med 3. Juni, er 40%, som ikke er mye å skryte av. Er det noen som vet om et bedre langtidsvarsel enn på Yr, eller om noen metereologer har kommet med prognoser i en artikkel eller noe? I artiklene på Yr er det ikke noen langtidsprognoser, og alle sakene handler om temperatur... Anonymkode: 9f526...39e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Ikke en dråpe så langt Yr kan se. Dvs 21 dager. Anonymkode: c0591...937
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei heldigvis ikke! Anonymkode: b324c...237 Kan gå mot tidenes sommer! Ikke en dråpe før uti august! Anonymkode: c0591...937 3 2
anonym 4545 Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei heldigvis ikke! Anonymkode: b324c...237 Nei regn er selvfølgelig ikke viktig for natur inkludert arten menneske i sommer😁 11 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Det er helt katastrofe at det regner så lite. De eneste som jubler for dette er de som ikke forstår omfanget av problemet, og som er egoistiske og tenker "meg meg meg". Om det ikke kommer regn snart blir det store skogbranner, dårlige avlinger og farlig å være ute. Alle trenger vann! ALLE. Anonymkode: c0838...4c7 17 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Jeg ønsker meg regn i hele juni og juli. Ville passe meg utmerket! Og vi trenger regn,alt er tørt nå. Anonymkode: 29866...80d 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan gå mot tidenes sommer! Ikke en dråpe før uti august! Anonymkode: c0591...937 Bah. Hvor på Østlandrt bor du, hvis du vil ha en reprise av de siste somrene? Her har det vært knallvær og altfor tørt (skogbrannfare og dårlig for frukt og bær) hele mai og juni fram til skoleslutt. Så fort skoleferien starter har det bøtta ned i hele juli og august, bare avbrutt av noen dager med "overskyet, 11 grader og vind". Ønsker meg en bedre miks enn det altså, av mange grunner. Men foreløpig ligner det veldig. Anonymkode: e0ab1...318 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er helt katastrofe at det regner så lite. De eneste som jubler for dette er de som ikke forstår omfanget av problemet, og som er egoistiske og tenker "meg meg meg". Om det ikke kommer regn snart blir det store skogbranner, dårlige avlinger og farlig å være ute. Alle trenger vann! ALLE. Anonymkode: c0838...4c7 Takk for grunnleggende sunn fornuft i tråden. TS Anonymkode: 9f526...39e 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bah. Hvor på Østlandrt bor du, hvis du vil ha en reprise av de siste somrene? Her har det vært knallvær og altfor tørt (skogbrannfare og dårlig for frukt og bær) hele mai og juni fram til skoleslutt. Så fort skoleferien starter har det bøtta ned i hele juli og august, bare avbrutt av noen dager med "overskyet, 11 grader og vind". Ønsker meg en bedre miks enn det altså, av mange grunner. Men foreløpig ligner det veldig. Anonymkode: e0ab1...318 Ja dette er helt sykt. Jeg leier hos en bonde og han legger ned om ikke dette snur. TS Anonymkode: 9f526...39e 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Som bonde har jeg kontakt med et prosjekt som forsøker å varsle været langt framover, men selv med tilgang til superdatamaskiner og all verdens klimadata og værsatelitter, blir prognosene usikre lengre fram enn noen dager. Tror ikke det er lett å få noe mer konkret enn det Yr kommer med. Jeg kunne også tenke meg regn snart. Hver dag uten regn nå koster meg masse penger i tapte avlinger. Avlingstapet kan reduseres med vanning, men vanning koster flere hundre kroner i timen pr. vanningsmaskin i tillegg til at det koster mye arbeid. For meg går det fort 6-10 timer om dagen i arbeid for å holde fem vanningsmaskiner i gang og flytte dem rundt på jordene. Lite annet å få gjort, da. Anonymkode: 1f424...5e8 3 5
anonym 4545 Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For meg går det fort 6-10 timer om dagen i arbeid for å holde fem vanningsmaskiner i gang og flytte dem rundt på jordene. Lite annet å få gjort, da. Ingen er mer glad for regn enn de bønder som har mulighet "kunstig" vanning. Rett og slett en helvetes jobb.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg ønsker meg regn i hele juni og juli. Ville passe meg utmerket! Og vi trenger regn,alt er tørt nå. Anonymkode: 29866...80d Å ønske seg sol og opphold i to måneder er egoistisk men ikke de som ønsker regn i to måneder? Du er like egoistisk du som de som ønsker seg fint vær, sol og oppholdsvær. Om det regner i to måneder har ikle avlinger godt av det heller Anonymkode: 88149...006
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å ønske seg sol og opphold i to måneder er egoistisk men ikke de som ønsker regn i to måneder? Du er like egoistisk du som de som ønsker seg fint vær, sol og oppholdsvær. Om det regner i to måneder har ikle avlinger godt av det heller Anonymkode: 88149...006 Kunne ikke brydd meg mindre om det er egoistisk. 25 grader fra nå til august/ September hadde vært herlig. Anonymkode: 1650a...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai anonym 4545 skrev (30 minutter siden): Nei regn er selvfølgelig ikke viktig for natur inkludert arten menneske i sommer😁 Du, det er jeg fullt klar over, men det har regnet noe de siste ukene, så chill the freak out. Anonymkode: b324c...237 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du, det er jeg fullt klar over, men det har regnet noe de siste ukene, så chill the freak out. Anonymkode: b324c...237 Jeg vet ikke hvor du bor, men det som har kommet gjør ingenting for avlingene her i Hedmark. Her utgår første slått og sauene kommer også sent ut på beite, så det går ut over vanntilgang i brønnen, og foret de har fra i fjor også. TS Anonymkode: 9f526...39e
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai Håper på 2018 sommer igjen, det var helt nydelig. Og jeg gir pokker i at det er egoistisk. Det har bøttet ned de siste sommerene, vært kulderekorder og bare drit så om vi får en fantastisk sommer innimellom alt det våte så er det oss "egoistiske" vel unt. Anonymkode: ac8df...0cc 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Håper på 2018 sommer igjen, det var helt nydelig. Og jeg gir pokker i at det er egoistisk. Det har bøttet ned de siste sommerene, vært kulderekorder og bare drit så om vi får en fantastisk sommer innimellom alt det våte så er det oss "egoistiske" vel unt. Anonymkode: ac8df...0cc Det er ikke egentlig å være egoistisk, det er å være kortsynt. Når avlingene svikter så får ingen mat. Tror du matmangel hører fortiden til? Ikke med det været vi har nå. Og kulderekorder og evig regn er det heller ingen som ønsker seg, og det ødelegger også avlingene. TS Anonymkode: 9f526...39e 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Å ønske seg sol og opphold i to måneder er egoistisk men ikke de som ønsker regn i to måneder? Du er like egoistisk du som de som ønsker seg fint vær, sol og oppholdsvær. Om det regner i to måneder har ikle avlinger godt av det heller Anonymkode: 88149...006 Å ønske noe er ikke egoistisk! Nå høres du ut som noen av de idiotiske kollegaene mine som tror at jeg får det været jeg ønsker meg!🤔 Jeg ønsker meg mitt så får du ønske deg ditt, det har uansett ingen innvirkning på hvordan været blir. Anonymkode: 29866...80d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #20 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt katastrofe at det regner så lite. De eneste som jubler for dette er de som ikke forstår omfanget av problemet, og som er egoistiske og tenker "meg meg meg". Om det ikke kommer regn snart blir det store skogbranner, dårlige avlinger og farlig å være ute. Alle trenger vann! ALLE. Anonymkode: c0838...4c7 Egoistiske😂😂😂😂. Ovenfor noe vi kan gjøre 0 med😂😂😂😂 Anonymkode: c0591...937 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå