AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:28 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:28 Jeg er 43, og har såvidt jeg vet ikke revmatisme. Helt siden jeg har vært ung får jeg intense smerter av å ha hendene i kaldt vann. Selv det å skrelle en kald potet kan bli vondt hvis jeg holder poteten lenge. Hvis jeg er ute i kaldt vær uten votter får jeg stive og kraftløse fingre. Lenge etterpå. Noen som kjenner seg igjen? Fingrene blir ikke hvite, så tror ikke det er Reynolds? Anonymkode: da7de...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:32 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:32 Høres ut som artrose. Fikk samme tegn rundt 48 år. 10 år senere er fingrene kalde og stive på morgenen, og mer vondt enn før. Hjelper med varme, varmt vann, vanter, og bevegelse. Du kan sjekke ut behandling med injeksjoner av hyaluronsyre. Men det er kun private som tilbyr tror jeg. Og til yngre pasienter, som deg. Anonymkode: fe683...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet tirsdag kl 16:41 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er 43, og har såvidt jeg vet ikke revmatisme. Helt siden jeg har vært ung får jeg intense smerter av å ha hendene i kaldt vann. Selv det å skrelle en kald potet kan bli vondt hvis jeg holder poteten lenge. Hvis jeg er ute i kaldt vær uten votter får jeg stive og kraftløse fingre. Lenge etterpå. Noen som kjenner seg igjen? Fingrene blir ikke hvite, så tror ikke det er Reynolds? Anonymkode: da7de...806 Høres ut som artrose. Det har jeg. Alle kalde overflater gjør vondt. Stivhet, hevelse og fingre som vrir seg i en annen retning etc..Varme lindrer... jeg har Reynolds også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet tirsdag kl 16:43 #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:43 Ta deg en tur til legen og få en henvisning til utredning av artrose. Jeg har stor slitasje i alle fingerledd, mye smerter, hevelse, svakere hender/fingre etc... er bare 35. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:46 #5 Del Skrevet tirsdag kl 16:46 Jeg har Reynauds (som det heter), diagnostisert av lege. Mine fingre blir heller ikke merkbart hvite, så det gjelder tydeligvis ikke for alle. Ellers kjenner jeg meg igjen i alt det du beskriver. Anonymkode: 2dce8...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #6 Del Skrevet tirsdag kl 16:47 (Raynauds heter det, skrev feil.) Anonymkode: 2dce8...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:10 #7 Del Skrevet tirsdag kl 19:10 Takk for svar alle. Det med artritt er noe jeg kunne sjekket ut, men dette har jeg hatt siden tenårene. Husker jeg slet med å fisking i kaldt vann som 20. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har Reynauds (som det heter), diagnostisert av lege. Mine fingre blir heller ikke merkbart hvite, så det gjelder tydeligvis ikke for alle. Ellers kjenner jeg meg igjen i alt det du beskriver. Anonymkode: 2dce8...06f Dette er litt interessant. Jeg kikket på hendene mine i dag etter en kald økt på barneidrett, og de forandrer ikke farge. Mulig litt mer rød. Men her er det ingenting å gjøre enn å holde hendene varme? Anonymkode: da7de...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:05 #8 Del Skrevet tirsdag kl 20:05 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk for svar alle. Det med artritt er noe jeg kunne sjekket ut, men dette har jeg hatt siden tenårene. Husker jeg slet med å fisking i kaldt vann som 20. Dette er litt interessant. Jeg kikket på hendene mine i dag etter en kald økt på barneidrett, og de forandrer ikke farge. Mulig litt mer rød. Men her er det ingenting å gjøre enn å holde hendene varme? Anonymkode: da7de...806 Nei, det er visst ikke det. Blir verre om man røyker, har jeg hørt, men det gjør du antagelig ikke. Det vil si, legen min nevnte for årevis siden at det fantes en medisin som kunne hjelpe, men den ga så mange bivirkninger at hun ikke anbefalte den. Vet ikke om den finnes lengre, jeg valgte naturligvis å ikke prøve den. Anonymkode: 2dce8...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå