Gå til innhold

Dere med unge voksne sønner som gir blaffen i familien. Ble det bedre med tiden?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt et godt forhold og han har hatt det bra hjemme. Han har hatt frihet og lite krav.

Nå er han bikket 20 år og bor for seg selv i samme by.

Vi hører fint lite. Vi aner ikke hvor han er eller hva han gjør på. Kan fint ta seg en uke i syden uten at vi vet det. Deler ingenting på sosiale medier med oss. Han husker ingen merkedager og tilbyr aldri hjelp, om vi så ligger med influensa.

Han er ikke på skråplanet, har venner og en god jobb og mye fritid.

Vi ber han om ingenting. Men hvis dette er standarden videre i livet hans så vil vi knapt se ham. Vi ser han maks en gang i måneden, da kanskje bare en time.

Anonymkode: bede8...17d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er tjue år! Han har kun nettopp fått smaken på et liv i fullstendig frihet. 

Dette er helt normalt, her tenker jeg dere må akseptere at dere må invitere en stund til, og eventuelt be om hjelp hvis nødvendig, i stedet for å holde på stoltheten om hva han burde gjøre/hva dere skulle ønske han gjorde. 

Anonymkode: 76e50...c97

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dette er alderen. Det endres som regel med alderen om dere hatt gjort jobben deres som foreldre. 

Anonymkode: 35280...a8b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tar dere kontakt med han? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ofte er det nok en grunn til det også, selv om foreldrene ikke alltid vil vedkjenne seg det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Greentree skrev (Akkurat nå):

Tar dere kontakt med han? 

Ja. Men ønsker ikke å mase for mye. Men sender han meldinger og snap jevnlig og han er alltid velkommen. Lager mat han liker når han kommer og de stundene han setter av er hyggelige.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi ser han maks en gang i måneden, da kanskje bare en time.

Tyveåringer er vel knapt hjemme mer enn en tur til jul.

Dere har oppdratt en selvstendig mann. Dere har gjort en god jobb.

Anonymkode: 2f20d...9ef

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber du ham ikke om noen ting? Be ham om å ringe deg en gang i uka. Be ham på middag av og til, og be om svar om han kommer, og hvis ikke, når det passer. Be om å få komme på besøk til han. 

Anonymkode: eaa00...d32

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ber du ham ikke om noen ting? Be ham om å ringe deg en gang i uka. Be ham på middag av og til, og be om svar om han kommer, og hvis ikke, når det passer. Be om å få komme på besøk til han. 

Anonymkode: eaa00...d32

Han mangler ikke invitasjoner. Men vil aldri kreve han ringer meg ukentlig for å gjøre meg glad. Det blir feil.

TS

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes egentlig normalt ut for en 20 åring. Jeg var sånn selv, selv om jeg er jente 😅

Flyttet ut når jeg var 19 år og studerte i en annen by. Levde livet og nøt friheten av å kunne bestemme selv, komme å gå som jeg ville, reise på ferie når man ville. Det er jo en periode av livet hvor man finner sin egen selvstendighet, og typisk vennekrets er viktigere enn familie.

Går seg nok til når han blir eldre og typisk får seg kjæreste og etablerer seg 👍

Anonymkode: 9204d...220

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har utelukkende hørt historier om at det blir enda verre. For slike elsker å bare slippe taket å la kjæresten/kona ta all styring, og alle prioriteringer. Har hørt om de som gradvis faser ut alle besøk "hjem", også jul. For det er så behagelig å bare la kona ta planleggingen.

Anonymkode: 4f34f...34f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn er kliss lik. Tenker dette ordner seg med tiden ❤️

Anonymkode: ba8b2...c11

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har hatt et godt forhold og han har hatt det bra hjemme. Han har hatt frihet og lite krav.

Vi hører fint lite. Vi aner ikke hvor han er eller hva han gjør på. Kan fint ta seg en uke i syden uten at vi vet det. Deler ingenting på sosiale medier med oss. Han husker ingen merkedager og tilbyr aldri hjelp, om vi så ligger med influensa.

Vi ber han om ingenting. Men hvis dette er standarden videre i livet hans så vil vi knapt se ham. Vi ser han maks en gang i måneden, da kanskje bare en time.

Kanskje du rett og slett bare må innfinne deg med at han er i en alder hvor venner og livet er mer stas en å henge med foreldrene sine. Han er voksen og har ingen plikt til å informere dere om alt mulig. Hvis du trenger hjelp, så er det gjerne bedre å spørre enn å være snurt for at han ikke tilbyr?

Anonymkode: e0037...014

AnonymBruker
Skrevet

Han mangler ikke invitasjoner. Men vil aldri kreve han ringer meg ukentlig for å gjøre meg glad. Det blir feil.

TS

Det blir feil, men likevel opplever jeg at dette er noe du sutrer litt for? Bestem deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har utelukkende hørt historier om at det blir enda verre. For slike elsker å bare slippe taket å la kjæresten/kona ta all styring, og alle prioriteringer. Har hørt om de som gradvis faser ut alle besøk "hjem", også jul. For det er så behagelig å bare la kona ta planleggingen.

Anonymkode: 4f34f...34f

Jeg har derimot aldri hørt om dette. De fleste unge mennesker har en periode hvor dem selv og vennene deres er det viktigste i livet. Men så oppdager de plutselig at de har en familie igjen. Helt vanlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var du selv på hans alder, TS? Prioriterte du vekk venner, festing, kjæreste og studier for å henge med mamma og pappa? 

Anonymkode: 343ae...4b4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som meg i den alderen, jobba som f… var sjelden å aldri i kontakt med foreldrene fikk middagsinvitasjoner men var heller interessert i å klare meg selv

Anonymkode: 51651...205

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...