AnonymBruker Skrevet 18. mai #161 Skrevet 18. mai Jeg leste nå litt i originaltråden, og sånn umiddelbart synes jeg du skal gjøre det slutt istedet for å binde deg til noe du ikke vil. Jeg tror nemlig alt du er redd for vil skje. F eks vil det bli tøft å forholde seg til henne i takt med at alle barna hun vil ha kommer, selv om hun har redusert antallet pga deg. For meg virker det som at du ikke vil ha disse tre heller. Og den jobben og lønna hennes du nevner tipper jeg forsvinner ganske fort når hun innser at hun er så alene om ansvaret om barna og hjemmet at hun ikke har kapasitet til å jobbe. Økonomi vil da falle på deg alene. Du vil aldri helt få være deg selv. Og så tror jeg at etter et par unger kommer så insisterer hun på å flytte til den øvrige familien sin. Og når en dame virkelig insisterer så blir det vanskelig å si nei. Uansett koker det ned til at du har en magefølelse for at dette ikke er rett for deg, så avslutt det og vær alene et par år før du finner ei som er mer som deg. Ulempen da er gjerne at de fleste damer du treffer da allerede har poppet ut et par barn 😅 Neida, du kan fortsatt møte noen uten. Anonymkode: 1d686...75a 2
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #162 Skrevet 18. mai (endret) . Endret 16. juni av Takkforhjelpen!
Ulven Skrevet 18. mai #163 Skrevet 18. mai Du bør ikke gifte deg med henne og det er det flere grunner til. Den ene er din sterke tvil som jo ikke kommer ut fra det blå. Det andre er at hun utviser sterke manipulative trekk som minner sterkt om en PF. Bare det at hun krever å flytte sammen etter så kort tid når hun er sterkt troende, er et veldig stort rødt flagg. Så har du alle de andre grunnene som forskjellig ønske om barn, forskjellig tanke om oppdragelse av barn, dramatisk adferd etc 2 2
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #164 Skrevet 18. mai (endret) . Endret 16. juni av Takkforhjelpen!
AnonymBruker Skrevet 18. mai #165 Skrevet 18. mai Jeg synes du skal snakke ordentlig med noen du stoler på, enten en god venn eller et familiemedlem som er klok og kjenner dere begge, fremfor å stole for mye på tilfeldige råd her inne. Anonymkode: e9e04...6e0 1
Ulven Skrevet 18. mai #166 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (10 minutter siden): Jeg foreslo at vi skulle se på ring etter at vi hadde vært sammen i 8 måneder. Hun ble veldig glad og begynte å gråte. Da vi så på ringer var det tilfeldigvis 20 prosent rabatt. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe enda, men hun oppfordret meg til å kjøpe fordi det var rabatt, og at det kan være lenge til det blir rabatt igjen. Gikk derfor med på det. Hun har i ettertid også sagt at dersom vi ikke hadde vært inne på eller snakket om giftemål nå etter at vi hadde vært sammen i 1,5 år, så ville hun gjort det slutt, for da ville hun ikke sett på meg som seriøs i forholdet. Den dagen jeg skulle kjøpe ring skrev hun «Elsker deg. Så stas at du skal kjøpe ring i dag». Litt senere på dagen skrev hun «har du fortalt foreldrene dine at du skal kjøpe ring? Har du kjøpt? Er spent». Jeg svarte: «Det har jeg fortalt. Resten forblir hemmelig». Hun svarte «Hva sa de, var de positive?» Jeg svarte «De var positive» Hun svarte «sikker? Vær helt ærlig?» Jeg svarte «helt ærlig». Hun svarte: «så bra!❤️❤️ Har du sagt cirka når du tenker å fri? Sa de ingenting negativt om det?» Jeg svarte «ja, nei❤️». Deretter spurte hun «har du kjøpt ring?» Jeg svarte «Det skal forbli en henmelighet😉» Hun svarte «så du har ikke kjøpt? Hvorfor ikke?» jeg svarte: «mamma mente man bør holde dette med kjøp av ring og når man frir hemmelig for foreldrene og kjæresten, sånn at det blir en større overraskelse, som er vanlig tradisjonelt sett. Så jeg vet ikke hvor mye jeg skal fortelle deg?😅» Hun svarte «men vi har jo ikke holdt det hemmelig, hva gjør du nå da? Skal du komme hjem tidligere? Hvor er du? Kan du ringe meg?» Jeg svarte «Det er sant. Ja, jeg har kjøpt ring. Men du får ikke vite hvilken og når det skjer. Jeg er på butikken nå og så skal jeg spise middag hjemme og dra til bestemor og være en stund hos henne - tenker det er greit å benytte muligheten nå som jeg har fri og er ute. Tipper jeg er hjemme til rundt kl. 21.» hun svarte «❤️❤️❤️. Ja. Begynte å grine nå. Er så lettet og glad🥰» Samme uke som jeg hadde kjøpt ring booket hun kirke og lokale vi kunne ha bryllupet, samt tidspunkt. Så med andre ord, jeg ble litt presset til dette... Alt dette du skriver her er ekstremt manipulerende. Hun presser og drar og manipulerer for å få deg til å gjøre det hun ønsker. 1 1
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #167 Skrevet 18. mai (endret) . Endret 16. juni av Takkforhjelpen!
AnonymBruker Skrevet 18. mai #168 Skrevet 18. mai Man skal ALDRI gjøre noe man er usikker på. Iallefall store ting som å gifte seg. Ikke gift deg! Anonymkode: b3953...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #169 Skrevet 18. mai Du ble ikke presset, du hadde alle muligheter til å roe ned men du valgte å gi henne forhåpninger og "lead her on". Noe ekstremt også. Her må du jo bare avslutte først som sist, dette er veldig dårlig gjort mot henne. La henne finne noen som er seriøse uten tvil! Anonymkode: 8fd92...ef4 4 3
Kålrota Skrevet 18. mai #170 Skrevet 18. mai Ulven skrev (4 minutter siden): Alt dette du skriver her er ekstremt manipulerende. Hun presser og drar og manipulerer for å få deg til å gjøre det hun ønsker. Samtidig er jo TS et voksent menneske som må lære seg å si fra. Han ble ikke presset, han gikk med på hennes plan. (vi tenger forresten ikke så mange detaljer og et tips: historien din høres fabrikkert ut når du gjengir en full samtale med alle detaljer på den måten). 8
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #171 Skrevet 18. mai (endret) . Endret 16. juni av Takkforhjelpen!
AnonymBruker Skrevet 18. mai #172 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn kan ikke jeg tenke, for da hadde jeg aldri fått gjort noe som helst. Vanskelig den der, for ekteskap med barn kan ikke bare annuleres. Jeg er nødt til å bruke tankene og ikke følelsene når jeg skal ta valg, for følelsene mine er grunnleggende ubesluttsomme. Anonymkode: 5cb9d...b46 Da må du jobbe med å stå stødigere i deg selv og din egen selvfølelse. Den slags emosjonell ubesluttsomhet er skadelig for dem du er i forhold med. Anonymkode: 8fd92...ef4 1 1
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #173 Skrevet 18. mai (endret) . Endret 16. juni av Takkforhjelpen!
Gaia Skrevet 18. mai #174 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (18 minutter siden): Jeg foreslo at vi skulle se på ring etter at vi hadde vært sammen i 8 måneder. Hun ble veldig glad og begynte å gråte. Da vi så på ringer var det tilfeldigvis 20 prosent rabatt. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe enda, men hun oppfordret meg til å kjøpe fordi det var rabatt, og at det kan være lenge til det blir rabatt igjen. Gikk derfor med på det. Hun har i ettertid også sagt at dersom vi ikke hadde vært inne på eller snakket om giftemål nå etter at vi hadde vært sammen i 1,5 år, så ville hun gjort det slutt, for da ville hun ikke sett på meg som seriøs i forholdet. Den dagen jeg skulle kjøpe ring skrev hun «Elsker deg. Så stas at du skal kjøpe ring i dag». Litt senere på dagen skrev hun «har du fortalt foreldrene dine at du skal kjøpe ring? Har du kjøpt? Er spent». Jeg svarte: «Det har jeg fortalt. Resten forblir hemmelig». Hun svarte «Hva sa de, var de positive?» Jeg svarte «De var positive» Hun svarte «sikker? Vær helt ærlig?» Jeg svarte «helt ærlig». Hun svarte: «så bra!❤️❤️ Har du sagt cirka når du tenker å fri? Sa de ingenting negativt om det?» Jeg svarte «ja, nei❤️». Deretter spurte hun «har du kjøpt ring?» Jeg svarte «Det skal forbli en henmelighet😉» Hun svarte «så du har ikke kjøpt? Hvorfor ikke?» jeg svarte: «mamma mente man bør holde dette med kjøp av ring og når man frir hemmelig for foreldrene og kjæresten, sånn at det blir en større overraskelse, som er vanlig tradisjonelt sett. Så jeg vet ikke hvor mye jeg skal fortelle deg?😅» Hun svarte «men vi har jo ikke holdt det hemmelig, hva gjør du nå da? Skal du komme hjem tidligere? Hvor er du? Kan du ringe meg?» Jeg svarte «Det er sant. Ja, jeg har kjøpt ring. Men du får ikke vite hvilken og når det skjer. Jeg er på butikken nå og så skal jeg spise middag hjemme og dra til bestemor og være en stund hos henne - tenker det er greit å benytte muligheten nå som jeg har fri og er ute. Tipper jeg er hjemme til rundt kl. 21.» hun svarte «❤️❤️❤️. Ja. Begynte å grine nå. Er så lettet og glad🥰» Samme uke som jeg hadde kjøpt ring booket hun kirke og lokale vi kunne ha bryllupet, samt tidspunkt. Så med andre ord, jeg ble litt presset til dette... Herregud! Du kan ikke gifte deg med dette mennesket. Hun er jo en kontrollfrik som sender meldinger og ringer hele tiden. Så var det også dette med at hun er medlem av en misjons-menighet når du over hodet ikke er interessert i å være involvert med dem. Vær så snill å ikke gift deg! 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #175 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (8 minutter siden): Jeg har forsøkt å roe ned, men da har hun blitt lei seg og begynt å gråte, og følt seg usikker og utrygg. Hun kunne ikke bli trygg på meg før jeg hadde fridd. Hva tenker du om det da? Er du komfortabel med det? Alt kan ikke handle om henne. Dere skal liksom være to her... Anonymkode: 4d818...b3c
AnonymBruker Skrevet 18. mai #176 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (13 minutter siden): Men selv om hun presser meg til dette, så trenger det vel ikke å bety at det er negativt for meg? Om verdens beste dame hadde presset en mann som er under hennes liga til å bli sammen med henne, så burde han vel kanskje bare vært glad, når hun ønsker å gi han et godt liv??? Så du har et mindreverdkompleks. Dere passer jo overhodet ikke sammen uansett hvordan du vrir og vrenger på det mann! Gro deg noen baller da! Anonymkode: 755f1...b4e 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #177 Skrevet 18. mai Jeg tror at du vil ha henne. Om du ikke finner en annen og bedre senere. Du er redd for å angre? Selv om mye av det du beskriver sier "nei". Jeg tror en annen deg i et paralelt univers, som hadde litt mer tøffhet i seg, kanskje deg med litt mer selvtillig, ville gjort det slutt på bakgrunn av de tvil du har. Eller er du en som overtenker alt og at dette nærmest er ADHD loop overtenking? Hvordan tok du andre valg i livet? Utdanning osv, var du likedan da? Du har alt du trenger for livet her! Er det dette livet du vil ha? Anonymkode: 309bc...1fc
AnonymBruker Skrevet 18. mai #178 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (2 timer siden): Kjære alle sammen. I morgen skal jeg ta en beslutning på om jeg skal gjøre det slutt med kjæresten min eller om vi skal gifte oss om 1-2 måneder. Jeg har allerede publisert en tråd her inne, og lurer på om det er noen reflekterte kvinner/menn her inne som kan komme med noen råd/tanker i følgende tråd: Når du er så i tvil som det du er må du ikke finne på å gifte deg. Anonymkode: 145f7...429 1 1
Ulven Skrevet 18. mai #179 Skrevet 18. mai Kålrota skrev (23 minutter siden): Samtidig er jo TS et voksent menneske som må lære seg å si fra. Han ble ikke presset, han gikk med på hennes plan. (vi tenger forresten ikke så mange detaljer og et tips: historien din høres fabrikkert ut når du gjengir en full samtale med alle detaljer på den måten). Det er han, men så kan det være faktorer i hans liv, psyke og oppdragelse som gjør at han har vanskelig for å sette grenser. Og da er det iallefall ikke fornuftig å inngå ekteskap med en som aktivt manipulerer han for å få han til å gjøre det hun vil. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #180 Skrevet 18. mai Du har fått klare og detaljerte svar fra mange. Det riktige er å avslutte så fort som mulig. Det er ikke noe å diskutere mer. En ateist og ekstremt religiøs ei, går ikke. Dere er på forskjellige planeter. Du har i tillegg diagnoser som virkelig gjør at tålmodigheten settes på prøve, det ser man av tråder du lager og hvor mye du peiser på, like mye som hun gjør. Du har fått klare svar, nemlig å avslutte. Hun vil ha et Handmaid´s Tale liv der hun pules kun for avkom og parring, ellers er "for mye sex" en synd, ifølge sånne som henne. Det har jeg hørt religiøse si så mange ganger i mitt liv. At hun vil ha minst 3, (i praksis betyr det 4 barn), men drømmen hennes er 5 stykker, så er det helt sykt og du har unngått å svare i den forrige tråden du linker til angående hvordan dette skal foregå praktisk og økonomisk. Har hun og du millioner av kroner som renner inn eller forventer å renne inn? Selv da er det åpenbart at dere ikke er noe match, om det skulle være tilfelle at dere har et ganske pent 2-sifret antall millioner av kroner i formue, for det koster jævla mye med f eks 4 barn. Det gir heller ingen mening at hun mener (eller var det du som mener det?) at hun skal tjene minst 1 million kroner og samtidig poppe ut 4 stykker ut av henne. Det finnes ikke noe arbeidsgiver i Norge som kommer til å tolerere dette, nemlig at de har en ansatt som skal ha 4 barn, men som samtidig tror i hodet sitt at hun skal bli lønnet med minst 1 million kroner. Det er bare fantasier fra ende til annen. Dere to er allerede svært så uenige allerede som det er. Hvis barn skulle komme inne i bildet, så hvordan skal du liksom gi 4 stykker oppmerksomhet og alt som trengs, du som har Asperger, Tourettes og sikkert andre ting. Ønsker du ellers å risikere at eventuelle barn får lignende diagnoser å slite med? Og søvn kan du bare glemme på mange år med babyer og små barn. Husk også at uansett hva hun sier nå, så kommer det til å forandre seg radikalt om du er dum til å la deg få 4 barn med henne. Da blir ting enda verre og hun får makt til å dirigere hvordan barna skal oppdras. Du har dermed ingen trygghet i et ekteskap med henne, det er motsatt. Hun får fullstendig makt over deg ved å ha 4 barn som hun sikkert vil strekke seg ekstremt langt for å nekte deg å møte hvis du noen gang tenkte på ordet "skilsmisse" med henne, i tillegg til å snakke dritt om deg til barna til de begynner å hate deg. Yaaay, så gøy å være "pappa" da, ja. Det blir heller ikke noe såkalt "kjærlighet" til overs til deg. Hun skal tross alt kontrollere og "oppdra" 4 barn, all oppmerksomhet går mot de 4 fiktive barna som jeg bruker som statistikk her, + hun skal sikkert ha litt alenetid, og det er i prosenter, ikke en dritt igjen av oppmerksomhet til deg. Summa summarum, du har ingen trygghet ved at hun sier at hun "aldri vil gå", ettersom det hun tilbyr deg er mer et fengsel. Anonymkode: b708e...5b0 2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå