Ane Rikke Skrevet 17. mai #121 Skrevet 17. mai Jeg føler jeg er offer for tidenes skittentøyvask, levert fra én part i et forhold (ikke at jeg tror et sekund på historien, men…) 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #122 Skrevet 17. mai Natu skrev (1 time siden): Du virker til å ha et stort kontrollbehov angående fremtiden. Med tanke på barn feks: kanskje dere ikke kan få egne barn? Så har du brukt masse tid på unødvendige tanker. Det høres ut som det er en del forskjeller mellom dere. Men noe sier meg at hvis du dropper ut av dette forholdet vil du angre noe veldig. Kanskje hun tenker at dere skal holde sammen for evig, men det kan jo ikke hun bestemme? Hun høres ut som sjelden vare nå til dags. Er du deprimert? Høres litt slik ut på tankegangen din. Han kan jo ikke bare ta det på sparket. Hun vil ha fem barn, han ingen. En av de vil jo bli ulykkelig her. Veldig viktig å være enig om sånt på forhånd. Man vil jo at forholdet skal vare livet ut, ihvertfall med barn i bildet. Og for henne som mener ekteskapet er hellig er det nok ekstra viktig for henne at dette ikke ryker. Synes det er fornuftig å være enig om ting på forhånd. Ellers vil jo ihvertfall alt går til helvete senere i forholdet, når alt kræsjer med ønskene deres. Jeg er ihvertfall ikke selv en person som bare tar ting som det kommer. Ikke på så alvorlige ting som dette. Anonymkode: d0089...07e 3
Takkforhjelpen! Skrevet 17. mai Forfatter #124 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har gave Anonymkode: 8ac06...3b2 Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 18. mai #125 Skrevet 18. mai Du/dere må bare gjøre det slutt. Ingen av dere har det noe bra, og det kommer ikke til å bli noe bedre. Det betyr ikke at det er noe feil ved deg eller henne. Eller bare feil ved en av dere. Dere er bare ikke noen god match. Ikke gift dere. Anonymkode: 5deec...1b8 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #126 Skrevet 18. mai Jeg tror ikke du elsker henne, ikke på en slik måte som gjør det riktig å gifte seg. Dere er for ulik, og jeg får inntrykk av at du vil ha henne mest fordi hun inngir trygghet for deg, men samtidig så er det flere temaer der som sier meg at dere er for ulik. At dere har ulike ønsker og forventninger, som religion og barn, slike ting er det ikke alltid så lett å inngå kompromisser som begge virkelig kan leve med. Som du, som ikke er sikker på om du ønsker deg barn i det hele tatt, mens hun ønsker 4-5 stk. Har du i det hele tatt sagt til henne at du er usikker på om du vil ha? Og for en som er religiøs, er religionen viktig, da er det vanskelig å inngå kompromisser. Og hva med boplass, hva om den som ender opp med å bo der en egentlig ikke ønsker, mistrives? Osv.. Nå har jeg bare kjapt vært innom noen av punktene, men det er jo mye på de andre også. Det virker bare som at det er for mange, og viktige, kompromisser som må gjøres, så da er vi tilbake til det jeg startet med, at jeg tror ikke du elsker henne slik du burde for å gifte deg med henne. Jeg er redd du mer ønsker å elske henne riktig, for som du selv sier, så er du redd for å ikke finne noen andre som er like god og bra som henne. Når du virkelig elsker noen, så vet du det i hele kroppen, det er ikke tvil en plass, og et slikt forhold er ikke spekket med kompromisser. Anonymkode: 2426e...e6a 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai #127 Skrevet 18. mai Jeg tenker vel at du er heldig her, og lurer på hva du har å tilby henne utenom tvil og usikkerhet? Anonymkode: c3560...159 1
NiceOrNothing Skrevet 18. mai #128 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tenker vel at du er heldig her, og lurer på hva du har å tilby henne utenom tvil og usikkerhet? Anonymkode: c3560...159 Det samme tenkte jeg. Hun høres jo helt super ut ( men litt svak som finner seg i å bli så grundig analysert) . Men hva med deg TS, hva har du av gode kvaliteter å tilby henne? 3 1
Egenskap Skrevet 18. mai #129 Skrevet 18. mai Flytt nærmere hennes familie. Bli i forholdet. Bli gift. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #130 Skrevet 18. mai Nå har jeg lest alt, og om dette er reelt, så bør ikke dere være sammen, jeg tror dere trekker hverandre ned. For å si det forsiktig. Mulig hun er manipulerende, men det er like godt mulig at hun blir sånn pga at hun må kjempe slik i forholdet, ref mailen. Det er jo tydelig at hun ikke har det bra i forholdet hun heller. Ts, dere gjør hverandre ikke godt. Anonymkode: 2426e...e6a 6 2
Kålrota Skrevet 18. mai #131 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (På 13.5.2025 den 17.48): Takk for svar. Før flere rekker å svare, så må jeg legge til følgende: Hun har lovet meg å aldri forlate meg, uansett hva. Om følelsene hennes for meg forsvinner om 5, 10 eller 15 år, så vil hun aldri forlate meg. Hun ser på ekteskapet som hellig. Det er en ekstremt stor trygghet for meg, og det er kanskje ikke så lett å finne kvinner med slike holdninger? Dette hadde jeg oppfattet mer som en trussel enn en kjærlighetserklæring, for å være ærlig. Dere er jo ikke bra for hverandre og jeg ville aldri giftet meg med disse spørsmålene hengende i lufta. Hun kontrollerer deg. 4
BobbySocks Skrevet 18. mai #132 Skrevet 18. mai Du er kun sammen med henne fordi du ikke har noen andre og du liker tanken på å være trygg. Dere har inngått noen kompromisser, men du er ikke fornøyd, du maser fortsatt hull i hodet på henne. Stakkars dame. 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #133 Skrevet 18. mai Dette er altfor omfattende til at jeg orker å skrive et langt svar til deg akkurat nå ❤️ Men som kvinne på 45 år som har levd med partner med asberger, vært gift, fått unger, er i arbeidslivet osv, så ser jeg veldig klart at dette ikke er rett for noen av dere. Du kommer til å angre dypt hvis du gifter deg med henne. Å få barn er veldig krevende for de med asberger, og det blir nok 5 unger på dere og ekstremt vanskelig for deg å skille deg. DU MÅ IKKE FINNE PÅ Å GIFTE DEG MED HENNE! Og det vet du veldig godt selv. Du syns bare det er forferdelig vanskelig å gå. Men jeg lover deg at det er rett valg. Både for deg og henne. Ta ansvar nå og tenk på henne, hvis det er for vanskelig å gjøre det for din egen del. Skjønner at dette er tungt, men det er 100% rett valg. Hør på folk med livserfaring! Visualiser at det er slutt og at du er fri fra alle disse bekymringene og kjenn på følelsen av frihet og ro. Anonymkode: 16759...149 5 1
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #134 Skrevet 18. mai (endret) . Endret 16. juni av Takkforhjelpen! 1
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #135 Skrevet 18. mai Kjære alle sammen. I morgen skal jeg ta en beslutning på om jeg skal gjøre det slutt med kjæresten min eller om vi skal gifte oss om 1-2 måneder. Jeg har allerede publisert en tråd her inne, og lurer på om det er noen reflekterte kvinner/menn her inne som kan komme med noen råd/tanker i følgende tråd:
AnonymBruker Skrevet 18. mai #136 Skrevet 18. mai Er veldig mange svar i tråden allerede. Forhold deg til den. Ikke lag ny tråd for å be folk se på den. Hvor er moderatorene? Anonymkode: b658c...746 9 1 5
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #137 Skrevet 18. mai (endret) . Endret 16. juni av Takkforhjelpen!
Takkforhjelpen! Skrevet 18. mai Forfatter #138 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er veldig mange svar i tråden allerede. Forhold deg til den. Ikke lag ny tråd for å be folk se på den. Hvor er moderatorene? Anonymkode: b658c...746 Beklager, men er desperat!
AnonymBruker Skrevet 18. mai #139 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (2 minutter siden): Beklager, men er desperat! Er du i tvil så IKKE GJØR DET. Anonymkode: b6861...f40 9 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai #140 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (På 13.5.2025 den 17.48): Takk for svar. Før flere rekker å svare, så må jeg legge til følgende: Hun har lovet meg å aldri forlate meg, uansett hva. Om følelsene hennes for meg forsvinner om 5, 10 eller 15 år, så vil hun aldri forlate meg. Hun ser på ekteskapet som hellig. Det er en ekstremt stor trygghet for meg, og det er kanskje ikke så lett å finne kvinner med slike holdninger? Men kjære vene, det der er da ingen trygghet. Tvert i mot. Hvem i all verden har lyst på en partner som blir på et slikt grunnlag? Det høres ut som forholdet fra helvete. En helt annen sak er at det er mange som har lovet slike ting og ment det, men når de står der på femte året i et forhold som sakte dreper deg innvendig, så kan det faktisk være at man tenker annerledes. Det betyr ikke at man ikke er trofast, det betyr bare at det ikke er alt man klarer å forutse. Det er menneskelig. Anonymkode: b6661...de2 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå