santaslittlehelper Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Som tittelen sier. Er det noen som har leid stand til dame- eller barneklær på bruktbutikk type Kirppis ol? Fikk dere solgt noe/tjent igjen det man betaler for standleie/provisjon? Det er jo ganske dyrt å leie stand så er litt redd at klærne ikke blir solgt og jeg ender opp med å gå i minus. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Barneklær gikk bra. Dameklær gikk bra første gangen da jeg hadde nok populære ting (jakker, vesker, gensere, skjorter, kjoler, diverse interiør), dårlig etterhvert som jeg hadde mindre populære klær. Men det er litt bingo, og det krever jo litt jobb med å fylle på/rydde standen. Anonymkode: d21ce...207 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Ja, men jeg hadde mange klær og det aller meste var kvalitetsklær. Gikk ca 1000kr i pluss (leide en måned). Anbefaler å gå sammen med flere for å leie. Anonymkode: 32b6a...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Ja, har hatt damestand to ganger og fått solgt ca 2/3 av klærne hver gang. Det er viktig å ikke sette for høy pris, det hjalp nok også at jeg er en sånn standard str M-l. Også lurt å sette frem litt andre ting enn klær, sko selger. Og vesker. Litt smykker, skjerf og bijuteri. Har også fått solgt pakker med ikke påbegynt håndarbeid, juleduk osv. Lurt å tenke sesong. Barnestand har jeg dårlig erfaring med. Der vardet dårlig salg…. Men mulig klær vi til nå jenter og småbarn er mer lettsolgt. Anonymkode: c9427...e85
santaslittlehelper Skrevet 15. mai Forfatter #5 Skrevet 15. mai Ser på nettsiden til Kirppis at man ikke har lov å blande dame/herre sammen men har sett flere stander med f eks dame/barneklær, er det noen som har prøvd å selge begge på en og samme stand?
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Har leid på Kirppis (Skedsmo) og solgte en del. For min del gikk det mye de to første ukene så stoppet det nesten helt opp. Så neste gang kommer jeg til å kun leie 2 uker og heller forlenge når slutten nærmer seg hvis ting fremdeles går unna. Gikk kun 1700 i overskudd da jeg leide altfor lenge og betalte kun for oppbevaring mot slutten. Har solgt på et mindre sted også, der gikk det mer. Men trekker allikevel mot Kirppis neste gang også da jeg syntes det var mye enklere å henge opp og gjøre standen klar der. Ang. å blande så synes jeg alle slike steder burde hatt en egen liten del med stands hvor alle kunne blande. Anonymkode: 2aaff...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Jeg har hatt stand med dameklær, for jeg ville prøve andre salgskanaler enn Finn. Jeg gikk en del i pluss, men tror jeg kunne tjent minst det samme ved å selge enkeltplagg eller klespakker på Finn eller Facebook. Siden jeg bor nesten tre mil fra nærmeste Kirppis kunne jeg ikke reise for å rydde og supplere kjempeofte, heller. Ryddige stands ser best ut og trekker flest kunder. Min erfaring er at det er kjente merker i mellomsjiktet som blir solgt først. Anonymkode: e7d07...f6a 3
Bacteria Skrevet 17. mai #8 Skrevet 17. mai Et tips: Husk å legge inn en ordentlig beskrivelse. Mange kunder er ute etter noe spesielt, og hvis du bare skriver blå kjole, sliter du litt. De ansatte greier ikke å søke det opp. Skriv heller, ex Marine kjole, part two str 40. 1 1
Marleah Skrevet 17. mai #9 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 9.39): Har leid på Kirppis (Skedsmo) og solgte en del. For min del gikk det mye de to første ukene så stoppet det nesten helt opp. Så neste gang kommer jeg til å kun leie 2 uker og heller forlenge når slutten nærmer seg hvis ting fremdeles går unna. Gikk kun 1700 i overskudd da jeg leide altfor lenge og betalte kun for oppbevaring mot slutten. Har solgt på et mindre sted også, der gikk det mer. Men trekker allikevel mot Kirppis neste gang også da jeg syntes det var mye enklere å henge opp og gjøre standen klar der. Ang. å blande så synes jeg alle slike steder burde hatt en egen liten del med stands hvor alle kunne blande. Anonymkode: 2aaff...b9b Jeg har samme erfaring som deg vedrørende leietid. Jeg kommer heretter til å leie i to uker og heller ha en pause. Det du ikke har solgt på to uker blir bare hengende. Det var greiere for meg og følge opp standen i to uker enn å dra frem og tilbake for å fylle på over lengre tid. Man kan jo leie noen til å gjøre det, men da blir fortjenesten enda mindre. Men prisen du setter vil jo være det som avgjør mest. Tenk på hva du selv ville gitt for noe brukt og ikke så mye hva du gav for det når du kjøpte det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #10 Skrevet 17. mai Marleah skrev (2 timer siden): Jeg har samme erfaring som deg vedrørende leietid. Jeg kommer heretter til å leie i to uker og heller ha en pause. Det du ikke har solgt på to uker blir bare hengende. Det var greiere for meg og følge opp standen i to uker enn å dra frem og tilbake for å fylle på over lengre tid. Man kan jo leie noen til å gjøre det, men da blir fortjenesten enda mindre. Men prisen du setter vil jo være det som avgjør mest. Tenk på hva du selv ville gitt for noe brukt og ikke så mye hva du gav for det når du kjøpte det. Dette👆 Hva man betale selv er irrelevant for salgsprisen Anonymkode: 9cac4...a0b 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai Green Kids på Løren. Solgte barneklær. Gikk over all forventning. Standen solgte for over 5000 kr bare første uka. Fikk sjokk over hvor mye som gikk. Heldigvis hadde jeg nok påfyll, selv om salget gikk litt tregere siste uka (da jeg ikke hadde så mange plagg til helt riktig sesong. Gikk vel nesten 7000 i «pluss» etter utgifter til leie. Har inntrykk av at Green Kids er en veldig populær butikk i alle fall. Alltid fullt av folk hver gang jeg er innom der for å fylle på. Men det er vanskelig å få leid stand, blir fort fullbooket, og jeg tror man selger mest hvis man f.eks. velger rundt barnehagestart, ved sesongskifte etc. Anonymkode: 633d2...9d7
AnonymBruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Marleah skrev (15 timer siden): Jeg har samme erfaring som deg vedrørende leietid. Jeg kommer heretter til å leie i to uker og heller ha en pause. Det du ikke har solgt på to uker blir bare hengende. Det var greiere for meg og følge opp standen i to uker enn å dra frem og tilbake for å fylle på over lengre tid. Man kan jo leie noen til å gjøre det, men da blir fortjenesten enda mindre. Men prisen du setter vil jo være det som avgjør mest. Tenk på hva du selv ville gitt for noe brukt og ikke så mye hva du gav for det når du kjøpte det. Pris har mye å si ja, men jeg har legger langt meg under snittet på tilsvarende. Har også mye til "gi bort pris" for å dekke stand leie. Fremdeles kun de to første ukene som selger. Anonymkode: 2aaff...b9b
SisteGang Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai Har noen erfaringer fra det gule hus da? Der er det billigere standleie.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai santaslittlehelper skrev (På 13.5.2025 den 16.48): Som tittelen sier. Er det noen som har leid stand til dame- eller barneklær på bruktbutikk type Kirppis ol? Fikk dere solgt noe/tjent igjen det man betaler for standleie/provisjon? Det er jo ganske dyrt å leie stand så er litt redd at klærne ikke blir solgt og jeg ender opp med å gå i minus. Det bruker jeg ikke penger på. Altfor dyrt, altfor dårlig opplegg. Lokalene stinker ofte av både parfyme, røyk og mugg. Klærne blir ødelagte og en får solgt lite. Veldig dårlig butikk. Ikke uten grunn at mange av disse bruktbutikkene går under/går til opphør. Dette har vært en flopp som ikke har kommet for å bli. Anonymkode: 7e005...6e7
santaslittlehelper Skrevet 22. mai Forfatter #15 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 12.03): Det bruker jeg ikke penger på. Altfor dyrt, altfor dårlig opplegg. Lokalene stinker ofte av både parfyme, røyk og mugg. Klærne blir ødelagte og en får solgt lite. Veldig dårlig butikk. Ikke uten grunn at mange av disse bruktbutikkene går under/går til opphør. Dette har vært en flopp som ikke har kommet for å bli. Anonymkode: 7e005...6e7 Enig med deg at det er veldig dyrt å leie stand og at klærne kan fort bli ødelagt når de henger der tilgjengelige for alle å prøve, men tror at konseptet er kommet for å bli. Kirppis har også blitt ganske store på kort tid, så ser ikke for meg at de går under kjempefort. Nesten alle stander er fulle der jeg bor, ofte må man booke seg noen uker frem i tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå