AnonymBruker Skrevet 14. mai #21 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bare god erfaring med det, spiste slik en periode, men av sosiale grunner spiser jeg litt potet og ris og sånt også nå, når det serveres, og litt frukt. Ligger fortsatt unna brød og sukker. Carnivore er en type ketogen diett, og en del blir jo plaget av dårlig ånde av det, men det går ofte over etter en stund. Bortsett fra det har jeg aldri hatt det så bra som da jeg spiste bare kjøtt, fisk og egg. Det skal sies at jeg allerede var tilvendt lavkarbo og keto før jeg begynte, så jeg slapp ubehaget man ofte får når man brått kutter alle karbohydrater. Når det gjelder folks holdninger, må jeg si jeg er litt skuffet. Da carnivore-dietten først begynte å bli popluær var det mye begeistring siden så mange fikk det bedre, men spesielt på Facebookgruppene synes jeg at jeg ser mer og mer tribalistisk tenkning og drittkasting. Det er liksom ikke måte på hvor tilbakestående folk flest er, for ikke å snakke om offentlige myndigheter og enhver forsker som ikke støtter opp om 100% kjøttbasert kost. Og det kommer gjerne fra folk som selv trodde på og praktiserte vanlige kostråd inntil ganske nylig. Og så ser det ut til å ha blitt sammensauset med alle slags konspirasjonsteorier. Så det gidder jeg ikke. Men jeg fortsetter å spise hovedsaklig animalsk, for det merker jeg hver eneste dag er godt for helsa. Anonymkode: 76f98...989 Enig. Jeg syns at både veganere og carnivore-folk (og alle i mellom) kan la være å ha den ovenfra og ned holdningen. Veganere er likevel de verste, siden de henger ut, skjeller ut, og ekskluderer folk som ikke lenger vil være veganere. Helt hårreisende og flaut å se på. Mind your own business, er det noe som heter. Anonymkode: 03b1c...fbd 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #22 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg klarte vel 5 uker med ren carnivore. Fikk utslett som klødde veldig, løs mage 3-4 ganger om dagen i lang tid, noe hodepine og svimmelhet. Tok elektrolytter men i pilleform, det er nok bedre å bruke pulver. Kunne ønske jeg holdt ut 3 mnd den gangen. Jeg vil prøve igjen nå de nærmeste dagene. Skal spise egg, bacon, og kjøttdeig. Anonymkode: a892e...bf9 Kan ha vært Oxalat-dumping. Sjekk ut Salky K Norton på YT. Anonymkode: d104b...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #23 Skrevet 14. mai TS, tips til folk du kan følge på youtube Steak and butter gal (ex-veganer) Ken Berry Shawn Baker Neisha berry (ketovore) Lillie Kane. Hun er ikke lenger 100% carnivore, og er åpen om det er å eksperimentere med litt andre ingredienser i forhold hvordan kroppen responderer over tid. Instagram, sjekk ut theexplanteater. Også ex-veganer (14 år), fikk ulcerøs kolitt på plantebasert, og helt frisk fra det med carnivore. Anonymkode: 03b1c...fbd 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #24 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig. Jeg syns at både veganere og carnivore-folk (og alle i mellom) kan la være å ha den ovenfra og ned holdningen. Veganere er likevel de verste, siden de henger ut, skjeller ut, og ekskluderer folk som ikke lenger vil være veganere. Helt hårreisende og flaut å se på. Mind your own business, er det noe som heter. Anonymkode: 03b1c...fbd Mitt personlige inntrykk er at veganere er noen hakk hissigere enn andre, og det handler sannsynligvis om at veganisme for dem er et moralsk spørsmål. Folk som spiser bare kjøtt gjør det av helsemessige årsaker. Anonymkode: 76f98...989 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #25 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Mitt personlige inntrykk er at veganere er noen hakk hissigere enn andre, og det handler sannsynligvis om at veganisme for dem er et moralsk spørsmål. Folk som spiser bare kjøtt gjør det av helsemessige årsaker. Anonymkode: 76f98...989 Det er ikke moralsk å følge en livsstil som gjør en syk. Jeg kjenner veganer som gjør "alt riktig" og har store helseproblemer, men vil ikke vedkjenne seg at det har noe med kostholdet å gjøre. Noen kan kanskje fungere bedre på plantebasert kost enn andre, men på sikt virker det som om majoriteten får problemer (fysisk og mentalt). Det å vise aggressivitet mot mennesker fordi de måtte prioritere egen helse fremfor religiøs overbevisning, sier veldig mye om hvor lite balansert man er. Folk flest blir ikke lokket til å bli veganere når de ser slik adferd. Anonymkode: 03b1c...fbd 2
veronica<3 Skrevet 14. mai #26 Skrevet 14. mai Tråden er ryddet for avsporinger og nedsettende innlegg, samt svar til dette. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. mai #27 Skrevet 14. mai TS, modereringen førte til at svaret mitt til deg om symptomene dine ble borte, så jeg skriver det igjen fordi det er viktig; Symptomene du beskrev med svimmelhet og kvalme, er noen av flere symptomer som er vanlig i begynnelsen med carnivore. Dette kommer både av oksalat-dumping (oksalater er antinæringsstoff som finns i planter, gir trøbbel for mange), men også fordi kroppen mister en del elektrolytter, som fører til dehydrering. Derfor er det viktig å drikke elektrolytter, for kroppen får et veldig økt behov særlig i startfasen. Drikk mye vann. Jeg er ikke carnivore, men veksler litt mellom keto og litt mer karbohdyrater innimellom, og drikker 1 porsjon daglig selv etter 1 år. Å ha en rolig tilnærming til carnivore kan også være lurt, ikke hopp rett fra pasta og brødskiver og til carnivore. Finn en balanse og tilvenn kroppen. Du bør gi det tid, det kan ta uker og måneder før ting stabiliserer seg på lav/null karb med tanke på symptomer. Du kan få oppblussing av smerter, utslett, gugge som kommer ut av øya, sterk lukt m.m også, men dette blir lettere jo mer oksalater som forlater kroppen, og jo mer du hydrerer og får i deg elektrolytter. Bruk godt med salt i maten også, kroppen får et helt annet behov for salt enn når man spiser korn osv. Anonymkode: 03b1c...fbd 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #28 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): TS, modereringen førte til at svaret mitt til deg om symptomene dine ble borte, så jeg skriver det igjen fordi det er viktig; Symptomene du beskrev med svimmelhet og kvalme, er noen av flere symptomer som er vanlig i begynnelsen med carnivore. Dette kommer både av oksalat-dumping (oksalater er antinæringsstoff som finns i planter, gir trøbbel for mange), men også fordi kroppen mister en del elektrolytter, som fører til dehydrering. Derfor er det viktig å drikke elektrolytter, for kroppen får et veldig økt behov særlig i startfasen. Drikk mye vann. Jeg er ikke carnivore, men veksler litt mellom keto og litt mer karbohdyrater innimellom, og drikker 1 porsjon daglig selv etter 1 år. Å ha en rolig tilnærming til carnivore kan også være lurt, ikke hopp rett fra pasta og brødskiver og til carnivore. Finn en balanse og tilvenn kroppen. Du bør gi det tid, det kan ta uker og måneder før ting stabiliserer seg på lav/null karb med tanke på symptomer. Du kan få oppblussing av smerter, utslett, gugge som kommer ut av øya, sterk lukt m.m også, men dette blir lettere jo mer oksalater som forlater kroppen, og jo mer du hydrerer og får i deg elektrolytter. Bruk godt med salt i maten også, kroppen får et helt annet behov for salt enn når man spiser korn osv. Anonymkode: 03b1c...fbd TS her, tusen takk for nyttig info! Jeg sliter dessverre litt med å gå rolig til verks, har en tendens til å gå all in med EN gang, og så blir jeg demotivert av alle oppstartsproblemene 😅Jeg prøvde forøvrig å ta kapsler med elektrolytter, men de hadde ikke særlig effekt (men ser her noen skriver at det er bedre med pulver enn kapsler) Lurer litt på å veksle mellom carnivore og lavfett/høyfiber, har du evt noen tanker om dette? (skal ta en titt på de youtubelinkene også) Anonymkode: 1b803...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #29 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): TS her, tusen takk for nyttig info! Jeg sliter dessverre litt med å gå rolig til verks, har en tendens til å gå all in med EN gang, og så blir jeg demotivert av alle oppstartsproblemene 😅Jeg prøvde forøvrig å ta kapsler med elektrolytter, men de hadde ikke særlig effekt (men ser her noen skriver at det er bedre med pulver enn kapsler) Lurer litt på å veksle mellom carnivore og lavfett/høyfiber, har du evt noen tanker om dette? (skal ta en titt på de youtubelinkene også) Anonymkode: 1b803...7d1 Kapsler er bortkastet, pulver er langt mer effektivt. Og kjøp et pulver med optimal mengdeforhold mellom salt og kalium. Denne fra SALTE er den beste jeg har funnet over disk i Norge, ser flere i forumet anbefaler den https://sunkost.no/salte-unflavoured Den finnes med smak også, men for min del så blir det for mye stevia som gir krøll over tid. Veksle mellom carnivore og lavfett/høyfiber høres jo veldig motstridende ut? Kan du ikke legge deg på en mellomting med keto i stedet? Anonymkode: 03b1c...fbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå