AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Har invitert inn en hel gjeng 17. Mai kveld. Aldersgruppe 20-40. Alle har med seg litt eget valg til drikke og bidrag til mat. Blir litt koldtbord/tapas aktig. Hagefest. Jeg vil kjøpe inn noen 3 litere, for å ha extra inn til festen ut over kvelden, ikke direkte til maten. Disse blir bare satt ut for å forsyne seg, som ekstra påfyll. Jeg ønsker noe rimelig, greit nok på smak, men pris viktigst. Jeg tenker å kjøpe inn hvitvin, rødvin og rosevin. Har dere forslag? Anonymkode: 2d571...468
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Rødvin: Falling feather eller gato negro. Anonymkode: 2e4c3...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Hvitvin: Wongraven Rødvin: Gnarly Head eller Tommasi Anonymkode: a04ac...a89 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Yoko er god i både rosé og hvit, usikker på om begge finnes på kartong men tror det. Prá Soave er også deilig. Anonymkode: 38fcf...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Spør du meg? Ja. Anonymkode: 38fcf...f0b Jeg spør egentlig alle, siden jeg er ute etter rimelige kartonger. Takk for svar ☺️ Anonymkode: 2d571...468
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Syns hvit gato negro er en god vin. Den er også billig. Enig med hen over i at wongraven er god, men billig er den ikke. Anonymkode: 20ce8...f33 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai Ville kjørt Casillero del Diablo! De har både rød- hvit- og rosévin i 3-litere til en grei pris. Smaken er helt kurant👍 Anonymkode: 3c201...bde 1
Pawn Hearts Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai (endret) Rød og hvit: Concha Y Toro (chilensk). Har ikke peiling når det gjelder rosé (jeg kjøper av og til en tørr, sørfransk en til fiskesuppe, men for det første er det flasker og ikke trelitere, og for det andre husker jeg ikke hva den heter). Endret 13. mai av Pawn Hearts 1
Pawn Hearts Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Pawn Hearts skrev (5 minutter siden): Rød og hvit: Concha Y Toro (chilensk). Har ikke peiling når det gjelder rosé (jeg kjøper av og til en tørr, sørfransk en til fiskesuppe, men for det første er det flasker og ikke trelitere, og for det andre husker jeg ikke hva den heter). Forresten er det mulig at særlig rødvinen oppleves som litt for tørr. Et alternativ (litt dyrere) er en spanjol som bærer det typisk spanske navnet Johann Uten Land. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai Hvit: Dr. Loosen. Billig, godt og lettdrikkendes. Anonymkode: 112ed...615 2
visp Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Gysler Riesling Trocken er god hvitvin på papp. Noen over her nevner Falling Feather og det er noe av det verste skvipet man kan drikke. Skjønner ikke at den selger i det hele tatt. 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai Gå på Vinmonopolet og spør betjeningen. De har utrolig mye kunnskap. De er bedre å spørre enn oss her. Anonymkode: faf7c...ac4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #15 Skrevet 14. mai Rødvin: Casa Santos Lima Cigarra Reserva Shiraz Touriga Nacional 2023 til 470kr. Camp til 410kr. Rosevin: Enzo Bartoli Piemonte Rosé 2024 til 430kr Yoko Organic Pinot Noir Rosé 2024 til 470 kr Hvitvin: Langmann Sauvignon Blanc til 400 kr Anonymkode: 3d211...24c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #16 Skrevet 14. mai Pawn Hearts skrev (15 timer siden): Rød og hvit: Concha Y Toro (chilensk). Har ikke peiling når det gjelder rosé (jeg kjøper av og til en tørr, sørfransk en til fiskesuppe, men for det første er det flasker og ikke trelitere, og for det andre husker jeg ikke hva den heter). Enig i rødvin. Den er god og koster 370kr Anonymkode: 647c6...e70 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 16.12): Har invitert inn en hel gjeng 17. Mai kveld. Aldersgruppe 20-40. Alle har med seg litt eget valg til drikke og bidrag til mat. Blir litt koldtbord/tapas aktig. Hagefest. Jeg vil kjøpe inn noen 3 litere, for å ha extra inn til festen ut over kvelden, ikke direkte til maten. Disse blir bare satt ut for å forsyne seg, som ekstra påfyll. Jeg ønsker noe rimelig, greit nok på smak, men pris viktigst. Jeg tenker å kjøpe inn hvitvin, rødvin og rosevin. Har dere forslag? Anonymkode: 2d571...468 Be heller gjestene ta med sitt eget. Jeg drikker ikke billig skvip, og det er vi mange som ikke gjør. Jeg kjøper det jeg liker og har lyst å drikke. Pappvin er generelt ikke godt heller. Og er dere så mange og skal drikke så mye at du trenger 9 liter vin på toppen av det folk har selv? Bruk heller pengene pp noen gode flasker vin. Kvalitet bør gå foran kvantitet, eller så bør du droppe å kjøpe i det hele tatt. Anonymkode: 86859...9e8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #18 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Be heller gjestene ta med sitt eget. Jeg drikker ikke billig skvip, og det er vi mange som ikke gjør. Jeg kjøper det jeg liker og har lyst å drikke. Pappvin er generelt ikke godt heller. Og er dere så mange og skal drikke så mye at du trenger 9 liter vin på toppen av det folk har selv? Bruk heller pengene pp noen gode flasker vin. Kvalitet bør gå foran kvantitet, eller så bør du droppe å kjøpe i det hele tatt. Anonymkode: 86859...9e8 Fullstendig uenig. De færreste trenger veldig dyr vin utover kvelden, og jeg tror helt sikkert ts kjenner vennekretsen sin godt nok til å vite at de ikke har dette kravet. Pappvin har etterhvert fått helt ok kvalitet, selv vinkjennere vet dette, iallfall om de ikke er av den snobbete sorten. Og blir ikke ts’ kartonger tømt i løpet av kvelden, tåler de jo å stå en stund. Anonymkode: 38fcf...f0b 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai #19 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Be heller gjestene ta med sitt eget. Jeg drikker ikke billig skvip, og det er vi mange som ikke gjør. Jeg kjøper det jeg liker og har lyst å drikke. Pappvin er generelt ikke godt heller. Og er dere så mange og skal drikke så mye at du trenger 9 liter vin på toppen av det folk har selv? Bruk heller pengene pp noen gode flasker vin. Kvalitet bør gå foran kvantitet, eller så bør du droppe å kjøpe i det hele tatt. Anonymkode: 86859...9e8 Ts her. Vi blir godt over 20 personer, ingen barn. Alle har fått beskjed om å ta med egen drikke, så da kan de bestemme selv. Jeg vet med meg selv at på slike fester tar jeg med meg en flaske vin til meg selv, og normalt holder det. Nå er 17.mai på en lørdag og fri for de fleste dagen etterpå, det er meldt fint vær, så muligens flere blir værende utover kvelden/natta. Flere av oss har ikke sett hverandre på lang tid, noen skal overnatte. Alle har fått beskjed om å ta med egen drikke. Det jeg ønsker er å tilby en kartong med hvit, rød og rosévin til fellesskapet ut på kvelden, for de som ønsker et ekstra glass eller to. Jeg tenker det er greit det er et rimelig prismessig tilbud, så kan jo du ta med akkurat den vinen og hvor mye/lite du ønsker selv. Det er helt i orden. Ønsker bare å ha et tilbud ut på kvelden, til de som vil ha. Tusen takk for forslag, alle sammen, det setter jeg pris på og skal sjekke ut og handle 16. Mai. God 17. Mai ønskes alle 🌞 Ts Anonymkode: 2d571...468 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå