Gå til innhold

Hva sier dere til de på finn som vil kom for å prøve klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått melding fra ei som vil komme og se på klærne, det er snakk om MANGE plagg. Jeg har virkelig ikke lyst til å ha fremmede over. Har hatt folk over før som plutselig skal prøve klærne for så å prute på prisen eller la vær å kjøp i det hele tatt, noe de har selvsagt lov til men for meg blir det bare styr. Jeg har ikke noe i mot at kjøper inspiserer varen før jeg får penger, men bare tanken på å ha fremmede over og se gjennom garderoben gjør meg stressa. Hvordan kan man si at man ikke orker å ha folk over på en fin måte?

Anonymkode: fefc3...612

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke mulighet til.

Anonymkode: 6d91d...60c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 11d2b...b39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa ja til det da det var snakk om en brudekjole den ene gangen, og en selskapskjole til 4000kr den andre gangen. Om det er snakk om ting til 50-100kr er det mer bry enn gevinst. 

Man ja, hva sier man da, egentlig? Litt spesielt å komme å prøve på vanlige klær…

Anonymkode: 99896...3f5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke å svare dem, med mindre det er snakk om et plagg til flere tusen kroner.

Anonymkode: 1114e...3ad

AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du orker ikke å ha folk inn i huset og ber om forståelse for det.  

Anonymkode: f9e28...be3

Skrevet

Bare si nei.

Jeg skjønner at folk vil prøve hvis det er snakk om dyre plagg (brudekjole, bunad), men ikke hvis det er ei klespakke med 50 plagg til 200 kr liksom... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ja. For det er jo mye større sannsynlighet for at de kjøper hvis de slipper å betale for frakt.

Anonymkode: 9eb0c...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke orka. Ett dyrt plagg, så ja, men ikke klespakke. Jeg prøver å unngå folk på døra også. Møtes heller en plass i nærheten. 

Anonymkode: d6698...6cb

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at noen har kjøpt av de som skal bare "se på klærne" derfor orker jeg heller ikke det. Bortkastet tid for min del.

Det er snakk om plagg til 200-300kr og vet av erfaring at jeg får solgt de før eller siden. 

Men hvordan svarer en på en hyggelig måte at man ikke gidder å ha fremmede over? Føler at det er så frekt å bare si det rett ut og at det blir nesten forventet at man lar andre få prøve plagg (det er ikke noe feil med det heller, det er bare at jeg ikke er komfortabel med det) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en jakke eller et par sko, så kanskje, men hadde ikke giddet noen som skulle inn i leiligheten for å prøve masse klær.

Stort sett så gidder jeg ikke å svare de som skal prøve klær.

Anonymkode: 5c7de...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri opplevd at noen har kjøpt av de som skal bare "se på klærne" derfor orker jeg heller ikke det. Bortkastet tid for min del.

Det er snakk om plagg til 200-300kr og vet av erfaring at jeg får solgt de før eller siden. 

Men hvordan svarer en på en hyggelig måte at man ikke gidder å ha fremmede over? Føler at det er så frekt å bare si det rett ut og at det blir nesten forventet at man lar andre få prøve plagg (det er ikke noe feil med det heller, det er bare at jeg ikke er komfortabel med det) 

Ts

Du må nok bare leve med å oppleves frekk så det er samme hvordan du sier det. Hvorfor ikke selge lokalt så du kjenner kjøper? 

Anonymkode: 11ed0...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må nok bare leve med å oppleves frekk så det er samme hvordan du sier det. Hvorfor ikke selge lokalt så du kjenner kjøper? 

Anonymkode: 11ed0...67b

Bor på et lite plass så det er svært sjeldent at noen vil hente, ender opp med å sende som regel.

Skrevet

Fint å kunne prøve før kjøper. KAnsje greit å informere om evt forhåndsregler forkant. Kanskje hjelper med slags forskudd.

AnonymBruker
Skrevet

«Det er dessverre ikke mulig å prøve». Jeg har også skrevet dette på tise-profilen min, orker ikkd fremmede inn i huset. Jeg vil helst bare sende ting med posten.

Anonymkode: bf35d...28c

• Liker 1
Skrevet

Spørs på prisen på det jeg selger er. Er det noe til flere tusen så sier jeg ja til at de kan prøve.

Men er det en bukse til 200 så blir det for mye bryderi så da sier jeg nei 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...