AnonymBruker Skrevet 28. mai #41 Skrevet 28. mai Ja, nå er jeg lei av venstrevridd politikk som har dratt seg helt ut på viddene. Har inntrykk av at vi som ser på abort som å ta liv, ikke er enig i at det er mange kjønn eller som verdsetter tradisjonelle kjønnsroller, ikke har lov å si vi vi mener. Da føler man vel ofte at man må dra ganske kraftig i motsatt retning mot det konservative når man anonymt leverer sin stemme. Har inntrykk av at det er de venstrevridde som skriker høyest og ikke respekterer at man kan ha ulike meninger. Innvandring er forresten ikke noe som opptar meg i særlig grad, selv om jeg er konservativ. Anonymkode: ee1db...d45
AnonymBruker Skrevet 28. mai #42 Skrevet 28. mai Gutter har blitt mer konservative, og jenter har blitt mer sosialistiske. Dermed er politikken veldig polarisert blant unge. Anonymkode: bac5b...08b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #43 Skrevet 28. mai Det er jo fordi unge føler på kroppen hva innvandring har ført til. Er ett helvete å vokse opp idag rundt innvandrere. Hadde blitt nynasist selv. De eneste som støtter innvandring fra lavresurs land er boomers som sitter i sine gjeldsfrie boliger langt unna slagmarken. Fuck dere. Og etter at du har nådd 20 årene og endelig er ferdig med å bli rana av somaliere, så får du stort sett høre at du er avskummet av samfunnet (hvite gutter), at jentene skal ha jobbene dine og utdanningsplassene. Du er en voldteksmann (du har aldri voldtatt, mens de 10 somaliske guttene som har voldtatt 5 jenter hver siste året blir latt være i fred). Så ja. Jeg skjønner hvorfor unge og særlig gutter blir mer konservative. Anonymkode: 42525...77d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #44 Skrevet 28. mai Jeg kan jo svare basert på hva jeg selv føler. Jeg er da mann 26. Jeg er så ekstremt lei av at samfunnet skal være så politisk korrekt på alle mulige måter, og hvis man ikke er enige i det som er mainstream nei da er man enten rasist, weirdo eller høyreekstrem. Det er så spesielt. Det må være lov å være litt kritisk til all denne liberale politikken som går på at vi faktiske mister våre verdier og syn på ting som vi har hatt i 100 år. For eksempel så er jeg skeptisk til klimakrisen, jeg er skeptisk til at Pride får så mye medieomtale og oppmerksomhet fordi det utfordrer de klassiske konservative verdiene og det politiske som alltid har vært der. Videre så er jeg skeptisk til innvandring fordi helt åpenbare så har det gått galt i Europa de siste 15 årene ved for liberal politikk og at vi gir fri-slipp til alt. Mer kriminalitet og mer påvirkning på dagens unge som da blir påvirket til å leve kriminelle liv, ofte er dette familier som ikke er etnisk norske som dessverre blir offer for dette. Sist men ikke minst så er det dette med at man har blitt så utrolig opptatt av individet, at "meg, meg, meg, og mine rettigheter" fremfor at vi faktisk er i et samfunn. Det betyr da at barn og unge på skolen utfordrer autoriteter, fremfor å rette seg etter helt tydelig, bestemte og riktige beskjeder og krav fra hjemmet eller fra lærerne. Det er skremmende å se hvor mye vi duller og holder på med ting før det får konsekvenser. Sier man alt dette høyt så blir man jo stemplet som skrulling, LGBTQ-hater, høyreekstrem, rasist og det som verre er. Men sannheten er jo at man utfordrer jo bare nå-dagens samfunn med et kritisk blikk, og synes denne liberalisringen av verdier og politisk retorikk har gått for langt. Da er det logisk basert på sånn politikken er, at man sikter seg mer mot FRP og høyresiden. Kjenner mange unge voksne menn som har samme holdning og verdier som meg på dette men vi er fortsatt fullt fungerende flotte folk som bidrar til samfunnet selv med disse verdiene. Håper dette var til hjelp Anonymkode: 03614...efc 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #45 Skrevet 29. mai Det foregår en motstandsbølge mot de radikale venstre nå, vi ser det i hele vesten. Folk er lei av å ikke kunne si meningen sin eller stille spørsmål uten å bli kalt for nazist, rasist, transfob og lignende. Mange har følt på at de ikke har turt å diskutere visse temaer. Så når folk ikke får uttrykt tanker og meninger, går de på nett og finner forum, grupper, videoer hvor de kan diskutere temaene. Da mister man litt virkelighetsoppfatning, og kan ende opp radikalisert. Jeg tror nok de fleste bare er lei av hvordan samfunnet har blitt. Er selv 28 år, pleide å være ganske liberal, men har endt opp mer konservativ med årene. Anonymkode: abe4d...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #46 Skrevet 29. mai Store deler av venstre-siden har forlatt universale prosjekter om omfordeling og rettigheter, til fordel for identitetspolitikk, en krass «either you are with us or against us»-holdning hvor den moralske selvtilliten har blitt så høy at man støter fra seg sentrum og selv deler av venstre-sida. Jeg tenker på meg selv som liberal sentrum-høyre og har stemt Venstre i alle år men jeg registrerer at det ikke er mulig å diskutere med disse, og jeg blir kategorisert som nazi-incel-tate-konemishandler ved hver sving. Alle de sterke ordene i skuffen må liksom brukes tvert hvis man oppdager det minste avvik fra å gå i takt med hva enn som er siste radikale trend på Twitter/X. Noen hederlige unntak finnes. Mimir har tatt tydelig avstand fra noen av de verste kulturkrig-eksessene. Anonymkode: 80a38...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #47 Skrevet 29. mai K.B. skrev (På 20.5.2025 den 17.21): Nei, mest når de faktisk er idioter... Og det rettferdiggjør å bryte reglene og gå til personangrep...? Anonymkode: c16b8...9f4
AnonymBruker Skrevet 29. mai #48 Skrevet 29. mai Jeg har blitt ekstremt konservativ. Det handler om to ting. Det ene er innvandringen, som jeg er drittlei. Gamlinger som stort sett bare sitter hjemme har kanskje ikke fått med seg hva som har skjedd de siste 5-10 årene. Det er så mye dritt. Mobbing, ran, vold, trusler, utestenging osv. Generelt folk som ikke klarer å tilpasse seg norsk kultur og samfunn. Det andre er korona. Gamlingene satt hjemme og koste seg, mens myndighetene stengte absolutt alt som unge mennesker liker. Anonymkode: 889aa...504 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #49 Skrevet 30. mai Woke, feminisme, pride, innvandring, meningstyranni, ensretting i media - altså hvem skulle trodd at det ikke kom en motreaksjon? 🙄 Anonymkode: 1e8cc...ceb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå