mariie Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Noen som har tips til en kake jeg kan lage på onsdag/torsdag som skal spises søndag kveld?
Mala_L Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Denne fra det søte liv holder seg godt, uten at jeg kan garantere antall dager. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/kakaokake-i-langpanne 1
oss-to Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Ostekake står seg godt om du pakker den godt inn. Ellers kan du jo lage kake som kan frysast nokre dager. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai 4 dager er for lenge for en kake i kjøleskapet. Lag en som kan fryses Suksessterte feks. Eller sjokoladekake Anonymkode: 5c484...b48 4
Frøkenfryden Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Det funker med sjokoladekaker med rømme eller kefir eller lignende🙂 1
Blåsippa Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Pavlova (bare slenge på krem og frukt like før servering). Daimkake (iskake). 3
Daisy-love Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai Her tror jeg at jeg hadde bakt en kake du kan fryse ned, eller laget en nøttebunn eller pavlova og satt den sammen på søndag. Iskake er også genialt, og ferdig suksesskake kan du bare fryse ned og ta opp. Ellers er min erfaring at kaker med surmelk holder seg godt, enten det er en krydderkake eller en sjokoladekake. Gulrot eller banankake holder seg også bedre. Det er lenge da, så jeg hadde nok godt for noe jeg kunne fryse, eller raskt sette sammen på dagen. Safarikake er også lettvint på dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai Skal det være type formkake eller en penere kake? Av langpannekake har jeg laget en vaniljekake flere ganger. Da har jeg laget den 2 dager før servering, og den har holdt seg kjempebra. Husker ikke hvor jeg fant oppskriften, men det var iallefall ei oppskrift med en liter vaniljesaus. Anonymkode: 072a7...d8a 1
carlberner1 Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai (endret) mariie skrev (På 13.5.2025 den 14.49): Noen som har tips til en kake jeg kan lage på onsdag/torsdag som skal spises søndag kveld? Bløtkake er kanskje på kanten med tid, men også den bør ha noen dager på baken. Her tenker jeg på typen med vaniljekrem, sprit-dynket mandelbunn, kanskje sjokolade og sånt, ikke sukkerbrød klasket sammen med syltetøy og vispa krem. Den dør nok fra uka til helga. Her er fasit: https://www.valdemarsro.dk/fragilite/ Bortsett fra sjokoladen, den har intet der å gjøre. Ikke oppskriften jeg bruker, men tilsvarende selv om de er langt ute på jordene: "Sæt kagen i køleskab i min. 2 timer, eller til den skal serveres"... Hopp i havet! Bør stå minst fire dager. Sterk kaffe her betyr noe du ikke har lyst til å drikke Ah.. Det lønner seg å følge bedre med, Valdemar med sjokoladen kan gå og legge seg: https://meyers.dk/opskrifter/fragilite/p/73812/ Endret 29. mai av carlberner1 Fant rett oppskrift.
AnonymBruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Pavlova ja. Som monteres med krem og bær like før servering. Anonymkode: 30c51...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå