Gå til innhold

Tisse i dusjen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I følge argumentet ditt trenger du altså aldri vaske dusjen? Det holder med litt shampovann og en skyll. Aldri settes det såperester eller hudceller i krinkler og kroker. Alt går i sluket akkurat som urinen i følge deg. Sååå renslig.
Toalettet er laget helt annerledes enn en fliselagt dusj. Glasert porselen tar betydelig mindre mot møkk enn porøse fliser og fuger. Men selv doskålen må vaskes fra tid til annen. Tenk på hvor mye mer ekkel dusjen da er. 

Hvorfor det? Tiss er jo så rent og uproblematisk i følge dere. 

Anonymkode: 7c6f5...cc0

Foreslår at du svarer på det jeg faktisk skriver, fremfor noe du har fantasert at jeg har skrevet.

Ja, dusjen må vaskes, fordi såperester størkner og hudceller osv fester seg på ting. Urin fester seg ikke. Du pisser ned i rennende (såpe)vann og all urin skylles ned, og attpåtil med mye mer vann enn i et toalett.

Anonymkode: 3d232...264

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Forklar da. For utsagnene dine gjør det tydelig du hverken er stødig i kjemi eller fysiologi eller skjønner hvordan nesen og luktesansen fungerer. 

Tenk etter hvorfor lukten forsvinner etterhvert etter du har vært på nr 2, og nr 1 forsåvidt på toalettet, så er du inne på noe.

Anonymkode: 40509...696

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 10.57):

Ja lukten henger igjen 🤢. Tipper beboerne selv ikke lukter det for de har på samme måte som røykere blitt vant med den. Men det har altså en karakteristisk lukt som ikke går bort selv om dusjen vaskes jevnlig. Husker fortsatt da jeg første gangen skjønte hva den ubehagelige stikkende lukten hos bestemte bekjente var. Ble ganske sjokkert. Etter det vet jeg, dessverre vil jeg nesten si, hvem grisene i min omgangskrets er. Badet kan se rent ut, men det stinker altså og beboerne er ekle. 

Når det er sagt har jeg selv tisset i dusjen. Unntakstilstand etter fødsel med mange sting og sluttet selvfølgelig når jeg kunne tisse normalt igjen. Jeg ser poenget med å spare på vannet, men det er virkelig ikke vært det 

At du kan lukte om noen tisser i dusjen eller ikke er bar tullball. Det trur jeg ikke på litt engang. Om du trur på det selv, så har du lurt deg selv.

Anonymkode: 32ada...322

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (På 14.5.2025 den 10.25):

Du tisser på det samme gulvet som du står på. Jeg vet ikke hva du tror skjer.

Det har ikke noe med logikk å gjøre. Du kan jo prøve å rasjonalisere at noen snyter seg i kjøttsuppa. Det er ufarlig så lenge det blir kokt. Det blir veldig tynnet ut. Du kan ikke smake det.

Drikker du av vannet du dusjer i?det som renner i sluk? 🤔 Du kan ikke sammenligne kropp og mat,det vi inntar via munnen må være rent og bakteriefritt. Det som er utenpå huden trenger selvsagt ikke være det. 

Anonymkode: 07171...730

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

aldri tisset i dusjen, er tross alt flere en meg som bruker den, handler om respekt for andre og toalettet er 2 meter unna. Utover det så er det å tisse i bassenget også en uting, det gjør man heller ikke i respekt for andre.  

Anonymkode: 9ac1d...e9e

Hvordan avslører de andre om du tisser i dusjen da? Siden du nevner respekt.

Anonymkode: c714b...2c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk etter hvorfor lukten forsvinner etterhvert etter du har vært på nr 2, og nr 1 forsåvidt på toalettet, så er du inne på noe.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

At du kan lukte om noen tisser i dusjen eller ikke er bar tullball. Det trur jeg ikke på litt engang. Om du trur på det selv, så har du lurt deg selv.

Anonymkode: 32ada...322

Har du noengang vært på et pissoar? Selv på poshe (hvis man da kan beskrive et toalett slik 😂) steder med hyppig vask kjenner man eimen av urin. Nesene våre er veldig følsomme for lukten av ammoniakk. 
Urinen setter seg i sprekker og huller i fugene (eller i pissoar-tilfellet fordi mange menn ikke treffer og det blir litt sprut på vegger/gulv) i motsetning til i toalettskålen som er laget av helt glatt porselen. 

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (På 14.5.2025 den 10.25):

Du tisser på det samme gulvet som du står på. Jeg vet ikke hva du tror skjer.

Det har ikke noe med logikk å gjøre. Du kan jo prøve å rasjonalisere at noen snyter seg i kjøttsuppa. Det er ufarlig så lenge det blir kokt. Det blir veldig tynnet ut. Du kan ikke smake det.

Jeg pleier ikke å drikke dusjvannet. Hvordan smaker det? 

Går på garderobegulv i svømmehall, og barbeint i gresset på plenen (gud vet hva slags bakterier som finnes der). Kan ikke bli hysterisk heller angående bakterier på beina.

Jeg dusjer bakterier fra rompa, svette, og blod fra mensen ned i sluket (blør mye, så det drypper også når jeg tar en kjapp dusj). Synes det er verre enn litt tiss. 

Tisser bare i dusjen hjemme, rett ned i sluket, og det er jeg som vasker sluket. Og nei, jeg har ikke så tett sluk at jeg står i tissevann og mensenblod til oppover anklene. Det renner bort med en gang. 

Sparer dopapir. Anbefales. 

Anonymkode: edb2e...1f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du noengang vært på et pissoar? Selv på poshe (hvis man da kan beskrive et toalett slik 😂) steder med hyppig vask kjenner man eimen av urin. Nesene våre er veldig følsomme for lukten av ammoniakk. 
Urinen setter seg i sprekker og huller i fugene (eller i pissoar-tilfellet fordi mange menn ikke treffer og det blir litt sprut på vegger/gulv) i motsetning til i toalettskålen som er laget av helt glatt porselen. 

Må føye meg inn i rekken av de som kaller dette tullball! Lukten henger i lufta noen minutter og så forsvinner den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Foreslår at du svarer på det jeg faktisk skriver, fremfor noe du har fantasert at jeg har skrevet.

Ja, dusjen må vaskes, fordi såperester størkner og hudceller osv fester seg på ting. Urin fester seg ikke. Du pisser ned i rennende (såpe)vann og all urin skylles ned, og attpåtil med mye mer vann enn i et toalett.

Anonymkode: 3d232...264

Du motsier deg selv. I din verden så blir såperester og hudceller igjen - til tross for god skylling etterpå. Mens urin i følge deg altsammen blir skyldt helt helt bort i samme prosess. Nei noe urin blir værende - presis som med såpen mm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tisset i dusjen blir utvannet med en gang. Jeg tisser ikke i tørr dusj, eller utover badegulvet utenfor dusjen. 

Har ikke fliser. Jeg synes fugene er uhygienisk fordi de er umulig å vaske skikkelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du motsier deg selv. I din verden så blir såperester og hudceller igjen - til tross for god skylling etterpå. Mens urin i følge deg altsammen blir skyldt helt helt bort i samme prosess. Nei noe urin blir værende - presis som med såpen mm. 

Det er da logisk. Såperester inneholder fett og er i fastere form. Urin er flytende og renner lett ned i et sluk med fall. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan avslører de andre om du tisser i dusjen da? Siden du nevner respekt.

Anonymkode: c714b...2c3

Ikke meg du spør.
Jeg spytter heller ikke i maten jeg lager. Det kan faktisk ikke avsløres eller er farlig (så lenge maten varmes) men jeg har respekt nok for andre til jeg selvfølge ikke vil utsette dem for noe som er unødig og ekkelt. 

Tiss i dusjen lukter man. Spesielt hvis det er mer enn en enkelthendelse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da logisk. Såperester inneholder fett og er i fastere form. Urin er flytende og renner lett ned i et sluk med fall. 

Tror du ja. Hjelper lite om tissen din for eksempel havnet nede i en liten sprekk i fugemassen ved sluket. Der ligger den godt og skylles ikke nødvendigvis bort.  Såpe og hudceller lager i tillegg biofilm med bakterier og alger (og det kan gå fort så det skjer selv med jevnlig vask) og det holder også godt igjen på urinen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva har et pissoar med å tisse i dusjen å gjøre? Du seriøst sammenligner dette?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må føye meg inn i rekken av de som kaller dette tullball! Lukten henger i lufta noen minutter og så forsvinner den. 

Selvsagt er det tull. Men noen liker jo å tro at det stemmer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du ja. Hjelper lite om tissen din for eksempel havnet nede i en liten sprekk i fugemassen ved sluket. Der ligger den godt og skylles ikke nødvendigvis bort.  Såpe og hudceller lager i tillegg biofilm med bakterier og alger (og det kan gå fort så det skjer selv med jevnlig vask) og det holder også godt igjen på urinen. 

Hvordan havnet skkurat denne urinen der uten at noe vann ble blandet med den før den kom dit? Og hva hindrer nytt vann i å skylle den vekk?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I følge argumentet ditt trenger du altså aldri vaske dusjen? Det holder med litt shampovann og en skyll. Aldri settes det såperester eller hudceller i krinkler og kroker. Alt går i sluket akkurat som urinen i følge deg. Sååå renslig.
Toalettet er laget helt annerledes enn en fliselagt dusj. Glasert porselen tar betydelig mindre mot møkk enn porøse fliser og fuger. Men selv doskålen må vaskes fra tid til annen. Tenk på hvor mye mer ekkel dusjen da er. 

Tiss reagerer med klor og gir dårlig lukt. Det er normalt sett ikke klor i dusjen. I dusjen renner også tisset rett ned i sluket, mens i et basseng vil det blandes med vannet i bassenget. Trolig ikke farlig, og babyer tisser jo i vannet (badebleier er ikke tette).

De fleste vil nok synes at det er normal høflighet å ikke tisse i andres badevann. Jeg tisser heller ikke i dusjen i garderoben. 

AnonymBruker
Skrevet

Tiss reagerer med klor og gir dårlig lukt. Det er normalt sett ikke klor i dusjen. I dusjen renner også tisset rett ned i sluket, mens i et basseng vil det blandes med vannet i bassenget. Trolig ikke farlig, og babyer tisser jo i vannet (badebleier er ikke tette).

De fleste vil nok synes at det er normal høflighet å ikke tisse i andres badevann. Jeg tisser heller ikke i dusjen i garderoben. 

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...