AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #81 Skrevet 14. mai 2025 Isambard skrev (6 timer siden): Du forsto ikke? Selv om man har et godt renset sluk så vil føttene dine stå i vann og urin før det går ned i sluket. Det går ikke direkte fra tissen din til sluket. På samme måte som det ikke går direkte fra dusjhodet til sluket. Du blir våt på veien. Klarere nå? Og så kommer det vann og såpe som vasker deg ren uten problemer. Jeg tisser ikke i dusjen men ser absolutt ikke problem med det. Egentlig skylles det ned med mer vann i dusjen enn i toalettet. Anonymkode: 07171...730 1
Gratis Skrevet 14. mai 2025 #82 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du dusjer uten å bruke såpe er det jo en litt annen sak, ja. Anonymkode: 3d232...264 Det krever at du må skrubbe, ingenting blir reint av såpe og litt rennende vann. Alternativet er høytrykk spyler, men det kan fort bli litt ubehagelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #83 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan vet rørleggeren at griseriet kommer fra urin?🫠 Du bruker ikke såpe på kroppen altså? Anonymkode: 891af...99e På kroppen bruker jeg såpe og hånd og/eller klut. Ingenting blir rent av å bare helle over litt såpevann. Syns du skal ta en test neste gang du vasker opp tallerkner og bestikk for hånd. Litt skyll med litt mild såpevann og så er alt gullende rent i følge deg. Anonymkode: 7c6f5...cc0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #84 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): På kroppen bruker jeg såpe og hånd og/eller klut. Ingenting blir rent av å bare helle over litt såpevann. Syns du skal ta en test neste gang du vasker opp tallerkner og bestikk for hånd. Litt skyll med litt mild såpevann og så er alt gullende rent i følge deg. Anonymkode: 7c6f5...cc0 Men her er det ikke snakk om å tisse i en tørr dusj og la det størkne så man må skrubbe det bort senere. Du må jo heller ikke skrubbe vekk urin fra innsiden av doskåla. Å tisse i dusjen er jo den mest renslige måten å tisse på: absolutt alt går i sluken, du skyller med store mengder såpevann, og du vasker både hendene og tissen i samme slengen. Anonymkode: 3d232...264
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #85 Skrevet 14. mai 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei jeg har ikke lyst til å vasse i eget tiss. Anonymkode: 2703e...996 Du kjenner i tillegg på lukta på badet hvem som tisser i dusjen, særlig der det er fliser i dusjsonen. Anonymkode: ed2d9...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #86 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jo det gjør. Mulig nesen din ikke oppfatter det men mange andre gjør. Anonymkode: 7c6f5...cc0 Tror du må lese deg opp på hvordan molekyler oppfører seg... Anonymkode: 40509...696
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #87 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tisser aldri i dusjen. Folk kan snakke om sluk og vann så mye de vil, trykket i dusjen er ikke det samme som når man spyler ned i do, og det vil begynne å lukte etter hvert dersom man gjør det ofte, eller flere i samme husstand gjør det. Anonymkode: 2101c...aad Hva har trykket i dusjen med dette å gjøre? Prlver du å sammenligne 7-8 liter kaldt vann fra et toalett med 70-100 liter varmt vann i en dusjkabinett...? Anonymkode: 40509...696 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #88 Skrevet 15. mai 2025 Jeg tisser i dusjen, huker meg ned og treffer sluket mens jeg holder dusjstrålen mot sluket slik at alt forsvinner ned. Dette gjør jeg mens vannet blir varmt, masse vann spart! Både 10L fra toalettet og at det kalde vannet i dusjen får en funksjon før vannet rekker å bli varmt. Anonymkode: 98bb1...807 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #89 Skrevet 15. mai 2025 Det er selvfølgelig helt uproblematisk å tisse i dusjen. Om jeg har vært ute og jobbet i hagen eller trent og blitt møkkete og skitten så vasker jeg meg jo ikke i toalettet! Da går jeg i dusjen og jeg kan garantere at det jeg skyller av meg inneholder utrolig mye mer bakterier og skitt enn det som er i urin. For å dra dette enda lenger; på kjøkkenet renser jeg fisk og behandler rått kjøtt. Kjøkkenredskapene skyller jeg selvfølgelig i do? Nei, jeg skyller dem i vasken! Og om noe er muggent eller dårlig så hiver jeg det som kan skylles ned i vasken. Dette er ting som faktisk kan være farlig for mennesker å få i seg. Om jeg hadde tisset i kjøkkenvasken så hadde det sannsynligvis vært det minst uhygieniske som hadde skjedd der på en stund. Det er helt greit å ikke ville tisse i dusjen, men ikke beskyld folk som gjør det for å være uhygieniske. Det er de ikke for det er praktisk, lettvint og hygienisk å tisse i dusjen. Anonymkode: c714b...2c3 1
William_S Skrevet 15. mai 2025 #90 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Folk må seriøst slutte å tro at å lukke dolokket utgjør noen forskjell. Anonymkode: 40509...696 Det gjør det faktisk. Ved å ha dolokket åpent om man trekker ned flyr det bittesmå aerosoler, det blir mer bakterier og eller virus i lufta 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #91 Skrevet 15. mai 2025 William_S skrev (1 minutt siden): Det gjør det faktisk. Ved å ha dolokket åpent om man trekker ned flyr det bittesmå aerosoler, det blir mer bakterier og eller virus i lufta Nei, i praksis er det omtrent 0 forskjell. Dette er en oppfatning folk bare har hørt og liker å henge seg på. Anonymkode: 40509...696
William_S Skrevet 15. mai 2025 #92 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, i praksis er det omtrent 0 forskjell. Dette er en oppfatning folk bare har hørt og liker å henge seg på. Anonymkode: 40509...696 Kvinneguiden vet bedre enn en professor i smittevern vedrørende dette https://www.nrk.no/trondelag/mye-smitte-spruter-opp-fra-do-hvis-du-ikke-lukker-lokket-1.16543306 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #93 Skrevet 15. mai 2025 William_S skrev (Akkurat nå): Kvinneguiden vet bedre enn en professor i smittevern vedrørende dette https://www.nrk.no/trondelag/mye-smitte-spruter-opp-fra-do-hvis-du-ikke-lukker-lokket-1.16543306 Det er flere faktorer som spiller inn her. For det første ser det ut til at folk tror at det som havner på innsiden av lokket på magisk vis spretter rett ned igjen i toalettet. Det gjør det altså ikke, det blir hengende på lokket. En må isf desinfisere innsiden etter hvert nedtrekk. For det andre: https://www.dagens.no/livsstil/boer-du-egentlig-lukke-toalettlokket-foer-du-spyler-svaret-kan-overraske-deg Anonymkode: 40509...696
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #94 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du må lese deg opp på hvordan molekyler oppfører seg... Anonymkode: 40509...696 Tror du må lese deg opp på basal fysiologi. Anonymkode: 7c6f5...cc0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #95 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tror du må lese deg opp på basal fysiologi. Anonymkode: 7c6f5...cc0 Hehe, da ignorance. Anonymkode: 40509...696
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #96 Skrevet 15. mai 2025 aldri tisset i dusjen, er tross alt flere en meg som bruker den, handler om respekt for andre og toalettet er 2 meter unna. Utover det så er det å tisse i bassenget også en uting, det gjør man heller ikke i respekt for andre. Anonymkode: 9ac1d...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #97 Skrevet 15. mai 2025 Uhygieniske er det hvertfall ikke! For uhygienisk er ting som er til fare for helsen og er sykdomsfremkallende. Og det er det ikke! Så slutt å vær så fobiske! Anonymkode: 07171...730 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #98 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): aldri tisset i dusjen, er tross alt flere en meg som bruker den, handler om respekt for andre og toalettet er 2 meter unna. Utover det så er det å tisse i bassenget også en uting, det gjør man heller ikke i respekt for andre. Anonymkode: 9ac1d...e9e Og tisse i bassenget er da noe helt annet. Anonymkode: 7cb90...2c1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #99 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men her er det ikke snakk om å tisse i en tørr dusj og la det størkne så man må skrubbe det bort senere. Du må jo heller ikke skrubbe vekk urin fra innsiden av doskåla. Å tisse i dusjen er jo den mest renslige måten å tisse på: absolutt alt går i sluken, du skyller med store mengder såpevann, og du vasker både hendene og tissen i samme slengen. Anonymkode: 3d232...264 I følge argumentet ditt trenger du altså aldri vaske dusjen? Det holder med litt shampovann og en skyll. Aldri settes det såperester eller hudceller i krinkler og kroker. Alt går i sluket akkurat som urinen i følge deg. Sååå renslig. Toalettet er laget helt annerledes enn en fliselagt dusj. Glasert porselen tar betydelig mindre mot møkk enn porøse fliser og fuger. Men selv doskålen må vaskes fra tid til annen. Tenk på hvor mye mer ekkel dusjen da er. AnonymBruker skrev (1 time siden): Og tisse i bassenget er da noe helt annet. Anonymkode: 7cb90...2c1 Hvorfor det? Tiss er jo så rent og uproblematisk i følge dere. Anonymkode: 7c6f5...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2025 #100 Skrevet 15. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hehe, da ignorance. Anonymkode: 40509...696 Forklar da. For utsagnene dine gjør det tydelig du hverken er stødig i kjemi eller fysiologi eller skjønner hvordan nesen og luktesansen fungerer. Anonymkode: 7c6f5...cc0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå