Gå til innhold

Avslag dps, hva nå?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står dessverre utenfor arbeidslivet akkurat nå, og lege henviste meg til dps. Fikk utredningstime, men ikke videre behandling da de mener jeg ikke har nok nedsatt funksjon eller lidelse. Men hva gjør man da når man ikke klarer jobbe, og tidligere tiltak fra Nav ikke førte noen plass? Før noen nevner det, så mener lege at ufør ikke er et alternativ (ikke er det et ønske heller). Jeg har hatt AAP, og nærmer meg utløpsdato. Hva skjer om man ikke får forlenget? Alle erfaringer mottas med takk da dette er en stor bekymring og frustrasjon i livet. 

Anonymkode: 83a5a...4f2

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier legen da? Og Nav? Hva er årsaken til at du ikke klarer å jobbe? Kan lavterskel i kommunen være alternativ?

Anonymkode: 41b73...f3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Står dessverre utenfor arbeidslivet akkurat nå, og lege henviste meg til dps. Fikk utredningstime, men ikke videre behandling da de mener jeg ikke har nok nedsatt funksjon eller lidelse. Men hva gjør man da når man ikke klarer jobbe, og tidligere tiltak fra Nav ikke førte noen plass? Før noen nevner det, så mener lege at ufør ikke er et alternativ (ikke er det et ønske heller). Jeg har hatt AAP, og nærmer meg utløpsdato. Hva skjer om man ikke får forlenget? Alle erfaringer mottas med takk da dette er en stor bekymring og frustrasjon i livet. 

Anonymkode: 83a5a...4f2

Men hva tenkte du at Dps skulle hjelpe deg med?

Anonymkode: 278d4...da1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så nedsatt funksjon at du ikke klarer å være i arbeid, så bør du jo kvalifisere til behandling hos DPS. Foreslår at du får fastlege til å klage inn/sende ny henvisning. 

Anonymkode: 612bf...745

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemstillingen din helsemessig, TS?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva tror du????

Anonymkode: b50af...e86

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har så nedsatt funksjon at du ikke klarer å være i arbeid, så bør du jo kvalifisere til behandling hos DPS. Foreslår at du får fastlege til å klage inn/sende ny henvisning. 

This. Klag! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan sende klage.

DPS/Helsevesenet skal ikke bruk tid eller penger på å behandle mennesker, slik er det blitt. Men de hjelper deg gjerne med en pilleboks for å dempe symptomer. Enten du er fysisk eller psykisk syk.

Anonymkode: 68924...2b2

Det der stemmer da ikke. For min del er det faktisk helt motsatt, at de ønsker å gi meg behandling og ikke piller. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Får du ikke forlenget AAP, må du over på en annen ordning. Det kan være tiltakspenger, kvalifiseringsstønad, uføretrygd eller sosialhjelp. Hvis du ikke deltar på noe tiltak eller har fått klarsignal fra saksbehandler og lege om å søke uføretrygd, blir det fort det siste.

Anonymkode: a510d...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva tror du????

jeg haddeikke spurt om jeg hadde en formening. Men ut i fra ditt innlegg så virket det som at problemet ditt var å stå i jobb og da er det naturlig å spørre hva du hadde tenkt at Dps kunne hjelpe deg med når det kom til det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk 3 avslag fra dps. Fikk hjelp tilslutt. Ikke gi deg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

jeg haddeikke spurt om jeg hadde en formening. Men ut i fra ditt innlegg så virket det som at problemet ditt var å stå i jobb og da er det naturlig å spørre hva du hadde tenkt at Dps kunne hjelpe deg med når det kom til det.

Det er jo uansett et flåsete spørsmål. DPS er et sted for utredning/behandling av vesentlige psykosomatiske lidelser og ADHD/autisme, avhengig av funksjonsnivå. TS er ikke i stand til å være i jobb, ergo relativt lavt funksjonsnivå.

Jeg syns det er rart å spørre noen "hva tenker du de skal hjelpe deg med", for er det ikke opplagt hva DPS faktisk er? Spiller det noen rolle om TS har behov for ADHD-utredning eller hjelp med PTSD eller andre traumelidelser? Man søker seg ikke inn til DPS fordi man "sliter litt" eller har vondt i ryggen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo uansett et flåsete spørsmål. DPS er et sted for utredning/behandling av vesentlige psykosomatiske lidelser og ADHD/autisme, avhengig av funksjonsnivå. TS er ikke i stand til å være i jobb, ergo relativt lavt funksjonsnivå.

Jeg syns det er rart å spørre noen "hva tenker du de skal hjelpe deg med", for er det ikke opplagt hva DPS faktisk er? Spiller det noen rolle om TS har behov for ADHD-utredning eller hjelp med PTSD eller andre traumelidelser? Man søker seg ikke inn til DPS fordi man "sliter litt" eller har vondt i ryggen. 

Jeg går selv til Dps så jeg trenger ingen belæring takk! Og din personlige mening om mitt spørsmål kunne ikke brydd meg mindre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg går selv til Dps så jeg trenger ingen belæring takk! Og din personlige mening om mitt spørsmål kunne ikke brydd meg mindre.

Så når du går til DPS selv så burde du jo vite godt hva DPS hjelper med, og hvorfor noen ønsker å få hjelp? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå søker ikke jeg om plass for DPS, men jeg er i en lignende situasjon. Jeg er arbeidsløs og AAP-en min går snart ut. Jeg får ikke til å jobbe, jeg ønsker ikke å bli uføretrygdet. Jeg hater å være fattig, jeg hater usikkerheten, jeg hater å ikke få til livet, jeg føler skam og anger. 

Psyken min er helt ødelagt.

Anonymkode: 6e9a6...08d

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Send en klage. Dersom du sender den selv kan du selv formidle utfordringene du har og hvorfor du ikke fungerer i det såkalte hverdagslivet. Ta kontakt med ditt lokale pasient- og brukerombud dersom du er usikker på hvordan du skal gå frem.

Anonymkode: 88656...02e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så når du går til DPS selv så burde du jo vite godt hva DPS hjelper med, og hvorfor noen ønsker å få hjelp? 

Og poenget ditt er?

Dessuten så spurte jeg ikke hvorfor ts stilte spørsmålet,.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og poenget ditt er?

Dessuten så spurte jeg ikke hvorfor ts stilte spørsmålet,.

Herregud :ler:

Vet du, ha en fin kveld, dette gidder jeg ikke. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan kommunen du bor i ha andre tilbud som kan hjelpe? Som «Rask psykisk helsehjelp» eller lignende?

Anonymkode: 90594...03b

AnonymBruker
Skrevet

Er jo faktisk litt vanskelig å gi råd når det ikke kommer frem hva du ble henvist dit for. Sannsynligvis så er henvisningsgrunnlaget for tynt.

Ønsker du psykolog? Ønsker du utredning? 

Vanlig psykolog er enkelt å få nå som dps har avtaler med eksterne psykologer. Utredning for adhd er veldig vanskelig å få offentlig i voksen alder, da må man ha veldig lav fungeringsevne med mindre henvisning er veldig utfyllende. 

Anonymkode: 711bf...1e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...