AnonymBruker Skrevet i går, 10:46 #1 Del Skrevet i går, 10:46 Hvordan rengjør dere oppvaskmaskinen? Kjøper dere de rense tablettene? Hvor ofte vasker man? Vasker man skyllearmene også? Anonymkode: faa58...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet i går, 10:51 #2 Del Skrevet i går, 10:51 Jeg har funnet ut av manuell vasking av tetningslisten på innsiden av døra er kjempeviktig da tabletter ikke kommer til her når døra er lukket. Har aldri vasket noe av inventaret i vaskemaskinen ever. Fett/skit langs lista nede i vaskemaskinen gir lekkasje ned i bunnen av maskinen og aktiverer feil som om det er lekkasje fra rør når flottøren i bunnen av maskinen aktiveres og den ikke kan kjøre programmer ferdig. Skikkelig irriterende på relativt ny maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 11:25 #3 Del Skrevet i går, 11:25 Silen i bunnen bør rengjøres jevnlig. Skru den av og vask den for hånd med zalo og en børste. En gang eller to i året kjører jeg det varmeste vaskeprogrammet som går an med en rensetablett, rensepose eller Finish sin store beholder med flytende rengjøringsmiddel. De roterende armene bør rengjøres om det er rusk i dem. Riskorn, frø, frø fra brød osv kan sette seg fast i spylehullene, og da klarer ikke maskinen å vaske rent. Pirk dem løs med en gaffel, strikkepinne eller noe annet spisst og skyll ut dritten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan rengjør dere oppvaskmaskinen? Kjøper dere de rense tablettene? Hvor ofte vasker man? Vasker man skyllearmene også? Anonymkode: faa58...c82 Her i huset og hjemmet er vi renslige griser. Vi skyller all oppvask godt i kaldt vann med Zalo og oppvaskbørste før alt går i maskinen. Dermed sparer vi og på maskinen og trenger ikke vaske maskinen som vasker opp. En gang i sommerhalvåret kjører vi en maskinens, fordi dette stinker ganske mye og vi da trenger full gjennomtrekk. Det er heller ikke heldig verken for oss å puste denne kjemien eller for miljøet å få all den kjemien ut i havet igjen. Blir noe sølt på innsiden av døra, når den står åpen men maskinen mates, så vaske tvi av med en ren klut. På denne måten sparer vi oss og for bryderiet med at slangen og filteret går tett av matrester og fett. Flere vilkår gjerne hyle om at det er unødvendig å skylle før en mater oppvaskmaskinen. Ja, det er gjerne det om en er lat, og ikke så nøye på det og heller ikke reagerer på lukt om oppvaskmaskinen kjøres daglig. Tenk deg type laksemiddag der restene av fett og fisk ligger på tallerkner, bestikk og gryter 🤢🤮. Anonymkode: 16afb...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her i huset og hjemmet er vi renslige griser. Vi skyller all oppvask godt i kaldt vann med Zalo og oppvaskbørste før alt går i maskinen. Dermed sparer vi og på maskinen og trenger ikke vaske maskinen som vasker opp. En gang i sommerhalvåret kjører vi en maskinens, fordi dette stinker ganske mye og vi da trenger full gjennomtrekk. Det er heller ikke heldig verken for oss å puste denne kjemien eller for miljøet å få all den kjemien ut i havet igjen. Blir noe sølt på innsiden av døra, når den står åpen men maskinen mates, så vaske tvi av med en ren klut. På denne måten sparer vi oss og for bryderiet med at slangen og filteret går tett av matrester og fett. Flere vilkår gjerne hyle om at det er unødvendig å skylle før en mater oppvaskmaskinen. Ja, det er gjerne det om en er lat, og ikke så nøye på det og heller ikke reagerer på lukt om oppvaskmaskinen kjøres daglig. Tenk deg type laksemiddag der restene av fett og fisk ligger på tallerkner, bestikk og gryter 🤢🤮. Anonymkode: 16afb...b48 Tar dere skyllearmene også? Anonymkode: faa58...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Jeg kjører rensetablett en gang i måneden. Da tar jeg ut armene, skyller de under rennende vann og pirker ut det som evt sitter der. Tar ut og renser i bunnen av maskinen, vasker av kantene rundt døråpningen og døra. Fyller på med salt og glansemiddel. Når alt er på plass igjen, kjører jeg en runde med rensetabletten. Den 1.i hver måned renser jeg oppvaskmaskinen, vaskemaskinen og kaffetrakteren. Her jeg bor er det mye kalk i vannet, derfor bruker jeg salt i oppvaskmaskinen. Anonymkode: c8919...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå