Gå til innhold

Hjelp! Urnen med asken til kjæledyret kom aldri frem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når kjæledyret er kremert og urnen skulle sendes i posten, men aldri kom frem?

På grunn av ulike, uheldige hendelser er telefon nr. ikke i bruk lenger, så fikk aldri noen hentekode. Kunne heller ikke dra til klinikken for å undersøke dette før det hadde gått flere måneder. Dette er 1 år siden nå. Dro aldri til klinikken, regner med den var i systemet til posten, så lite klinikken kan gjøre med dette vil jeg tro.

Vet også at tiden i teorien har gått ut for å finne det i posten. Men har noen tips? Dette har vært for tungt til å ta tak i tidligere, sorgen ble for stor. Jeg ønsker sårt å få funnet denne urnen for kjæresten min, som enda ikke klarer å forholde seg til dette.

Anonymkode: 20707...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo rart at dere har ventet i ett år med å gjøre noe, hvis dette var så sårt og viktig for dere?

Når pakken ikke ble hentet, så har Posten returnert den til klinikken. Så du må ta kontakt med dem for å høre hva de har gjort med urnen når den kom i retur.

Anonymkode: f078e...119

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt klinikken. Mest sannsynlig er asken sendt direkte til dere fra krematoriet og derav returnert dit. Klinikken kan sette dere i kontakt med de.

Anonymkode: b0f65...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt klinikken. Dersom de har en litt oppegående ansatt finner de en ny urne de fyller med aske fra en eller annen peis. Det viktige er at en urne blir satt ned i jorda eller på peishylla. Ikke hva slags aske det er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dro aldri til klinikken, regner med den var i systemet til posten, så lite klinikken kan gjøre med dette vil jeg tro.

Posten returnerer uavhentede pakker så skjønner ikke hvorfor du ikke tok kontakt med avsender.

Anonymkode: ea3c6...61a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Kontakt klinikken. Dersom de har en litt oppegående ansatt finner de en ny urne de fyller med aske fra en eller annen peis. Det viktige er at en urne blir satt ned i jorda eller på peishylla. Ikke hva slags aske det er i den.

Ikke hva slags aske det er i den?

Er du helt på jordet eller?

Selvfølgelig skal asken til det avlivete kjæledyret ligge i urnen 

Anonymkode: 6bbb7...00e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke hva slags aske det er i den?

Er du helt på jordet eller?

Selvfølgelig skal asken til det avlivete kjæledyret ligge i urnen 

Anonymkode: 6bbb7...00e

Det er hvilke aske man tror ligger der som har betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her 👋

Jeg var ikke i bildet når dette skjedde. Tok litt tid før jeg spurte utfyllende spørsmål om hvilken klinikk osv. 

Takk for hjelpen til dere som svarte på spørsmålet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...