AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Jeg har et komplisert beinbrudd og forbud mot å trå på den skada foten . Vi har en svært impulsiv 5 åring forsinket på flere områder, hen forstår ikke farer og stikker av. Det er gøy å stikke av. Sier man stopp er det bare ennå mer gøy jeg å ta med meg barna alene på et arangament utendørs i ettermiddag da mannen ikke rekker hjem i tide. Siden 5 åringen alltid stikker av og ikke forstår farer som trafikk eller andre ønsker jeg å knyte han fast i et bånd. Knyte ene endten i hema i dongeribuksa og andre rundt armen min. Siden jeg går med krykker kan jeg ikke bruke en hånd til å holde han fast i hånda . Jeg har altfor ofte måttet slippe krykkene for å bykse etter han grunnet væremåten. Men det går ikke mer, beinet gror ikKe når jeg gjør slik men manne sier at planen min er uforsvarlig . Jeg kan ikke ha en stor 5 åring i bånd som et dyr eller noen med hjerneskade . Mens jeg står på mitt at jeg ikke forsvarlig kan ta vare på han og beinet mitt uten er slik løsning hva tenker dere? Ok i denne sammenheng? Anonymkode: 60ba9...4fc 1
Amys Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Hvordan har du tenkt å unngå å falle når 5-åringen stikker av og du hinker rundt på krykker med ham bundet til deg? Syntes det høres ut som en bedre ide å bli hjemme når ingen kan være med å hjelpe til. 15 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Dere kan jo ikke dra hvis du ikke kan løpe etter han. Anonymkode: 7ccc9...33e 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Kan jo hende at det da blir enda mer gøyere å prøve å komme seg løs. En 5 åring kan være ganske så sterk og når du har ditt handikap kan det godt tenkes at han vinner. Hva gjør du da? Jeg kan bare ikke se for meg at dette er en god løsning, du hopper på krykker mens du har ham i bånd. Et lite byks for ham så ligger du langflat Anonymkode: 81723...5a5 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Hjelpe meg! NEI, du kan ikke ha bånd eller seletøy på en 5-åring🤪 Her må dere få med noen som kan hjelpe deg eller bli hjemme. Anonymkode: 7e59f...68b 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Ville droppet arrangementet eller fått med noen til å hjelpe. Er det flere barn eller bare 5-åringen? Anonymkode: 403cd...7b8 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Nei, det er virkelig ikke ok. Få med noen eller bli hjemme. Anonymkode: f3eb7...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Nei det er ikke ok. Da kan du si til femåringen at siden du stikker fra oss, og jeg ikke har mulighet til å løpe etter deg, så må vi bli hjemme. Anonymkode: 54cce...16a 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har et komplisert beinbrudd og forbud mot å trå på den skada foten . Vi har en svært impulsiv 5 åring forsinket på flere områder, hen forstår ikke farer og stikker av. Det er gøy å stikke av. Sier man stopp er det bare ennå mer gøy jeg å ta med meg barna alene på et arangament utendørs i ettermiddag da mannen ikke rekker hjem i tide. Siden 5 åringen alltid stikker av og ikke forstår farer som trafikk eller andre ønsker jeg å knyte han fast i et bånd. Knyte ene endten i hema i dongeribuksa og andre rundt armen min. Siden jeg går med krykker kan jeg ikke bruke en hånd til å holde han fast i hånda . Jeg har altfor ofte måttet slippe krykkene for å bykse etter han grunnet væremåten. Men det går ikke mer, beinet gror ikKe når jeg gjør slik men manne sier at planen min er uforsvarlig . Jeg kan ikke ha en stor 5 åring i bånd som et dyr eller noen med hjerneskade . Mens jeg står på mitt at jeg ikke forsvarlig kan ta vare på han og beinet mitt uten er slik løsning hva tenker dere? Ok i denne sammenheng? Anonymkode: 60ba9...4fc Hva mente du med «noen med hjerneskade»? Anonymkode: 6aadb...cec 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): men manne sier at planen min er uforsvarlig . Jeg kan ikke ha en stor 5 åring i bånd som et dyr eller noen med hjerneskade . Mens jeg står på mitt at jeg ikke forsvarlig kan ta vare på han og beinet mitt uten er slik løsning Mannen din har nok rett. Om ungen er som dere beskriver, så river han deg rett ned. Du vil jo ikke ha krefter til å holde han igjen og du vil ende opp i bakken. Håper dere har opprett hjelpetiltak for denne ungen... Anonymkode: 02b76...109 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Hadde jeg sett en 5 åring med sele eller bånd, så hadde jeg ringt politiet asap. Krykker eller ei. Anonymkode: b9523...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai Bedre å plassere han i ei trille, faktisk. Tjore ham fast. Så er det bare å si det som det er hvis noen skulle spørre. Folk som kjenner dere forstår det godt, de som ikke gjør det bryr du deg ikke om Anonymkode: cd560...3ba 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Jeg hadde ikke nølt med å ta bånd på 5-åringen min i den situasjonen, jeg har vært på grensen til å gjøre det noen ganger selv, og jeg er i stand til å løpe etter ham. Har også hatt eldstebarnet i bånd et par ganger i den alderen (5-6 år), de er store nok til at de løper FORT og noen ganger må man jo ut på trafikkerte steder dessverre. Anonymkode: 2848f...d82 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai ts her jeg tenker det er bedre med et levende barn enn at ting ser rart ut. Han forstår ikke farer og vet ikke sitt eget beste. Veldig impulsiv. Hopper ned fra toppen av store klatrestativ osv. er ikke redd noe , heller ikke biler trafikk eller fremmede . mannen rekker ikke hjem. Jeg blir alene med barna. Foreldrene våre langt unna De har gledet seg i lang tid til det som skal skje i ettermiddag. Kan åpenbart ikke la en 5 åring være alene hjemme . Jeg tenker ikke å ha bånd rund halsen!!! Men rundt midjen hans eller knyte en lisse eller noe i en av hemper på dongeribuksen . Er det så ille hadde dere sett det! Eller hadde dere tenkt at jeg er en mor med krykker som hindrer barnet sitt fra å stikke av? Anonymkode: 60ba9...4fc 2
Guttemamma0912 Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai Nei, det er virkelig ikke ok å bruke tau på en unge! Jeg regner med at dere har hjelpetiltak på dette barnet eller handler det om manglende oppdragelse? Barnet er 5 år og skal snart begynne på skolen, så da er det på tide å få rutiner og atferd på plass, så sant det ikke er sammensatte STORE medisinske grunner til en sånn type atferd.. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ts her jeg tenker det er bedre med et levende barn enn at ting ser rart ut. Han forstår ikke farer og vet ikke sitt eget beste. Veldig impulsiv. Hopper ned fra toppen av store klatrestativ osv. er ikke redd noe , heller ikke biler trafikk eller fremmede . mannen rekker ikke hjem. Jeg blir alene med barna. Foreldrene våre langt unna De har gledet seg i lang tid til det som skal skje i ettermiddag. Kan åpenbart ikke la en 5 åring være alene hjemme . Jeg tenker ikke å ha bånd rund halsen!!! Men rundt midjen hans eller knyte en lisse eller noe i en av hemper på dongeribuksen . Er det så ille hadde dere sett det! Eller hadde dere tenkt at jeg er en mor med krykker som hindrer barnet sitt fra å stikke av? Anonymkode: 60ba9...4fc Jeg hadde lurt på hva i alle dager dere driver med. Jeg hadde ikke skjønt tegninga. For det første, fordi en 5-åring burde kunne høre på sine foreldre, så det hadde ikke gitt mening for meg for å forhindre barnet i å stikke. I hvert fall ikke en skolisse rundt magen og leier på krykker… For det andre, fordi jeg kun har sett bånd på barn i slalombakken, så det er generelt uvanlig. Hadde det vært åpenbart at barnet var funksjonshemmet eller psykisk utviklingshemmet kunne bånd gitt mening, men da ville jeg tenkt at leier skulle vært frisk til beins. Det gir i alle fall ikke mening for meg med kykker og bånd. Men kjør på, dere gjør hva som er best for dere. Om andre syns det er rart trenger dere ikke å bry dere om. Anonymkode: 04929...906
Amys Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai 5-åringen er stor nok til å forstå "fordi du ikke hører på meg når jeg ber deg om å gå pent ved siden av meg må vi være hjemme, jeg kan ikke dra alene med deg når jeg går på krykker". 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): ts her jeg tenker det er bedre med et levende barn enn at ting ser rart ut. Han forstår ikke farer og vet ikke sitt eget beste. Veldig impulsiv. Hopper ned fra toppen av store klatrestativ osv. er ikke redd noe , heller ikke biler trafikk eller fremmede . mannen rekker ikke hjem. Jeg blir alene med barna. Foreldrene våre langt unna De har gledet seg i lang tid til det som skal skje i ettermiddag. Kan åpenbart ikke la en 5 åring være alene hjemme . Jeg tenker ikke å ha bånd rund halsen!!! Men rundt midjen hans eller knyte en lisse eller noe i en av hemper på dongeribuksen . Er det så ille hadde dere sett det! Eller hadde dere tenkt at jeg er en mor med krykker som hindrer barnet sitt fra å stikke av? Anonymkode: 60ba9...4fc Hva er vitsen med å spørre om andres mening hvis du ikke har tenkt å høre på dem, men heller bare forsvare deg? Det spiller ingen rolle hvordan du gjør det - det er stor enighet i denne tråden om at man IKKE har 5-åringer i bånd og at du da må bli hjemme. Hvis du ikke har klart å oppdra barnet ditt til å lytte til beskjeder fra deg, kan du ikke løse det på denne måten. Anonymkode: 7e59f...68b 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai Du må oppdra barnet ditt til å høre etter. Anonymkode: 9c06a...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #20 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): ts her jeg tenker det er bedre med et levende barn enn at ting ser rart ut. Han forstår ikke farer og vet ikke sitt eget beste. Veldig impulsiv. Hopper ned fra toppen av store klatrestativ osv. er ikke redd noe , heller ikke biler trafikk eller fremmede . mannen rekker ikke hjem. Jeg blir alene med barna. Foreldrene våre langt unna De har gledet seg i lang tid til det som skal skje i ettermiddag. Kan åpenbart ikke la en 5 åring være alene hjemme . Jeg tenker ikke å ha bånd rund halsen!!! Men rundt midjen hans eller knyte en lisse eller noe i en av hemper på dongeribuksen . Er det så ille hadde dere sett det! Eller hadde dere tenkt at jeg er en mor med krykker som hindrer barnet sitt fra å stikke av? Anonymkode: 60ba9...4fc Du har et komplisert beinbrudd og må derfor være hjemme. Anonymkode: 8b33f...abd 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå