Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror fyller rundt tall, det tar 1,5 time pr vei å kjøre til han, baby er 3 uker når selskapet er.

Hvordan er det å dra på dette med så liten baby og når det totalt er 3 timer å kjøre på en dag?

Jeg blir vel stort sett sittende å amme og prøve å få baby i søvn? Vil det teagere på "støy"? Og er slik biltur bra for baby? Hvis vi må stoppe å amme så tar det enda lengre tid, synes det virker vanskelig å time ankomst. 

Noen med erfaringer? Hadde du dratt?

Anonymkode: bc162...8a4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ville ikke dratt. Min ble smittet med forkjølelsesvirus som ga bronkiolitt og videre astma. Skjerm babyen de første månedene ❤️

Anonymkode: d00cd...beb

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken baby.  Med mine hadde det vært null stress. De sov alltid godt i bilen, tålte helt fint folk rundt seg osv. Med min søsters baby hadde det vært uaktuelt.  Han gråt alltid i bilstol, selv på korte turer, klarte ikke å spise med andre folk tilstedet, vanskelig å finne roen og levde med puppen i munnen de første 6 månedene. 

Anonymkode: 9bbdf...64a

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Lang tur for en bitteliten baby. Også lett for at ungen blir forkjølet da det alltid er idioter som stiller med egen sjukdom eller syke barn i selskaper. Blir fort veldig ekkelt når så små blir syke.

Anonymkode: 785cb...0b7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. Med min baby hadde det nok gått helt fint, da han gjerne sov i stolen og var for det meste blid og fornøyd. Men 3 timer pluss stopp og mange mennesker høres bare utrolig slitsomt og unødvendig ut når baby er så liten som 3 uker. Alle bør ha forståelse for at dere står over denne gangen. 

Anonymkode: 8e889...e7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine har vært enkle, så kunne fint ha dratt. Men hadde ikke gjort det hvis jeg hadde hatt en som var veldig urolig og gråt mye.

Anonymkode: ce892...55e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne dratt med begge mine. Hadde vært null stress.

Anonymkode: ad33e...9f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis babyen klarer å sitte i bil hadde jeg dratt. Fin anledning ril å vise babyen til alle 🥰

De samme menneskene man møter der er jo de som uansett vil hilse på babyen, så skjønner ikke argumentet om smitte. Hysteri.

Anonymkode: 096d7...b03

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må man nesten bare vurdere selv ut fra egen baby og hva man orker. Vi var i bryllup da yngste var 3 uker med ca tilsvarende reisevei, det gikk fint. Hun sov hele i vognen hele tiden med unntak av et par ammingen. Men det var ikke mitt første barn og jeg var kanskje mer trygg da. Hadde ikke gått med førstemann, da var en tur på butikken et prosjekt uten like, mye hormoner osv 😅 så, kjenn på det selv. 

Anonymkode: 6f65a...634

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lett dratt😊

Anonymkode: f1854...f5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

nei jeg ville ikke reist.. 

Anonymkode: 4c3c3...5d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis babyen klarer å sitte i bil hadde jeg dratt. Fin anledning ril å vise babyen til alle 🥰

De samme menneskene man møter der er jo de som uansett vil hilse på babyen, så skjønner ikke argumentet om smitte. Hysteri.

Anonymkode: 096d7...b03

Nei det er ikke de samme, det er mange andre invitert også fra min brors samboer sin side. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt, med mindre det var en spesielt krevende baby. 

Anonymkode: 04ef9...3a0

• Liker 2
Skrevet

Hvis du føler at det blir stress og mas, så drar du ikke. Personlig å drar jeg gjerne med baby på forskjellige ting, og de få tingene jeg synes virker stress holder jeg meg unna. Kos deg hjemme med baby om du helst vil det, med god samvittighet

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt med første, men ikke med nummer to hvis jeg kunne velge om igjen. Nummer to er bare 14 måneder yngre enn eldste, og jeg hadde svangerksap- og fødselsdepresjon. Fra hun var 2-14 uker så gråt hun hele ettermiddagen og kvelden.

Der og da, da det sto på som verst med yngste, så klarte jeg ikke å si nei til alt, og det angrer jeg på nå. Jeg sa nei én gang, og det var fire dager etter fødsel hvor en ung og sprek oldemor hadde kjørt over halve landet for et annet arrangement, men ikke orket å kjøre den ekstra halvtimen ut til oss. Da ville hun heller møtes på en restaurant/kafe ved middagstider. Da satt jeg og slet med amming, hatet tilværelsen, og orket ikke tanken på å kle på meg og drasse med meg baby og en ettåring rett etter barnehagen.

Likevel har det ikke noe å si hva jeg og andre hadde gjort, du må rett og slett gjøre det du føler deg komfortabel med, og hva andre mener har ikke noe å si. 

Anonymkode: e1dbd...ca8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare kjenne selv på hva du orker, men det er definitivt ikke noe i veien for å gjøre det i alle fall! Å time amming kan være vanskelig, men dere får bare stoppe på veien da, hvis det er behov for å amme. Prøv å beregne litt god tid, kanskje, og send en melding hvis dere blir forsinket. Hvis babyen er komfortabel med bæresele eller sjal, kan du jo ta med det, så får du naturlig begrenset hvor mange som tar på babyen. Avtal med partneren din at han tar alle bleieskift og trilling av vogn, og gjerne også bæring i bæresele, så får du noen pauser innimellom til å snakke med familien din. Pakk med litt drikke og snacks til hjemturen, og pass på å dra hjem igjen før du er helt utslitt. :)

Anonymkode: 225a8...08d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min bror fyller rundt tall, det tar 1,5 time pr vei å kjøre til han, baby er 3 uker når selskapet er.

Hvordan er det å dra på dette med så liten baby og når det totalt er 3 timer å kjøre på en dag?

Jeg blir vel stort sett sittende å amme og prøve å få baby i søvn? Vil det teagere på "støy"? Og er slik biltur bra for baby? Hvis vi må stoppe å amme så tar det enda lengre tid, synes det virker vanskelig å time ankomst. 

Noen med erfaringer? Hadde du dratt?

Med mine barn hadde dette ikke vært aktuelt i det hele tatt. 
Bare det å komme seg ut av huset var jo et prosjekt. Og de hylte konstant i bil. Såpass at den som kjørte følte denne holdt på å bli gal. 

Og med første hadde jeg ikke vært trygg nok til å klare å fokusere på annet enn baby likevel. Og amming tok jo fortsatt lang tid, så jeg hadde blitt sittende mye å amme. Noe jeg absolutt ikke var komfortabel ennå med å gjøre med masse folk rundt. 
Jeg hadde nok også bekymret meg for en del fasiliteter. Do, stellerom osv. 

Så for min del tror jeg at jeg hadde stått over. Evt. om det er en mulighet, få tak i overnatting i nærheten av der dere skal være, i noen dager. Ta turen til og fra på andre dager enn festen, så dere har god tid på reisen. Og reis hjem dagen etter festen. 
Bare pass på at overnattingen har det dere trenger med liten baby. Da kan dere også trekke dere tilbake underveis i festen, om det blir mye.

Med minste barnet kunne jeg forresten vurdert selve festen, men da med baby i bæresjal. 
Så kunne baby sovet der, og jeg hadde følt jeg hadde kontroll. 

Er det sånn at baby er født, så du VET at det er en 3 ukers baby du reiser med? (I så fall vet du jo også litt om hvor slitsom din baby er.) For om det er estimert tid fra termin, så kan jo baby komme etter termin, og dere knapt har kommet dere fra sykehuset før festen er. 

Anonymkode: d8103...1e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde dratt hvis babyen er frisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både mødre og babyer er forskjellige. 

Jeg hadde aldri giddet å kjøre i 3 timer med noen av mine babyer. Ei heller hadde jeg giddet sitte og slite med amming i et familiebesøk (da mine var 3 uker var amming fremdeles et forferdelig kav). 

Anonymkode: 38d85...643

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde fint dratt, men ikke sendt baby rundt, hatt baby i bæretøy for både søvn og mat. 

Anonymkode: ef14e...21b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...