Snopiii Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai For en liten stund siden holdte jeg litt på en fyr, og etter første gang vi lå sammen ble jeg gravid. Er nå i uke 11 og tatt den første pillen for abort og jeg føler meg helt forferdelig. Både jeg og barnefaren er veldig unge å har langt ifra økonomi og stabilitet rundt oss for å kunne oppdra et barn, oppå der igjen har jeg ikke sterke følelser for han så jeg ville nokk endt opp som alenemor, så jeg tok beslutningen med tanke på barnets beste. I går kveld ble jeg litt stressa for å ta abort først fordi jeg var redd det skulle gjøre veldig vondt, så jeg skulle søke opp andres erfaringer, men da kom det opp masse bilder av fosteret etter en abort. Jeg ble så skremt av de bildene å føler meg nesten som en morder. Har altid drømt om å bli en mor en dag, men er bare ikke riktig tid akkurat nå. Er redd for at barnet skal lide eller føle på masse smerte nå. Skjenner noen seg igjen? Lurer på hvordan andres erfaringer er da etter man har fullført hele aborter 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Kun opplevd spontanaborter og ikke provoserte, men anbefaler deg å ringe Amathea når det gjelder det mentale, de er veldig fine til å prate med!! Selve aborten kan være ganske vondt, mye blod og kramper. Ha lav terskel for smertelindring - både paracet og Ibux! Jeg kastet også opp pga a smerte, så sikkert lurt å ta sykmelding i noen dager. Anonymkode: f9717...8e9 3
Tvist Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Snopiii skrev (56 minutter siden): For en liten stund siden holdte jeg litt på en fyr, og etter første gang vi lå sammen ble jeg gravid. Er nå i uke 11 og tatt den første pillen for abort og jeg føler meg helt forferdelig. Både jeg og barnefaren er veldig unge å har langt ifra økonomi og stabilitet rundt oss for å kunne oppdra et barn, oppå der igjen har jeg ikke sterke følelser for han så jeg ville nokk endt opp som alenemor, så jeg tok beslutningen med tanke på barnets beste. I går kveld ble jeg litt stressa for å ta abort først fordi jeg var redd det skulle gjøre veldig vondt, så jeg skulle søke opp andres erfaringer, men da kom det opp masse bilder av fosteret etter en abort. Jeg ble så skremt av de bildene å føler meg nesten som en morder. Har altid drømt om å bli en mor en dag, men er bare ikke riktig tid akkurat nå. Er redd for at barnet skal lide eller føle på masse smerte nå. Skjenner noen seg igjen? Lurer på hvordan andres erfaringer er da etter man har fullført hele aborter Nervetrådene i hjernen til fosteret er ikke nok utviklet til at fosteret føler noe som helst nå, det trenger du ikke tenke på. Dette er det beste for deg nå, så kan du bli mor senere, når ting ligger til rette. 1 2 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Er ikke for sent å snu ❤️... Ting løser seg uansett. Det første pilla gjør egentlig så å si nada.. det er de siste pillene som setter fart i ting..... Jeg er på den statistikken for andre gang. To friske barn og ting løste seg ❤️.. Anonymkode: 552e2...161 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Tvist skrev (3 timer siden): Nervetrådene i hjernen til fosteret er ikke nok utviklet til at fosteret føler noe som helst nå, det trenger du ikke tenke på. Dette er det beste for deg nå, så kan du bli mor senere, når ting ligger til rette. Dette stemmer ikke. det er registrert at de kan føle smerte fra 12 uker. https://lozierinstitute.org/fact-sheet-science-of-fetal-pain/#:~:text=This timeline describes key milestones,12 to 15 weeks' gestation. Anonymkode: f4d86...252
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Tvist skrev (3 timer siden): Nervetrådene i hjernen til fosteret er ikke nok utviklet til at fosteret føler noe som helst nå, det trenger du ikke tenke på. Dette er det beste for deg nå, så kan du bli mor senere, når ting ligger til rette. https://www.hli.org/resources/when-does-a-fetus-feel-pain/ det er også flere leger som har utført aborter som er enig i at de kan føle smerte fra uke 8 Anonymkode: f4d86...252
Tvist Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette stemmer ikke. det er registrert at de kan føle smerte fra 12 uker. https://lozierinstitute.org/fact-sheet-science-of-fetal-pain/#:~:text=This timeline describes key milestones,12 to 15 weeks' gestation. Anonymkode: f4d86...252 Men ikke i uke 11. Og det utvikler seg gradvis, så mye føler de nok ikke de første ukene etter uke 12
Tvist Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://www.hli.org/resources/when-does-a-fetus-feel-pain/ det er også flere leger som har utført aborter som er enig i at de kan føle smerte fra uke 8 Anonymkode: f4d86...252 Denne linken er fra en pro-life side, ikke akkurat nøytral. 2 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai Tvist skrev (Akkurat nå): Men ikke i uke 11. Og det utvikler seg gradvis, så mye føler de nok ikke de første ukene etter uke 12 Uke 11 er det som er registret men jeg ville nok heller hørt på legene som har utført aborter i 30 år. Mange av dem stiller seg enige i at fosteret kjemper for livet når de får gift, lenge før uke 11. Da ser de fosteret sprelle for harde livet mens giften tar livet av dem. Disse legene er enige i at de på en måte må føle smerte for å respondere slik. Anonymkode: f4d86...252
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Tvist skrev (Akkurat nå): Denne linken er fra en pro-life side, ikke akkurat nøytral. Nøytral? Så hvis man er for abort så er det nøytralt? I alle dager. De legger frem forskning. Anonymkode: f4d86...252
AnonymBruker Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai Uansett så er forskningen på at fostre ikke føler smerte før andre trimester, fra 2005. Jeg vil mye heller holde meg oppdatert på informasjonen og forskningen som er blitt presentert mellom 2020-2025. Anonymkode: f4d86...252
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Utrolig dårlig gjort å legge stein til byrden til TS med å spekulere om dette. TS. Ring Amathea. God klem til deg ❤️ Anonymkode: 85a2a...d78 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nøytral? Så hvis man er for abort så er det nøytralt? I alle dager. De legger frem forskning. Anonymkode: f4d86...252 De aller færreste er for abort, men i de tilfellene det er nødvendig er det kun den som er gravid som har rettigheter til å bestemme. Anonymkode: 7be26...a96
AnonymBruker Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nøytral? Så hvis man er for abort så er det nøytralt? I alle dager. De legger frem forskning. Anonymkode: f4d86...252 Ja. Pro life er kjennt for å kaste voldtatte 10 åringer under bussen og i henretting, for å redde et barn de ikke kunne brydd seg mindre om etter fødsel. Det er en farlig gjeng, null empati, null nritisk tenktning. De bryr seg om kontroll. Anonymkode: f1799...b0d 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): https://www.hli.org/resources/when-does-a-fetus-feel-pain/ det er også flere leger som har utført aborter som er enig i at de kan føle smerte fra uke 8 Anonymkode: f4d86...252 Lenken referer til abort med bruk av saltvannsinjeksjon. Dette brukes ikke lenger Iflg nettsiden. Anonymkode: 85a2a...d78 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Uke 11 er det som er registret men jeg ville nok heller hørt på legene som har utført aborter i 30 år. Mange av dem stiller seg enige i at fosteret kjemper for livet når de får gift, lenge før uke 11. Da ser de fosteret sprelle for harde livet mens giften tar livet av dem. Disse legene er enige i at de på en måte må føle smerte for å respondere slik. Anonymkode: f4d86...252 Du forstår ikke hva det betyr. Alle celler i kroppen gjør det samme, kroppen vår er bygd for å prøve å overleve, den vet ikke vi tok valget selv. Det trenger ikke være smerte, men den vet den er truet og det er den jo. Men at du sier dette til nooen som tok abort, psyko. Anonymkode: f1799...b0d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai Den første pillen gjør absolutt noe jo. Min abort startet et døgn etter den første pillen, og jeg blødde masse. Ikke straff deg selv nå, valget er nok riktig og du har tatt beslutningen. Snakk med noen og vær snill med deg selv. Du kan få barn senere i livet Anonymkode: 8b3b1...455 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke for sent å snu ❤️... Ting løser seg uansett. Det første pilla gjør egentlig så å si nada.. det er de siste pillene som setter fart i ting..... Jeg er på den statistikken for andre gang. To friske barn og ting løste seg ❤️.. Anonymkode: 552e2...161 Det her er virkelig helt feil. Den første pillen stopper celledeling (altså død). Den andre pillen setter igang utdriving. Ts, abort er ikke enkelt. Men vi er nok mange som ser tilbake på det som en god beslutning allikevel. Anonymkode: 0b8eb...31a 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #20 Skrevet 13. mai Klem til deg ts. Er det noen som kan være sammen med deg nå? La deg selv sørge, og snakk med noen du stoler på, og/eller amathea. Tenk at fosteret ikke ville bli født inn i en god situasjon, og at du ikke gjør dette mot fosteret, men for fosteret (og deg selv). Det er nok det riktige valget. Anonymkode: c49e9...874 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå