Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trøtt og sliten er ingen grunnlag for sykemelding. De fleste av oss sliter med trøtthet og sliten, men karrer seg til jobb likevel. Venter sjette selv og småbarns foreldre selv, men ikke sykmeldt. Trøtt og sliten, men sover bra om natta... 

Anonymkode: 1e64b...834

Neimen gud så flink da, vil du ha diplom?

Anonymkode: 9f029...32f

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du ikke var syk vel. 

Mann kan spørre om et sete.

Evt reise utenom rushen. 

100% sykemldt kun for det høres jo helt sykt ut. 

Anonymkode: 548b4...59d

Jeg kan ikke spørre etter sete når toget er så fult at du må ta løpefart og presse deg på med albuen først for å i det hele tatt komme inn døra. Jeg er så langt unna et sete som det går an å komme hvis dørene i det hele tatt går igjen. Jeg kunne reist utenom rushen, men da ble arbeidsdagen så liten at det ikke var noe vits. 

Jeg spurte om jeg kunne få sånn taxikort, men det fikk jeg ikke. 

Anonymkode: 3dfd4...0fb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: Sykemeldt fra 7. mnd pga bekkenløsning og fysisk krevende jobb det ikke var mulig å tilrettelegge i. 

Nr 2: Sykemeldt fra uke 32 pga jobbrelatert stress som gjorde at fødselen startet. Fikk heldigvis stoppet det, men fikk streng beskjed om å roe ned og ikke jobbe overhode. Annen jobb som var kontorbasert, men til tider ekstremt mye press. Fikk bekkenløsning også så mulig jeg hadde blitt sykemeldt likevel. 

Er gravid med nr. 3 nå og er foreløpig bare trøtt og litt kvalm. 

Anonymkode: 006dd...130

AnonymBruker
Skrevet

Første trimester var jeg sykemeldt for kraftig svangerskapskvalme. Jobbet fra uke 13 igjen da jeg ikke var sengeliggende mer selv om jeg spydde daglig frem til uke 16. Så ble jeg gradert sykemeldt rundt uke 24 grunnet kraftige kynnere. Dette fikk jeg så svangerskapspenger for resten av svangerskapet siden jeg ikke kunne jobbe pga risiko for prematur fødsel. 

Fødte prematurt tilslutt, men gikk til uke 34. 

Anonymkode: b6ad4...ee5

AnonymBruker
Skrevet

Svangerskapsforgiftning 

Anonymkode: 1ce58...398

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som var sykemeldt under graviditet, hva var dere sykmeldt for?

Vi har forsøkt å bli gravid lenge, og hadde egentlig litt gitt opp. Den siste tiden har jeg kjent meg uvanlig sliten, tok noen tester og blodprøver, og det viste seg at jeg er gravid.

Jeg har hatt mange kolleger som har vært sykemeldt omtrent hele graviditeten. Men jeg vet ikke helt hva som er god nok grunn å bli sykemeldt for. Hadde det vist seg at jeg var så sliten på grunn av lav D-vitamin hadde jeg fått D-vitamintilskudd og fortsatt å jobbe selv om det tok litt tid før energien var tilbake. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4b759...747

Det er helt normalt å være litt sliten når man er gravid. Litt sliten er ikke farlig og man kan jobbe. Svangerskap er ingen sykdom og det er helt normalt å ha litt småplager. Du er i tillegg gravid med første barn, så antar du kan hente deg litt inn etter jobb? Man kan selvsagt få komplikasjoner som alvorlig svangerskapskvalme, ekstrem bekkenløsning, depresjon, svangerskapsforgiftning og mye annet, som kan kreve sykemelding, men dette er jo komplikasjoner / sykdom. Et normalt friskt svangerskap, så bør man kunne jobbe egentlig ganske som vanlig. Det er helt normalt å kjenne på litt og ta litt ekstra hensyn i denne fasen av livet. Hvis jobben er farlig, så er svangerskapspenger rett ytelse. 

Anonymkode: 1ce58...398

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var sykemeldt i 3 måneder pga. hjerneslag som jeg måtte trene meg opp igjen etter.

(Hjerneslaget ble kategorisert som "svangerskapsutløst" fordi de ikke fant andre grunner til at en normalvektig og ellers frisk kvinne på 30 år skulle få hjerneslag.)

Anonymkode: 2edc3...7b8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Trøtt og sliten er ingen grunnlag for sykemelding. De fleste av oss sliter med trøtthet og sliten, men karrer seg til jobb likevel. Venter sjette selv og småbarns foreldre selv, men ikke sykmeldt. Trøtt og sliten, men sover bra om natta... 

Anonymkode: 1e64b...834

Jeg er i utgangspunktet enig, men om du er småbarnsforelder og får sove om natta så lever du jo et helt annet liv enn mange av oss som ikke har sovet mer enn noen timer sammenhengende i åresvis.

Anonymkode: f3b97...458

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sykmeldt i første svangerskap. Andre gang var jeg sykmeldt de tre siste ukene før permisjon grunnet bekkenplager. I tredje svangerskap var jeg sykmeldt fra ca uke 16 grunnet store bekkenplager. Kunne nok jobbet noe om arbeidsgiver hadde vært mer interessert i å tilrettelegge bedre. 

Anonymkode: 3b895...ac1

Skrevet

Svangerskapsforgiftning, om eg ikkje hadde vore lærar og endte opp med å avspasere og feriere meg gjennom tre veker på barsel og nyfødtintensiv 😑

AnonymBruker
Skrevet

Sykemeldt hele svangerskapet på grunn av svangerskapskvalme hvor jeg spydde flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 6470b...c8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blitt 100% sykemeldt rundt uke 7/8 (og ut svangerskapene) med alle 3 barna mine grunnet hyperemesis (krevde også sykehusinnleggelse), i tillegg til blødninger og kraftige kynnere de var redd skulle ende i for tidlig fødsel. På slutten meldte bekkenløsning seg også slik at jeg kunne knapt gå 100 m før det var stopp i flere timer.

Anonymkode: 2cf5c...74b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har forsøkt å bli gravid lenge, og hadde egentlig litt gitt opp. Den siste tiden har jeg kjent meg uvanlig sliten, tok noen tester og blodprøver, og det viste seg at jeg er gravid.

Jeg har hatt mange kolleger som har vært sykemeldt omtrent hele graviditeten. Men jeg vet ikke helt hva som er god nok grunn å bli sykemeldt for. Hadde det vist seg at jeg var så sliten på grunn av lav D-vitamin hadde jeg fått D-vitamintilskudd og fortsatt å jobbe selv om det tok litt tid før energien var tilbake. Hva tenker dere? 

Ble sykemeldt 100% pga Hyperemesis, ekstrem svangerskapskvalme. Var vel i uke 5 eller 6 da det begynte. Forsøkte iherdig å stå i jobb, men jeg spydde konstant, svimte av, lå på gulvet på jobb og slikt. Ble innlagt 3 ganger under svangerskapet for intravenøs væske/næring. 

Hadde stort ønske om å jobbe. Var ikke mulig.

Anonymkode: 8161a...249

AnonymBruker
Skrevet

Bare et lite off topic kanskje. Det med sykemelding som gravid kan ofte være personavhengig. Etter flere titalls år i jobb ser man litt av kolleger. De som aldri er borte fra jobb går også alle svangerskapene uten fravær. De som ofte er sykmeldte til vanlig for alt mulig småtteri, blir gjerne sykmeldt fra de blir gravid og hele svangerskapet. Hver gang.

Anonymkode: 82a66...a80

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare et lite off topic kanskje. Det med sykemelding som gravid kan ofte være personavhengig. Etter flere titalls år i jobb ser man litt av kolleger. De som aldri er borte fra jobb går også alle svangerskapene uten fravær. De som ofte er sykmeldte til vanlig for alt mulig småtteri, blir gjerne sykmeldt fra de blir gravid og hele svangerskapet. Hver gang.

Anonymkode: 82a66...a80

Det stemmer ille på meg, jeg har aldri vært sykmeldt, men ble det hele svangerskapet grunnet ekstremt kvalme. 

Anonymkode: 548b4...59d

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Første graviditet ble jeg sykmeldt med svimmelhet, kvalme og utmattethet i 1 mnd rundt uke 14-16 o.l fordi arbeidsgiver ikke ville tilrettelegge. Fikk skriv av fastlegen at tilrettelegging var nødvendig da det kun var kveld og nattevakter som utløste dette. Ble bedre når jeg fikk tilrettelagt turnus men måtte krangle det til meg så jeg slapp kveld og natt. Etterhvert ble jeg sykmeldt igjen ved uke 31 men da med alvorlig depresjon(ikke lurt å måtte kjempe for tilrettelegging om arbeidsgiver ikke ønsker å ha gravide på jobb fant jeg ut, man føler seg ikke særlig ønsket på jobb). Ble heldigvis en del bedre før fødsel pga hjelpen jeg fikk så jeg fikk en fin periode før barnet ble født og dermed også en fin periode med første tiden med barnet💞

2 graviditet ble jeg sykmeldt med en gang foreldrepermisjonen med nr 1 var over pga at jeg orket veldig lite pga lav HB, lave jernlagre og faren for å få svangerskapsdepresjon er stor når man først har hatt det 1 gang så svangerskapet ble beregnet som et risikosvangerskap for min del. Slapp heldigvis unna depresjon men var mye sliten store deler av svangerskapet selv om Hb og jernlagrene begynte å normalisere seg. Var veldig deilig å gå høygravid på sommeren vs vinteren husker jeg. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvalme og oppkast. Har en jobb hvor det ikke er mulig å tilrettelegge for å ta pauser når det passer meg, så da ble jeg delvis sykemeldt når kvalmen var verst. Ville ikke vært noe problem i en annen type jobb. 

Anonymkode: ddcd5...13d

AnonymBruker
Skrevet

1. Svangerskap, jobbet helt til uke 35, fødte da.

2. Svangerskap sykemeldt med truende abort og hyperemesis.

3. Svangerskap ikke sykemeldt, men fikk svangerskapspenger pga risikosvangerskap og tidligere premature fødsler.

Anonymkode: ee67f...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Bekkenløsning. Kunne så vidt gå fra 5 mnd. Måtte gå med krykker. Sliter forsatt med plager i bekken 😩😩😩😩😢

Anonymkode: f522e...49e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Siste trimester: Høyt press på jobb som jeg ikke klarte å stå i med sliten psyke pga hormoner og dårlig søvn. Fulltidssykemeldt de siste to ukene pga vondt i bekken, plager i underliv og vondt i rygg og at jeg måtte sove hele tida, omtrent.

Anonymkode: 5ff4d...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...