AnonymBruker Skrevet 13. mai #21 Skrevet 13. mai Med første hadde jeg 2 uker med 100% i uke 14 og 15, så litt 50% pga lite søvn og bekkenløsning. Så jobbet jeg 100% til mnd 7, da jobbet jeg 70% en mnd og 50% til permisjon. Sov veldig lite og hadde moderat bekkenløsning. Med nr 2 så kom søvnproblemer og bekkensmerter tilbake, og dobbelt så mye. Sov ca 3timer i døgnet. Så ble sykmeldt fra uke 17. Måtte gå til fysio hver uke ut svangerskapet. Jobber som sykepleier på sykehjem. Anonymkode: 1a7b5...c6d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #22 Skrevet 13. mai Nå er det 25 år siden jeg var gravid, men husker jeg var sykemeldt to dager. Klarer ikke helt huske akkurat hva det var for. Jeg hadde et greit svangerskap, slet endel med kvalme i noen måneder. Reagert enormt på lukt, kastet opp da mannen åpnet seg en øl feks. Fikk brekninger da jeg åpnet kjøleskapet på jobb..etc. Hadde litt problemer med bekkenet i perioder. Gikk egentlig greit å jobbe fullt (kontor), jeg var ung (rundt 26 år) og i grei form. Eneste som var slitsomt var at jeg pendlet til jobb og ingen ønsket å tilby meg sete...jeg trengte det flere ganger på slutten. Da vi skulle ha nr 2 var jeg ikke i jobb (bodde i utlandet), det gikk knirkefritt, ingen kvalme etc... Føler jeg var i enda bedre form enn første gang for jeg var så aktiv. Var på beina hele dagen med eldste. Anonymkode: 61cb9...e95
AnonymBruker Skrevet 13. mai #23 Skrevet 13. mai Ble sykemeldt tidlig pga bekkenleddsmerter. Jobbet i butikk Anonymkode: d5498...041
AnonymBruker Skrevet 13. mai #24 Skrevet 13. mai Ble 100% sykmeldt i uke 20 pga tvillinger. Formen ellers var på topp. Anonymkode: 128ea...140
AnonymBruker Skrevet 13. mai #25 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble 100% sykmeldt i uke 20 pga tvillinger. Formen ellers var på topp. Anonymkode: 128ea...140 Blir man automatisk sykemeldt med tvillinger? Hva er grunnen til det? Skjønner det er et risikosvngerskap, men hva kan skje om man er i jobb? Lurer oppriktig😊 Anonymkode: 548b4...59d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #26 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Blir man automatisk sykemeldt med tvillinger? Hva er grunnen til det? Skjønner det er et risikosvngerskap, men hva kan skje om man er i jobb? Lurer oppriktig😊 Anonymkode: 548b4...59d Det kommer vel sikkert an på hvilken jobb man har - men man har jo betydelig større risiko for prematur fødsel når man bærer flerlinger, så jeg vet om et par stk som er blitt sykemeldte rett og slett fordi jobben er travel og fysisk og de bør ta det med ro for å unngå at de kommer alt for tidlig 😄 Ikke meg du siterte, men. Anonymkode: 1d019...a40 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #27 Skrevet 13. mai Ble sykemeldt fordi jeg ikke greide reisevei til jobb. Stå sild i tønne på toget med ryggsekker og albuer som trykket meg i magen i mens jeg ikke fikk holdt meg fast. Anonymkode: 3dfd4...0fb 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #28 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer vel sikkert an på hvilken jobb man har - men man har jo betydelig større risiko for prematur fødsel når man bærer flerlinger, så jeg vet om et par stk som er blitt sykemeldte rett og slett fordi jobben er travel og fysisk og de bør ta det med ro for å unngå at de kommer alt for tidlig 😄 Ikke meg du siterte, men. Anonymkode: 1d019...a40 Ok så det å være aktiv kan fremskynde fødsel? Vet om mange som trener hardt hele svangerskapet uten at de føder før termin. Anonymkode: 548b4...59d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #29 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok så det å være aktiv kan fremskynde fødsel? Vet om mange som trener hardt hele svangerskapet uten at de føder før termin. Anonymkode: 548b4...59d Nei, for de aller aller fleste kan man fint være aktiv med både trening og jobb - men har man risikofaktorer (som flerlingsvangerskap) som øker faren for å føde alt for tidlig kan man bli rådet til å ta det med ro. Å gå turer/trene kan heller ikke sammenlignes med å løpe rævva av seg 40 timer i uka på et sykehjem og løfte på 10 mennesker til dagen liksom (for eksempel).. Anonymkode: 1d019...a40 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #30 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer ❤️ Høres ut som om du leter etter en grunn til å bli sykemeldt 🙃. Håper jeg tar feil. Jeg jobbet fullt til to uker før permisjon. Da var bekkenløsning så ille at jeg ikke kom meg til og fra jobb. Dette var i 1996, og ikke så vanlig å være sykemeldt da. Hadde en haug med gravide venninner og kollegaer på den tiden. De fleste var riktignok i typiske kontoryrker. Anonymkode: 84a14...d41 Mitt inntrykk er annerledes. Vet om mange som var gravide på den tiden, og da trengte man ingen spesiell grunn for å bli sykmeldt engang, graviditet og litt sliten var liksom nok. Anonymkode: 9f029...32f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #31 Skrevet 13. mai Jeg var gradert sykemeldt fra uke 16, grunnet migrene og fikk covid oppå der. Kom meg aldri tilbake i full jobb. Videre sykemeldt gradvis til 100% til uke 30..da sa bekkenet mitt stopp. Ganske likt i andre svangerskap. Anonymkode: ed33a...124
AnonymBruker Skrevet 13. mai #32 Skrevet 13. mai Ble 50% sykemeldt i uke 28 og det er jeg trolig ut svangerskapet (termin om 6 uker). Har en veldig aktiv jobb hvor jeg står og går hele dagen, det fører til mye smerter i hofter og rygg. Ble sykemeldt pga mild bekkenløsning, søvnvansker (pga smerter og tett nese) og karpaltunnelsyndrom. Sistenevnte har vært de siste par ukene og gjør at hendene mine sovner og visner bort etterfulgt av smerter. Anonymkode: 51fd2...654
Milla29 Skrevet 13. mai #33 Skrevet 13. mai Gratulerer med den lille spiren❤️Det å være gravid er jo i seg selv ikke en sykdom, men man kan jo bli syk av å være gravid. Hva som er terskelen for folk er kanskje forskjellig, men er jo legen og ikke den gravide som sykemelder - men kanskje noen leger er mer tilbøyelig å sykemelde gravid for ting de ellers ikke ville sykemeldt for? Eldste min blir 21 i år og yngste blir snart 18, men de svangerskapene sitter i som det skulle vært i går merker jeg😅 Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme med begge to fra ganske så tidlig, så ble da sykemeldt tidlig. Første gang var jeg student med deltidsjobb, så ble sykemeldt fra alt. Klarte knapt holde meg i live i det verste periodene. Etter 4 mnd kom det seg nok til at jeg kunne jobbe og studere igjen, men jeg jobbet mindre enn før og måtte ha mer hvile generelt, for når trøttheten ble for ille kom kvalmen tilbake - men klarte å fullføre masteroppgaven min fire dager før termin og fikk levert den (noe veilederen min sikkert var like lettet over som meg selv - man vet jo aldri når babyen bestemmer seg for å ville ut). Jeg slet også med lavt blodtrykk, noe som gjorde meg mye svimmel. Andre gang var kvalmen verre, jeg var en del innlagt pga det og den varte mye lengre. I tillegg slet jeg med bekkenløsning fra uke 16. Slet også med lavt blodtrykk denne gangen også. Var sykemeldt stort sett hele svangerskapet, jobbet vel maks 20% i løpet av noen måneder i midten der. Jeg hadde kontorjobb, men med mye konsentrasjonsarbeid, men uansett var jeg ute av stand til annet enn å bare komme meg gjennom svangerskapet egentlig.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #34 Skrevet 13. mai ekstrem svangerskapskvalme, gikk ned nesten 10 kilo før det roet seg litt og hadde 6 "nydelige" uker uten å kaste opp hele tiden før bekkenløsningen satte inn og jeg til slutt var invalidisert av det i tillegg.. Anonymkode: 3b3c3...0c9
AnonymBruker Skrevet 13. mai #35 Skrevet 13. mai Jeg var sykemeldt i en uke, fikk corona i uke 35 og det slo meg fullstendig ut. Antar graviditeten gjorde at jeg ble i dårligere form enn normalt. Opplevde lite plager ellers, ingen kvalme eller bekkenproblemer. Anonymkode: f3b97...458
AnonymBruker Skrevet 13. mai #36 Skrevet 13. mai Besvimelser og ekstremt stress. Anonymkode: 855be...500
AnonymBruker Skrevet 13. mai #37 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ble sykemeldt fordi jeg ikke greide reisevei til jobb. Stå sild i tønne på toget med ryggsekker og albuer som trykket meg i magen i mens jeg ikke fikk holdt meg fast. Anonymkode: 3dfd4...0fb Er det sant? Anonymkode: 2b8bb...3d1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #38 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det sant? Anonymkode: 2b8bb...3d1 Ja, selvsagt. Hvorfor skulle det ikke det? Anonymkode: 3dfd4...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #39 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, selvsagt. Hvorfor skulle det ikke det? Anonymkode: 3dfd4...0fb Fordi du ikke var syk vel. Mann kan spørre om et sete. Evt reise utenom rushen. 100% sykemldt kun for det høres jo helt sykt ut. Anonymkode: 548b4...59d 3 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #40 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som var sykemeldt under graviditet, hva var dere sykmeldt for? Vi har forsøkt å bli gravid lenge, og hadde egentlig litt gitt opp. Den siste tiden har jeg kjent meg uvanlig sliten, tok noen tester og blodprøver, og det viste seg at jeg er gravid. Jeg har hatt mange kolleger som har vært sykemeldt omtrent hele graviditeten. Men jeg vet ikke helt hva som er god nok grunn å bli sykemeldt for. Hadde det vist seg at jeg var så sliten på grunn av lav D-vitamin hadde jeg fått D-vitamintilskudd og fortsatt å jobbe selv om det tok litt tid før energien var tilbake. Hva tenker dere? Anonymkode: 4b759...747 Trøtt og sliten er ingen grunnlag for sykemelding. De fleste av oss sliter med trøtthet og sliten, men karrer seg til jobb likevel. Venter sjette selv og småbarns foreldre selv, men ikke sykmeldt. Trøtt og sliten, men sover bra om natta... Anonymkode: 1e64b...834 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå