AnonymBruker Skrevet 15. mai #81 Skrevet 15. mai Ryggsmerter. Hadde null bekkenplager og var superaktiv fram til ca. uke 30 da bump endelig dukket opp, og da klarte ikke ryggen mer. Det var helt jævlig. Eneste ting jeg klarte å tenke på var å telle ned timer til jeg kunne ta neste Paracet. Trening, fysioterapi, akupunktur, svømming, hvile - ingenting hjalp. Anonymkode: 54f63...a0a
AnonymBruker Skrevet 16. mai #82 Skrevet 16. mai Har ikke vært sykemeldt hverken før eller etter graviditeten, men under graviditeten var jeg sykemeldt 100 % fra uke 7(!) frem til fødsel pga hyperemesis. Det var kjedelig, tungt og demotiverende. Håper jeg slipper det på neste barn. Anonymkode: d90d4...b9c
AnonymBruker Skrevet 16. mai #83 Skrevet 16. mai 50 % fra uke 8, først pga kvalme og oppkast, så samme % fra uke 16/17 som følge av bekkenproblemer. Klarte til tider ikke å reise meg, snu meg, bøye meg, sette meg osv. Anonymkode: 10f30...98d
Katrin94 Skrevet 16. mai #84 Skrevet 16. mai Var 30 % sykmeldt de tre siste ukene før permisjonen startet i begge svangerskapene mine. Mye sliten og kvalm i første trimester, men det gikk.
tussi84 Skrevet 16. mai #85 Skrevet 16. mai Bekkenplager. Klarte knapt å gå fra uke 30 i andre svangerskap. Holdt med å gå 5 min til bhg for å hente og levere eldstemann.
AnonymBruker Skrevet 17. mai #86 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 8.53): Dere som var sykemeldt under graviditet, hva var dere sykmeldt for? Vi har forsøkt å bli gravid lenge, og hadde egentlig litt gitt opp. Den siste tiden har jeg kjent meg uvanlig sliten, tok noen tester og blodprøver, og det viste seg at jeg er gravid. Jeg har hatt mange kolleger som har vært sykemeldt omtrent hele graviditeten. Men jeg vet ikke helt hva som er god nok grunn å bli sykemeldt for. Hadde det vist seg at jeg var så sliten på grunn av lav D-vitamin hadde jeg fått D-vitamintilskudd og fortsatt å jobbe selv om det tok litt tid før energien var tilbake. Hva tenker dere? Anonymkode: 4b759...747 Er renholder. Ble sykemeldt pga bekkenet. Problemer med å gå, og mistet kraften i beinet, klarte ikke gå når dette pågikk. 100 prosent sykemeldt. Husker ikke hvor lenge, men var minst 2 mnd... Da sykemelding gikk ut, gikk jeg ut i permisjon.. Anonymkode: d36fd...322
AnonymBruker Skrevet 17. mai #87 Skrevet 17. mai Renholdere her... det ervandre gang heg har vært sykemeldt i mitt liv. Begge gangene har vært under et svangerskap. Frisk og rask ellers etc... Anonymkode: d36fd...322
AnonymBruker Skrevet 17. mai #88 Skrevet 17. mai Ble 50% sykemeldt en mnd før permisjon, pga bekkenplager. Var godt for kroppen å roe ned, men angrer på at jeg ikke tok ut 100% som lege anbefalte. Jobb er jobb, ville nok hatt en mer opplagt kropp om jeg hadde gjort det. Anonymkode: a8466...926
AnonymBruker Skrevet 7. juni #89 Skrevet 7. juni Jeg ble 100% sykmeldt fra uke 13 til fødselen pga. hodepine. 3 innleggelser «bare» pga. hodepine i denne perioden. Det var så ille at jeg ble hentet av ambulansen 2 ganger. Hadde jeg visst at graviditet nr.2 blir det samme hadde jeg droppet barn nr.2 selv om jeg ønsker et søsken for mitt barn mer enn noe annet i livet! Anonymkode: 2021d...4c6
AnonymBruker Skrevet 8. juni #90 Skrevet 8. juni Svangerskapspenger fra uke 8 og ut svangerskapet pga stressfull jobb. Anonymkode: 90c03...128
AnonymBruker Skrevet 8. juni #91 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Svangerskapspenger fra uke 8 og ut svangerskapet pga stressfull jobb. Anonymkode: 90c03...128 Hva slags jobb var dette? Anonymkode: 548b4...59d
mimmis25 Skrevet 9. juni #92 Skrevet 9. juni Ekstrem svangerskapskvalme først, så bekkenplager på slutten.
Anna Svingtrapp Skrevet 9. juni #93 Skrevet 9. juni Første svangerskap: Var sykemeldt i to uker i tredje trimester pga nyrebekkenbetennelse Andre svangerskap: Var sykemeldt en uke i andre trimester pga bihulebetennelse. Har vært heldig med å få være i god form i begge graviditetene.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #94 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 10.27): Hva slags jobb var dette? Anonymkode: 548b4...59d Sykepleier på sengepost. Og før alle begynner å si at det ikke er stressende, husk at folk takler stress på forskjellig måter. Anonymkode: 90c03...128 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #95 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 2.22): Akkurat det samme her Men jobber fullt. Anonymkode: 82a66...a80 I de aller fleste jobber kan man ikke krøke seg rundt med rullator og forvente hjelp fra kollegaer når man må på toalettet. Hva slags jobb har du? Anonymkode: 3a3b5...3d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #96 Skrevet 9. juni Blødninger , og bekkenløsning, og en jobb hvor man stort sett står hele dagen . Anonymkode: 88890...d47
AnonymBruker Skrevet 9. juni #97 Skrevet 9. juni Med førstemann jobbet jeg 100% fram til 2 uker før fødsel, var i kjempeform. Med andremann hadde jeg store bekkensmerter allerede fra uke 10, og deretter invalidiserende bekkenløsning og var fullstendig sengeliggende fra uke 30, kunne verken sitte eller stå. Jobbet 40% fram til det ble så ille. Anonymkode: 6639a...8d0
AnonymBruker Skrevet 9. juni #98 Skrevet 9. juni Ekstrem svangerskapskvalme i begge graviditetene. Det var slik jeg skjønte at jeg var gravid. Lå og kaldsvetta på badegulvet. Tålte ikke kulde i første svangerskap. Ikke varme i andre svangerskap. Tålte ikke skarpt lys og ikke lukten av mat. Ikke høy lyd. Konstant trøtt og sliten. Samtidig som jeg var veldig kvalm, hadde jeg tidvis en sterk ulvehunger. En sykt irriterende kombo, men holdt meg da unna innleggelse. I første svangerskap varte dette til ca uke 15-16, mens i neste svangerskap utover uke 20. Sykemeldt fra uke 8 til det ga seg. Stod i jobb til siste slutt, men med siste barn kunne jeg nok ha kasta inn håndkleet før. Det ilte smerter nedover foten og i ryggen. Jeg sov også minimalt fra uke 35. I tillegg var jeg en av de som gikk med 4 cm åpning en stund før fødsel.... Rett etter siste var født spurte en barnepleier om hun kom til å se meg tilbake om noen år? Jeg svarte kontant "Nei!". Hun ble paff, og lurte på om fødselen var såååå ille? Jeg svarte at nei, men svangerskapet var. Den følelsen av å være seg selv så snart barnet er ute er underkommunisert! Som å skru på en energiknapp:) Ha god dialog med legen din og jordmor, men ikke sykemeld deg med mindre det er grunnlag for det. Anonymkode: 30383...f86
AnonymBruker Skrevet 9. juni #99 Skrevet 9. juni Blødninger, bekkenløsning, hyperemesis og tvillinger. Sykmeldt stort sett hele svangerskapet. Anonymkode: addac...a74
AnonymBruker Skrevet 9. juni #100 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 21.31): Bare et lite off topic kanskje. Det med sykemelding som gravid kan ofte være personavhengig. Etter flere titalls år i jobb ser man litt av kolleger. De som aldri er borte fra jobb går også alle svangerskapene uten fravær. De som ofte er sykmeldte til vanlig for alt mulig småtteri, blir gjerne sykmeldt fra de blir gravid og hele svangerskapet. Hver gang. Anonymkode: 82a66...a80 Må være slitsomt å holde regnskap på hvor ofte og hva kollegaer er borte for, konsentrere deg mer om det du selv skal gjøre på jobb kanskje🤷♀️ og du vet neppe hvorfor folk er borte fra jobb Anonymkode: f95b4...05e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå