AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Og ikke rukket å fornye legitimasjon som jeg må ha når jeg henter den ut på butikken. Er fra en liten bygd og kjenner alle ansatte der, så det er jo ikke tvil om hvem jeg er, men det hjelper kanskje ikke når navnet i bestillingen ikke samsvarer med navnet på kortet mitt. Er det noe håp om å få ut mobilen om jeg tar med bekreftelse på navneendring fra Skatteetaten? Der står både nytt og gammelt navn, i tillegg til fødselsdato. Grunn for endring av navn er at vi nettopp giftet oss, så det er bare ene etternavnet som er endret. Skulle hatt mobilen helst i går, men sånn er det jo når man ikke tenker så langt 😅 Anonymkode: e5058...f1e
Hololo Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai leg er jo for å bekrefte hvem du er, om du kjenner de som jobber der går det nok fint. Du kan evt ta med dokumentasjon på navne skifte.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Hololo skrev (34 minutter siden): leg er jo for å bekrefte hvem du er, om du kjenner de som jobber der går det nok fint. Du kan evt ta med dokumentasjon på navne skifte. Vet bare at de pleier å skrive inn ett eller annet nummer fra legitimasjonen i systemet sitt før de leverer ut slike pakker. De pleide i hvert fall å gjøre det før. Noen som jobber i butikk eller Posten som vet mer? 😊 Anonymkode: e5058...f1e
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vet bare at de pleier å skrive inn ett eller annet nummer fra legitimasjonen i systemet sitt før de leverer ut slike pakker. De pleide i hvert fall å gjøre det før. Noen som jobber i butikk eller Posten som vet mer? 😊 Anonymkode: e5058...f1e Det nummeret endret seg jo ikke selv om du har byttet navn... Anonymkode: 887e3...f2f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det nummeret endret seg jo ikke selv om du har byttet navn... Anonymkode: 887e3...f2f Det jeg er redd for er jo at de skriver det inn, men ikke får levert ut pakken fordi navnet på kortet ikke samsvarer med mitt nye navn. Det er jo egentlig ikke gyldig som legitimasjon lenger etter navenbyttet. Anonymkode: e5058...f1e
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vet bare at de pleier å skrive inn ett eller annet nummer fra legitimasjonen i systemet sitt før de leverer ut slike pakker. De pleide i hvert fall å gjøre det før. Noen som jobber i butikk eller Posten som vet mer? 😊 Anonymkode: e5058...f1e De trenger bare de tre siste sifrene i fødselsnummeret ditt. Det har jo ikke endret seg. Tipper det går bra, jeg. Anonymkode: 3ce00...ee0
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det jeg er redd for er jo at de skriver det inn, men ikke får levert ut pakken fordi navnet på kortet ikke samsvarer med mitt nye navn. Det er jo egentlig ikke gyldig som legitimasjon lenger etter navenbyttet. Anonymkode: e5058...f1e Når de kjenner deg, så er ikke dette et problem. Anonymkode: eb020...0a0
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De trenger bare de tre siste sifrene i fødselsnummeret ditt. Det har jo ikke endret seg. Tipper det går bra, jeg. Anonymkode: 3ce00...ee0 Håper det, får jo bare prøve 😊 Anonymkode: e5058...f1e
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai Om folk kjenner deg så er jo legitimasjon unødvendig. Jeg bor "på bygda" og viser aldri legitimasjon når jeg henter pakker. Viser forøvrig ikke legitimasjon ved valg heller, siden bygdeskolen fungerer som valglokale. Eneste jeg trenger legitimasjon for er uthenting av medisiner, for da må jeg reise "inn til byen". Anonymkode: c4a2c...e63
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om folk kjenner deg så er jo legitimasjon unødvendig. Jeg bor "på bygda" og viser aldri legitimasjon når jeg henter pakker. Viser forøvrig ikke legitimasjon ved valg heller, siden bygdeskolen fungerer som valglokale. Eneste jeg trenger legitimasjon for er uthenting av medisiner, for da må jeg reise "inn til byen". Anonymkode: c4a2c...e63 Men akkurat med denne typen pakker er det annerledes fordi de ansatte må skrive inn et nummer fra legitimasjonen for å kunne levere ut pakken. Det står veldig tydelig i appen at legitimasjon må vises, og at det kun godtas personlig oppmøte. Det står ikke på vanlige pakker. Derfor jeg er litt stressa fordi navnet på bankkortet mitt ikke samsvarer med navnet på pakken, og så vet jeg ikke hvor strengt Postens system er på sånt. Anonymkode: e5058...f1e
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Men akkurat med denne typen pakker er det annerledes fordi de ansatte må skrive inn et nummer fra legitimasjonen for å kunne levere ut pakken. Det står veldig tydelig i appen at legitimasjon må vises, og at det kun godtas personlig oppmøte. Det står ikke på vanlige pakker. Derfor jeg er litt stressa fordi navnet på bankkortet mitt ikke samsvarer med navnet på pakken, og så vet jeg ikke hvor strengt Postens system er på sånt. Anonymkode: e5058...f1e Bankkort er jo uansett ikke gyldig legitimasjon... Anonymkode: 887e3...f2f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #12 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bankkort er jo uansett ikke gyldig legitimasjon... Anonymkode: 887e3...f2f https://www.posten.no/motta/legitimasjon-og-fullmakter "Norsk bankkort med legitimasjonsdel" Tar det som en selvfølge at TS har det når det er aktuelt å bruke. Anonymkode: cab09...041
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Posten skriver at: "Har du endret navn og ikke rukket å skaffe ny legitimasjon, må du forevise gyldig legitimasjon på ditt gamle navn og vigselsattest eller bekreftelse fra folkeregisteret som dokumenterer navneendringen." Ta med et skjermbilde av bekreftelsen av navneendringen fra skatteetaten så bør det gå bra. Anonymkode: 3ce00...ee0
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai For øvrig rart at de er så strenge på legitimering når du skal hente en skarve mobiltelefon. Hadde forstått det om det var snakk om legemidler fra apotek f.eks. Anonymkode: 3ce00...ee0
AnonymBruker Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): https://www.posten.no/motta/legitimasjon-og-fullmakter "Norsk bankkort med legitimasjonsdel" Tar det som en selvfølge at TS har det når det er aktuelt å bruke. Anonymkode: cab09...041 Jepp, Sparebank1 har fortsatt bankkort med legitimasjon. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Posten skriver at: "Har du endret navn og ikke rukket å skaffe ny legitimasjon, må du forevise gyldig legitimasjon på ditt gamle navn og vigselsattest eller bekreftelse fra folkeregisteret som dokumenterer navneendringen." Ta med et skjermbilde av bekreftelsen av navneendringen fra skatteetaten så bør det gå bra. Anonymkode: 3ce00...ee0 Åh takk, var noe sånt jeg lette etter men ikke fant! Da løser det seg nok 😊 Anonymkode: e5058...f1e
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jepp, Sparebank1 har fortsatt bankkort med legitimasjon. Åh takk, var noe sånt jeg lette etter men ikke fant! Da løser det seg nok 😊 Anonymkode: e5058...f1e Fant den her Anonymkode: 3ce00...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og ikke rukket å fornye legitimasjon som jeg må ha når jeg henter den ut på butikken. Er fra en liten bygd og kjenner alle ansatte der, så det er jo ikke tvil om hvem jeg er, men det hjelper kanskje ikke når navnet i bestillingen ikke samsvarer med navnet på kortet mitt. Er det noe håp om å få ut mobilen om jeg tar med bekreftelse på navneendring fra Skatteetaten? Der står både nytt og gammelt navn, i tillegg til fødselsdato. Grunn for endring av navn er at vi nettopp giftet oss, så det er bare ene etternavnet som er endret. Skulle hatt mobilen helst i går, men sånn er det jo når man ikke tenker så langt 😅 Anonymkode: e5058...f1e Går nok veldig fint. Har flydd i mange år jeg, med både nytt og gammelt navn, leid biler i utlandet og bare fortalt at jeg har skilt eller giftet meg i mellomtiden. Aldri vært et problem. Anonymkode: 7bb92...031
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai Leg, som har fnr, og dokumentasjon på navnebyttet går helt fint. Det gikk selv ved innreise til Egypt, vel å merke etter litt om og men. Anonymkode: e191e...b1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå