AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai "Det er barnas dag"?!?! Pølser, is, brus og tull og tøys hele dagen. Vet ungene noe om grunnen til at vi feirer hjemme hos dere? Anonymkode: 2d211...83d
Uanonym bruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Er det? De lærer jo om årsaken til at vi feirer på skolen, om grunnlova, Eidsvoll osv., og det er tema i taler osv. Hvordan har du fått for deg at "årsaken er fjernet"? 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Uanonym bruker skrev (2 timer siden): Er det? De lærer jo om årsaken til at vi feirer på skolen, om grunnlova, Eidsvoll osv., og det er tema i taler osv. Hvordan har du fått for deg at "årsaken er fjernet"? Hele dagen og all "feiringen" går ut på klokkeslett, mas og kjas, toggåing, leker, masse spising og tøy som ikke må bli skittent. Vedder på at ikke en eneste av de yngre som feirer tenker noe på det som hendte den dagen. Akkurat som jul. Det er av andre årsaker man markerer, enn pakkemas og mat og slikkerier. Menneskene har blitt veldig overfladiske. Anonymkode: 2d211...83d 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hele dagen og all "feiringen" går ut på klokkeslett, mas og kjas, toggåing, leker, masse spising og tøy som ikke må bli skittent. Vedder på at ikke en eneste av de yngre som feirer tenker noe på det som hendte den dagen. Akkurat som jul. Det er av andre årsaker man markerer, enn pakkemas og mat og slikkerier. Menneskene har blitt veldig overfladiske. Anonymkode: 2d211...83d Men det er jo bare sånn tidsklemte småungeforeldre er året rundt, ikke noe spesielt for 17. mai. Anonymkode: ffa42...cd4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Tja, de er ikke religiøst opptatt av grunnlovsbestemmelser eller riksforsamlinger, akkurat. Men jeg tenker vel at det at man synger nasjonalsangen, veiver med flaggene og skravler om hvor flott det tross alt er at vi har barnetog fremfor militærparader har en egenverdi. Barna føler nå på at de er stolte av Norge, de får høre litt om viktige verdier i det norske samfunnet (tilpasset sitt nivå) både på skolen og hjemme, og de lærer seg å forbinde feiringen av Norge med noe hyggelig. Av alle som ikke tar 17. mai alvorlig tenker jeg vel ikke at det er barna, som veiver med flaggene og lærer seg både nasjonalsang og andre sanger, som er de jeg reagerer på. Da tenker jeg det å gjøre 17. mai til et rent fylleslag - uten at det egentlig plager meg all verden at andre bruker dagen sånn - tross alt innebærer enda mindre forståelse for og respekt for det dagen liksom skal være. Anonymkode: c88a1...6e0 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men det er jo bare sånn tidsklemte småungeforeldre er året rundt, ikke noe spesielt for 17. mai. Anonymkode: ffa42...cd4 Det blir bare veldig synlig på en 17-mai. Akkurat som med all alkoholen. Å åpne den servering klokka åtte om morgenen, er bare trist. De som ikke klarer å bremse, kommer til å gi full gass om morgenen, for å reparere fra natta før. Anonymkode: 2d211...83d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå